יום שבת, 06.07.2024 שעה 05:17

מארק אלן הפסיד לקאו יופנג: אני נגעל ממנו

אליפות העולם בסנוקר: הצפון-אירי הופתע 10:6 ושוב הסתבך באמירה על גבול הגזענית: "אצל הסינים מקובל לא להודות בעבירות". הנדרי מול היגינס בשמינית

|
מארק אלן. מה עם להפסיד בכבוד? (GettyImages)
מארק אלן. מה עם להפסיד בכבוד? (GettyImages)

שחקן הסנוקר הצפון-אירי, מארק אלן, היה חתום על אחת מהשערוריות הגדולות של השנה בענף. במהלך טורניר ה"וורלד-אופן" בסין בו זכה הוא התבטא בצורה גסה וחריפה נגד המדינה המאוכלסת בעולם בחשבון הטוויטר שלו. לכן סביר להניח שלעם הסיני הייתה סיבה כפולה לשמוח היום (ראשון) כשקאו יופנג בן ה-21 הדהים את אלן והדיח אותו כבר בסיבוב הראשון של אליפות העולם עם 6:10.

עם זאת, אלן סירב לקבל את ההפסד בספורטיביות ולאחר המשחק טען כי קאו נהג בחוסר הגינות כשלא הודה בעבירה שביצע. בסנוקר נהוג להודות בעבירה שבוצעה אם השופט עצמו לא הבחין בה, אך קאו להגנתו טוען כי לא שם לב שביצע עבירה כלשהי. לא רק זאת, אלא שאלן גם האשים את השחקנים הסינים באופן כוללני ושוב הסתבך עם אמירה שעלולה להיתפס כגזענית, "נראה שזה משהו שמקובל אצל שחקנים סינים, כי כבר היו להם מקרים כאלו בעבר. קאו שחקן מספיק טוב ולא צריך לעשות דברים כאלה. אני נגעל מדברים כאלו, זה לא צריך לקרות בספורט מקצועני".

קאו נשאל במהלך מסיבת העיתונאים אם הוא זוכר את האירוע המדובר וענה בעזרת מתרגם שלא. לאחר מכן הוסיף, "התרכזתי רק במשחק, לא הבחנתי בכך שביצעתי עבירה. אם אכן ביצעתי עבירה, אני מצטער. אם לא ומארק אמר את מה שאמר, אני מאוד אכעס". קאו עשוי לפגוש בשמינית הגמר את דינג ג'ונהוי לדרבי סיני, אם האחרון יצליח לעבור את ריאן דיי בסיבוב הראשון.

מארק אלן-סנוקר (רויטרס)
מארק אלן. הסתבך עם הסינים (רויטרס)
 

סטיבן הנדרי השלים 4:10 על סטיוארט בינגהאם ועלה לשמינית הגמר. הנדרי הוביל כבר 1:8 בתום היום הראשון, אך בינגהאם חזר עם ניצחון בשלושה משחקונים רצופים וצימק ל-8:4. לאנגלי עוד היה צ'אנס לנצח במשחקון נוסף, אך הוא פיספס אותו והנדרי עלה ל-4:9 ובמשחקון ה-14 ניצח בקלות בדרך לדרבי סקוטי מסקרן בשמינית הגמר מול ג'ון היגינס. מאזן הזכיות המשותף שלהם באליפויות העולם עומד על 11.

דייויד גילברט שהגיע להגרלה הראשית כלא-מדורג הפתיע את מרטין גולד וגבר עליו 8:10, בסיבוב הבא צפויה לגילברט משוכה קשה בדמות אלוף העולם ב-2010, ניל רוברטסון שלא התקשה לגבור על האלוף ב-1997, קן דוהרטי 4:10. לוקה ברסל בן ה-17, השחקן הצעיר ביותר בתולדות אליפות העולם הראה קצת מהכישרון שהופך אותו לאחת ההבטחות הגדולות של הענף, אך בשלב זה נראה כי זה עדיין לא מספיק מול שחקן ברמתו של סטיבן מגווייר שפתח יתרון של 3:6 מול הבלגי לאחר תשעה משחקונים. שון מרפי מוביל 4:5 במשחק צמוד מול ג'יימי ג'ונס הוולשי. 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */