יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:44
ליגה לאומית 24-25
125-164הפועל כפר שלם1
103-64הפועל פ"ת2
910-85הפועל ר"ג3
84-84בני יהודה4
83-64מ.ס כפר קאסם5
89-105הפועל ת"א6
75-84הפועל ראשל"צ7
69-105הפועל ניר רמה"ש8
55-74מכבי יפו9
55-44הפועל כפ"ס10
59-75הפועל רעננה11
411-85הפועל נוף הגליל12
39-54הפועל עפולה13
37-34הפועל עכו14
212-65מכבי הרצליה15
08-24הפועל א.א. פאחם16
לוח משחקים
  • הפועל ר"ג
  • 0 - 2
  • הפועל כפ"ס
  • מכבי יפו
  • 1 - 1
  • מכבי הרצליה
  • הפועל ניר רמה"ש
  • 4 - 3
  • הפועל כפר שלם
  • הפועל רעננה
  • 2 - 2
  • הפועל נוף הגליל
  • בני יהודה
  • 1 - 1
  • מ.ס כפר קאסם
  • הפועל ראשל"צ
  • 1 - 2
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • 1 - 2
  • הפועל א.א. פאחם
  • הפועל עפולה
  • שני, 23/09, 19:00
  • הפועל עכו

אבו סובחי: הכול פה מושחת, אסגור את בני לוד

לוד ור"ג ספגו הורדת 3 נק' ו-40,000 ש"ח קנס, הבעלים עצבני: "שיימן תיכנן". אזברגה שהורחק ל-8 חודשים: "מפרקים אותנו". בן עמי: "מצטער על האירוע"

|
אבו סובחי. לא מבין את העונש (חגי ניזרי)
אבו סובחי. לא מבין את העונש (חגי ניזרי)

בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל חילק היום (שלישי) את העונשים בעניינן של הפועל רמת גן ובני לוד, לאחר הקטטה המכוערת בין שתי הקבוצות בסיום ה-1:1 ביניהן בווינטר.

שתי הקבוצות ספגו עונש של הורדת שלוש נקודות בפועל וקנס של 40,000 שקל. בבני לוד יקיר שינה, אברטון, עמר מנסור, יוסף אזברגה ומוחמד אזברגה הורחקו כולם לתקופות שונות כמו גם המאמן אזברגה שהורחק לשמונה חודשים, ובר"ג ליאור אסולין, אדריאן פרננדס, עוז יפרח, אלי לוי, תמיר בן עמי, טל חן ויוגב בן סימון קיבלו הרחקות גם הם.

מי שלקח את התוצאות קשה היה בעלי לוד, אבו סובחי שאמר: "אבן עזרא והבן שלו זה אנשים תת רמה וככה הכדורגל נראה. הוא עושה חשבון לתקשורת, הוא אמר לי שיורידו לו את הראש בחוץ. נראה לי שצריך לתת לתקשורת לנהל את הקבוצה והכדורגל. אמרו שאין דיון חוזר לפתח תקווה אבל הוא אומר לנו שבגללנו יש דיון חוזר".

סובחי המשיך: "אנחנו נערער ואם לא יפחיתו את העונש אני סוגר את הקבוצה ולא יהיה יותר כדורגל בבני לוד. מי שירצה לקחת את הכדורגל בלוד שייקח. הכל מושחת ומתוכנן, פירקו לי את הקבוצה ואת האמא של הקבוצה, הרחיקו לי את המאמן ולעוד כמה חודשים. בן עמי נכנס עם בגדים אזרחיים וקיבל רק 5 משחקים, למה? איפה ההגיון? השחקנים של רמת גן צריכים לקבל עונש כמו שלנו. שחקנים שלא הרימו יד קיבלו אותו דבר".

אבו סובחי: ההחלטה נקבעה מראש

"איך אבן עזרא אומר איך אתה רוצה שאני לא אוריד לך נקודות? 6-7 שחקנים ומאמן בחוץ והוא אומר לי אתה משוגע? אתה רוצה שיורידו לי את הראש בתקשורת? בן אדם אין לו בושה ואין לו כבוד. הוא צריך לשבת בבית ולהתבייש שהוא התנהג ככה בתור תובע. תובע שאומר שאין דיון חוזר ככה מתהפך?".

לסיום אמר הבעלים: "40 אלף שקל קנס? על מה? כל הדיינים צריכים לצאת לפנסיה עם אבן עזרא. כל בית הדין וההתאחדות מושחתים, לאחי יש פציעות בכל הראש, דימומים מהעין ושטפי דם ונותנים לו שמונה חודשים? מועדון שאף פעם כמעט לא היה בבית הדין? זה הכל מתוכנן מאנשים כמו אריאל שיימן והרצליה שדחפו לעונש הזה. זה בושה וחרפה לכדורגל הישראלי. בגלל שזאת קבוצה ערבית ואבו סובחי עשו את הדברים האלה. צריך להתבייש, צריך להקפיא את הליגה אבל שיימן לא יעשה את זה כי טוב לו מה שקורה".

אבו סובחי.  (חגי ניזרי)
אבו סובחי. שלח את הדיינים לפנסיה (חגי ניזרי)
 

העונש הכבד מכולם נגזר על בני לוד, סלימאן אזברגה שהורחק משמונה חודשים ממגרשי הכדורגל. "רוצים לפרק את בני לוד", אמר אזברגה לאחר קבלת העונש, "ניסיתי להפריד ולהרחיק את השחקנים שלי. במהלך האירוע ספגתי מכות. ברגע שאתה מקבל מכות אתה מנסה להגן על עצמך. מה האינטרס של הקבוצה שלי אחרי עונה כזאת גדולה לירות לעצמנו כדור ברגל ולהתקוטט עם ר"ג?" עוזרו של אזברגה, מוסטפא וואחידי, שגם הוא היה מעורב באירוע, הורחק לחמישה חודשים.

סלימאן אזברגה (חגי ניזרי)
סלימאן אזברגה. "רוצים לפרק את בני לוד" (חגי ניזרי)
 

שינה שהורחק ממשחק נוסף לא הביע חרטה: "אני לא מצטער על כלום בדיעבד, אם הייתי יכול לחזור אחורה לא הייתי עושה את מה שעשיתי. יש אלוהים בשמיים והיום כולם רואים את זה. כל מי ששתה את דמי בימים האחרונים אכל את הכובע כי הצדק יצא לאור".

יאיר רביבו, מנכ"ל עיריית לוד, אמר: "אל תהפכו את העונש של הקבוצה לגזר דין מוות לעיר. בלוד אין שום דבר אחר חוץ מכדורגל ובזכותו הילדים לא ברחובות".

יקיר שינה וסלימאן אזברגה. &qout;הצדק יצא לאור&qout; (חגי ניזרי)
יקיר שינה וסלימאן אזברגה. "הצדק יצא לאור" (חגי ניזרי)
 

אסולין: לא ציפיתי, המועדון: ביה"ד החמיץ את ההזדמנות
חלוץ הפועל ר"ג, ליאור אסולין שהיה מעורב באלימות, הורחק משישה משחקים בהסדר טיעון, כמו גם תמיר בן עמי שלא שיחק אך החליט להיכנס לכר הדשא והיה מעורב בתקרית האלימה. אסולין ציין: "לא ציפיתי לקבל עונש כזה אך זה עונש סביר".

קפטן הפועל ר"ג, תמיר בן עמי, התייחס לעונש: "כל עונש שכולל הורדת נקודות בפועל הוא עונש קשה לקבוצה. זה פוגע לנו בסיכויים לעלות ליגה. לגבי השחקנים זה עונשים לא קלים אבל אנחנו מכבדים את החלטת ביה"ד ויודעים שיכול היה להיות גרוע יותר. חשוב לי מאוד להבהיר שאנחנו מצטערים על כל מה שקרה וזה שהיינו שותפים לאירוע כזה אלים ומביש, חורה לנו ואנחנו מתביישים בזה. חשוב שידעו שאנחנו אנשי משפחות ואנחנו לא אנשים אלימים. חבל שזה קרה ונצטרך להתמודד עם זה".
 

ליאור אסולין (חגי ניזרי)
ליאור אסולין. "לא ציפיתי, אך עונש סביר" (חגי ניזרי)
 

חלוץ ר"ג, אדריאן פרננדס ובלם בני לוד, יקיר שינה, הגיעו להסדר טיעון עם התביעה במהלכו הודו באשמה. פרננדס הורחק משבעה משחקים ואמר: "מבין את ההאשמות ומקבל עליי את ההסדר. רוצה להתנצל בפני כולם, מאוד מתבייש במה שעשיתי, זה היה רע מאוד ומגיע לי העונש הזה. אני רוצה להישאר ולשחק בישראל. אני לא רוצה שבני ילמד ממה שעשיתי". 

"אני היחידי פה בחדר שלא זומן לחקירה במשטרה, וגם בדו"ח השופט השם שלי לא מצוין", ציין טל חן, "הדבר היחידי שניסיתי לעשות זה להרחיק שחקן של לוד מהאירוע. יכלתי לקבל את ההסדר של הרחקה לשני משחקים אבל אני לא מוכן. אני רוצה להילחם על החפות שלי".

טל חן ותמיר בן עמי (חגי ניזרי)
תמיר בן עמי עם טל חן. בן עמי: "אירוע מכוער" (חגי ניזרי)
 

ההודעה רשמית שיצאה מהפועל ר"ג: "מועדון הכדורגל הפועל רמת גן גבעתיים מבקש להבהיר כי הוא חש שהתנהלות בית הדין והחלטותיו על העונשים השונים, התקבלו תוך חוסר התחשבות בנסיבות ובאירועים אלא ע"י בחירה בדרך הקלה של ענישה אחידה ללא קשר לחומרת המעשים של המעורבים, בעוד שחקנים, אשר חפותם הוצגה בפני בית הדין בצורה מוחלטת, בכל זאת נענשו וזאת רק משום שלא הסכימו להסדר הטיעון שהוצע להם ע"י התובע. לטעמנו, בית הדין החמיץ היום הזדמנות הסטורית לטפל ולמגר את האלימות ולא פחות חשוב לייצר הרתעה משמעותית לעתיד, ולצערנו הרב, אף נטע בנו את הרושם שהוא נותן לה יד".

מגן ר"ג, יוגב בן סימון, שלא הסכים להסדר טיעון (הרחקה מחמישה משחקים), אמר: "זו פעם ראשונה שאני מגיע לבית הדין בהתאחדות. אני הכי רחוק מנושא האלימות גם בחיי הספורטיבים וגם בחיי האישיים. בחיים שלי לא הייתי קרוב לדבר כזה. בסיום המשחק ראיתי את שינה רץ לעבר המגרש, לקחתי אותו באופן חברי שלא יתפתחו דברים ושם נגמר החלק שלי באירוע. בסרט רואים שאני מרחיק את המאמן של לוד באופן חברי. זה אני שקיבלתי אגרוף".

בית הדין (חגי ניזרי)
יוגב בן סימון. לא קיבל את הסדר הטיעון (חגי ניזרי)
 

בדמעות סיפר בן סימון: "לא רציתי לקבל את הסדר הטיעון רק בגלל שאני חושב שאני לא אשם". אבו סובחי הפריע לעדות של בן סימון והדיינים הזהירו אותו: "אתה רוצה להישאר? אז שמור על הסדר".

יאיר רביבו, מנכ"ל עיריית לוד, אמר: "אל תהפכו את העונש של הקבוצה לגזר דין מוות לעיר. בלוד אין שום דבר אחר חוץ מכדורגל ובזכותו הילדים לא ברחובות".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */