יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:43
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

"המתפרעים צריכים להיכלא, הפכנו לשדה קרב"

דיון על האלימות במגרשים התקיים בכנסת. כץ: "בראש ההתאחדות צריך לעמוד איש חינוך", רוכברגר: "כולם שם בובות", לשילה אמר: "אתה מדבר בשחצנות"

|
הדיון בכנסת. האלימות לא יורדת מהכותרות (משה חרמון)
הדיון בכנסת. האלימות לא יורדת מהכותרות (משה חרמון)

האלימות במגרשי הכדורגל מסרבת לרדת מסדר היום וההוכחה הגדולה לחשיבות העניין היא העובדה שגם היום (שלישי), ערב יום הזיכרון, התקיים בכנסת דיון בו עלה שוב על הפרק נושא האלימות במגרשים וכן דובר על מנגנוני השיפוט והענישה של בית הדין של ההתאחדות לכדורגל.

אל הדיון שכינס יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, אלכס מילר, הגיעו בעלי הפועל חיפה יואב כץ, מנכ"ל מכבי חיפה, איתמר צ'יזיק, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל אורי שילה ויועצה המשפטי של ההתאחדות, משה אביבי, ראש מנהל הספורט אורי שפר, ראש עיריית רמת השרון, איציק רוכברגר וראש עיריית קרית אונו יוסי נשרי, יו"ר ארגון השחקנים, אריה אלטר יחד עם שחקן הפועל ירושלים עידן טל, דובר מכבי תל אביב עופר רונן, נציגים מהמשטרה וכן אנשי עמותת האוהדים "היציע".

מנכ"ל מכבי חיפה, איתמר צ'יזיק משווע לשינוי: "צריך לעשות מהפך בכדורגל ולדעתי בהתאחדות הפנימו שצריך לשנות את התקנון וגם את התנהלות בתי הדין, אני מאמין שבשיתוף פעולה עם ההתאחדות אפשר לעשות מעשה. החוק החדש נגד האלימות הוא מצוין אבל צריך ליישם אותו. בכל מקום פתרו את הבעיות האלה רק בזכות ענישה והרתעה והמחוקקים צריכים לאפשר למשטרה להפעיל את כל העוצמות הנדרשות, רק ככה זה ייעלם".

"לנקות את ההתאחדות עם שופל"

בעלי הפועל חיפה, יואב כץ, יצא מסופק מהדיון: "התרשמתי מחברי הכנסת ואני חושב שהם מבינים את הבעיות, עכשיו הגיע זמן העשייה, יש לי הרבה תקוות מהם. הם רוצים לעשות את זה ואני מקווה שהם באמת ירימו את הכפפה. בראש ההתאחדות צריך לעמוד קודם כל איש חינוך עם סמכות מוסרית, לא יכול להיות שיהיה ניגוד אינטרסים. לוזון עושה בסך הכל עבודה טובה אבל השיטה לא טובה, כשאתה לוקח בן אדם טוב ושם אותו בשיטה לא טובה זה לא יעבוד".

יואב כץ ואפרים גבאי (משה חרמון)
יואב כץ ואפרים גבאי. "התרשמתי מחברי הכנסת" (משה חרמון)
 

על עונשה של מכבי פ"ת אמר כץ: "הפועל חיפה עדיין לא ירדה ליגה. הורידו השנה בליגה להפועל פ"ת, הפועל ת"א, סכנין ובית"ר, אי אפשר להוריד נקודות לקבוצות אחרות ולמכבי פתח תקווה לא. אם לא היו מורידים נקודות גם לקבוצות האחרות אז גם להם לא היה צריך להוריד אבל אי אפשר לעשות איפה ואיפה".

יו"ר ארגון השחקנים, אריה אלטר: "החלטנו להרכיב קוד אתי לשחקני הכדורגל בינם לבין עצמם ובינם לבין האוהדים כדי שיבינו את המשמעות, הדברים שהם עשו חמורים מאוד. מי שפועל ככה צריך להיות מורחק לפחות לשנה מהמגרשים".

אריה אלטר ואבי קאופמן (משה חרמון)
אבי קאופמן ואלטר. יו"ר ארגון השחקנים קורא לעונש הרחקה של שנה (משה חרמון)
 

אלכס מילר סיכם: "האנשים שמתפרעים צריכים לשבת לפחות שבוע בכלא, אבל במקום זה לא עושים כלום והם חוזרים למגרשים. אם תוך חודש וחצי לא יהיו שינויים נבצע את הפעולות שלנו. הכדורגל בישראל הפך להיות שדה קרב, זה כדורגל רחוב ולא כדורגל ברמה בינלאומית, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בטרגדיה לאומית כמו שהיה במצרים".

אלכס מילר (משה חרמון)
אלכס מילר. חושש מטרגדיה לאומית (משה חרמון)
 

מילר הבהיר כי לא יהסס לפעול בהקדם: "עד היום לא ראינו שבהתאחדות לכדורגל או במשטרת ישראל מקבלים החלטות, אם לא נראה תוצאות בקרב אנחנו נפעל בהליך של חקיקה". מילר הודה שגם הקמת מנהלת ליגה היא אופציה עליה דובר במסדרונות הכנסת ואמר את דעתו בנוגע לסאגה סביב מכבי פתח תקווה: "לא יכול להיות שמתקבלת החלטה ובגלל לחץ ציבורי ההחלטה משתנה, מנגנוני השיפוט חייבים לפעול לפי התקנונים".

שילה: "עשו על ההתאחדות לינץ'"
אורי שילה ביקש להעניש את כל המעורבים במקרי האלימות ודיבר על החזרת השוטרים: "העונשים חייבים להיות כבדים. שחקנים ובעלי תפקידים לא יכולים להתנהג ככה ומי שהתנהג ככה לא צריך להיות על כר הדשא ובתי הדין של ההתאחדות צריכים לדאוג לכך. בחודש האחרון היה לינץ' ציבורי ועליהום על ההתאחדות אבל חשוב לזכור שרוב מי שיושב בהתאחדות הם נציגי הקבוצות. האלימות הייתה במגרשים עשרות שנים גם כשהיו שוטרים במגרשים ותישאר גם אם תהיה מנהלת ליגה. המשטרה צריכה להעניש בחומרה ולשים מאחורי סורג ובריח, רק אז יהיו תוצאות".

אורי שילה (משה חרמון)
אורי שילה (משה חרמון)
 

חלק מהנוכחים לא אהבו את דבריו של מנכ"ל ההתאחדות ורוכברגר תקף: "אתה מדבר בשחצנות, אפשר לחשוב שהמצאת את הגלגל". חברי הכנסת פנו לשילה וביקשו לדעת כמה מרוויחים אנשי ההתאחדות לכדורגל בטענה שהיועץ המשפטי מרוויח פי שלושה מראש הממשלה, שילה סירב לתת מספרים והבטיח להעביר דו"ח מסודר.

ראש עיריית קרית אונו, יוסי נשרי, חשף על פגישה שהתקיימה: "ראשי הרשויות נפגשו אתמול בתל אביב יחד עם רון חודלאי והחלטנו שאם לא יימצא פיתרון לשים סוף לאלימות, לא נפתח את העונה הבאה".

יוסי נשרי ואיציק רוכברגר (משה חרמון)
יוסי נשרי ואיציק רוכברגר (משה חרמון)
 

ראש עיריית רמת השרון, איציק רוכברגר, תקף את ההתאחדות לכדורגל: "אני מפרגן לאבי לוזון כי הוא באמת מנסה להוביל שינוי אבל הוא לבד. בחיים לא ראיתי כזה ארגון מוזר, מי שנמצא שם הוא כמו בובה. באופן אישי לא התאים לי להיות בסאגה הזאת ולכן החלטתי להתפטר ולהילחם בדברים מבחוץ. צריך לעשות שינוי במבנה הזה ובדרך הזאת". במשטרה סיפרו כי הוגשו 13 כתבי אישום נגד המתפרעים במשחק בין הפועל רמת גן לבני לוד והבהירו שבין היתר להכניס בלשים ליציעים וכן מצלמות נוספות שיסייעו בזיהוי המתפרעים.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */