יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:29

ג'ונס: ידעתי שבונים עלינו לזכות בליגה הבלקנית

בגלבוע/גליל חוגגים את ה-84:89 על לבסקי סופיה בגמר, הסנטר: "אסור להפסיד אליפות בבית". טישמן: "מטורף", פרחי: "מקווה לעוד תארים". צפו בתקציר

|
ג´ונס ותואר ה-MVP.
ג´ונס ותואר ה-MVP. "משחק גדול" (יניב גונן)

בגלבוע/גליל עדיין לא נרעו מהזכייה ההיסטורית אמש (שלישי) באליפות הליגה הבלקנית לאחר ה-84:89 אחרי הארכה על לבסקי סופיה בגן-נר. הקבוצה של ליאור ליובין שחגגה זכייה ראשונה בתואר אירופי, החליטה להעניק היום חופש לשחקנים כדי שאלה יוכלו לחגוג את הניצחון הדרמטי על הקבוצה הבולגרית. מחר יחזרו ליובין וחניכיו לשגרה ויחלו בהכנות לסדרת רבע גמר הפלייאוף מול מכבי אשדוד, שתחל ביום שני הקרוב.

אווירה מיוחדת מאוד הייתה בגן-נר כשהסיבה לכך נעוצה בהגעתם של כ-2,000 אוהדי כדורסל מקומיים שלראשונה מאז השיפוץ וההרחבה, מילאו את האולם ועודדו מהרגע הראשון.  בגלבוע השקיעו מאמצים רבים לפני המשחק בשיווק האירוע ובסופו של דבר, למשחק מול הבולגרים הגיעו יותר אוהדים מאשר למשחקים מול מכבי ת"א והפועל ירושלים.

באופן די טבעי, סיימה סופיה את המשחק עם תחושת אכזבה והחמצה קשה, לאחר שאיבדה יתרון דו ספרתי ברבע האחרון. לא היה קשה להבחין במאמן הבולגרי, טיטי פאפאזוב, ממרר בבכי בסיום המשחק. פאפאזוב הרגיש שקבוצתו קופחה ע"י השופטים בדקות הסיום.

בגלבוע לא התרגשו מהטענות של הבולגרים וחגגו יחד כל הלילה. "היה משחק ברמה מאוד גבוהה. משחק עם הרבה מתח וכל מי שפקפק בליגה הבלקנית קיבל את התשובה הנאותה", אמר יו"ר הקבוצה, ירון אוחיון.

הקאמבק הענק של גלבוע/גליל בבלקנית

"זאת לא ליגה של פראיירים, היה פה משחק מדהים, קהל מדהים שהגיע בהמוניו בזכות עבודה גדולה של אנשי השיווק - לירן וינקור ושי גוטמן. אני שמח על הניצחון ואין שום סיבה שזה לא יימשך ככה. כל הכבוד לאוהדים שלנו ואני חושב שהייתה פה הצגה בלתי רגילה, הלוואי והיא תימשך ולא תיגמר", הוסיף.

ה-MVP של המשחק, הסנטר הענק, ג'וזף ג'ונס, שהיה בלתי ניתן לעצירה מתחת לסלים וסיים עם דאבל דאבל של 22 נקודות, 12 ריבאונדים ו-3 חסימות, סיפר ביום שאחרי הניצחון: "לאורך כל המשחק קיבלתי את הכדור במקומות שבהם רציתי והחברים שלי עשו עבודה מצויינת בלהזין אותי בכדורים. עשיתי בסה"כ את מה שהייתי צריך לעשות".

ג'ונס המשיך: "ידעתי שזה משחק גדול וידענו שבונים עלינו לזכות בתואר. אסור לתת לקבוצה לבוא אליך הביתה ולנצח אותך במשחק אליפות. הם הובילו לאורך כל המשחק וזה אומר שמשהו לא עבד ושעשינו דברים לא נכון. ברבע האחרון הרגשנו שאנחנו צריכים להילחם הכי חזק ולתת את הכל וזה מה שעשינו. הרגשנו שאנחנו לא במיטבנו אבל נשארנו ביחד ונלחמנו וזה מה שהביא לנו את הניצחון. אסור לחגוג יותר מדי כי יש לנו סדרה קשה מאוד לפנינו מול קבוצה חזקה כמו אשדוד. צריכים לשמור על פוקוס ולבוא מוכנים לקרב קשה".

ג´ונס חוגג בגן-נר. &qout; (יניב גונן)
ג´ונס חוגג בגן-נר. "נלחמנו הכי חזק שהיינו יכולים" (יניב גונן)
 

טישמן: "אני נמצא במקום הכי טוב בארץ"
למי ששכח, גלבוע/גליל שיחקה ללא הרכז המוביל שלה לכל אורך העונה, כריס תומאס, שהחמיץ גם את חצי הגמר מאחר ולדרכון הפולני שלו פג התוקף והוא לא יכול היה להירשם כבוסמן. שני שחקנים שהוכיחו הרבה בגרות והצליחו לחפות על חסרונו  בפיינל פור הם אופיר פרחי ונמרוד טישמן, שניים שזכו בעקבות ההצטרפות של הקבוצה למפעל, לצבור ניסיון רב שיכול לעזור להם רבות בהמשך.  

טישמן בן ה-20 שקלע 7 נקודות בגמר, אמר: "היה משחק מטורף, חזרנו מהקבר ופשוט ברבע האחרון ידעתי שאין מה להפסיד וניסיתי לשחק הכי חזק שאני יכול. המשחק כבר היה שלהם וצריך להגיד להם כל הכבוד על איך שהם שיחקו אבל באמת שהוכחנו אופי מדהים. היינו טובים בקלאץ' והכל הלך לנו. הייתה מלחמה אדירה וזה הניצחון הכי מתוק שיש. גם בתקופות קשות לא הורדתי את הראש וידעתי שאני במקום הכי טוב בארץ ואני מקווה עכשיו לתרום יותר בליגה".

אופיר פרחי (יניב גונן)
טישמן ופרחי. קיבלו את ההזדמנות וניצלו אותה (יניב גונן)
 

פרחי הוסיף: "בשבילי זה תואר ראשון ואני מקווה שלא אחרון. היה כיף וטירוף באולם. ראיתם בסוף כמה הטירוף הזה השפיע. הרגשנו יותר טוב בסוף בזכות האנרגיות מהקהל ולמעשה זה מה שניצח לנו את המשחק. ניצחנו בצורה יפה ועכשיו יש עוד משימות. הראש באשדוד מיום רביעי ואני מכיר אותם טוב. צריך לנטרל אצלם כמה שחקנים מרכזיים, לבוא עם אנרגיות ולשמור על הביתיות". 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */