יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:33

ליובין: יריבה מאוד חזקה, גורדון: הכי חשוב הקהל

מאמן גלבוע/גליל לקראת גמר הבלקנית ב-21:00 מול לבסקי סופיה: "מרוכזים". פאפאזוב: "שתי הקבוצות שוות". שידור בערוץ ONE וב-ONE TV LIVE

|
ליובין ופאפזוב. גמר הבלקנית כאן (עמית מצפה)
ליובין ופאפזוב. גמר הבלקנית כאן (עמית מצפה)

גלבוע/גליל תנסה לעשות היסטוריה הערב (שני) ולזכות בגביע אירופי ראשון בתולדותיה כשתארח בגן-נר את לבסקי סופיה מבולגריה בגמר הפיינל פור של הליגה הבלקנית (21:00, שידור ישיר בערוץ ONE, ערוץ 50, 550 ב-HD וב-ONE TV LIVE).

לאחר שבחצי הגמר גברו חניכיו של ליאור ליובין על הפועל ת"א, בגמר מצפה להם משימה לא קלה, מול הקבוצה הבולגרית, שעדיין לא נוצחה העונה במפעל ומגיעה למשחק לאחר שאמש ניצחה בחצי הגמר את האלופה היוצאת, פני ממקדוניה.

מאמנה של גלבוע/גליל, ליאור ליובין, סיפר במסיבת העיתואים שנערכה הערב בהשתתפות נציגי שתי הקבוצות: "היה מאוד חשוב לנו לעלות לגמר ואנחנו שמחים. נהנינו מהאווירה והיה לנו משחק קשה וטוב. אנחנו משחקים מול יריבה מאוד חזקה שכרגע נחשבת לקבוצה השנייה בטיבה בבולגריה".

ליובין המשיך: "אנחנו מאוד מרוכזים, מחוייבים ועושים את כל ההכנות שצריך למשחק גמר. תמיד לשחק על תואר זה מרגש ומשמח. הבולגרים הם קבוצה חזקה ומאומנת שבנויה על שלושה גארדים אמריקאים מאוד מוכשרים ועל שחקנים מקומיים מאוד אגרסיביים ומנוסים ששיחקו בהרבה ליגות ומפעלים אירופאיים. זאת קבוצה שמנסה לשבור את ההגמוניה של אקדמיק סופיה בבולגריה".

גורדון: מחר יום גדול, באים לנצח

הקפטן, אבישי גורדון: " כקפטן שהיה במעמדי גמר בעבר אני רק יכול להגיד שכדי לנצח אנחנו צריכים לשחק את המשחק הרגיל שלנו ולעשות את מה שאנחנו עושים כל השנה. ליאור וברק הכינו אותנו בצורה מושלמת ואנחנו מוכנים מאוד. עבדנו כל השנה בשביל הרגע הזה. הדבר הכי חשוב זה שיבוא קהל ויהיה אולם מלא. הם נותנים לנו דחיפה גדולה מאוד. יהיה יום חג בגלבוע. יש תחושה טובה אבל לא מדברים לפני משחקים כאלה חשובים וכמו שעמית גל אומר - בעזרת השם". 

המאמן הבולגרי, קונסטנטין פאפאזוב, סיפר לקראת המשחק: "אנחנו מאמינים ביכולתנו לזכות בליגה הבלקנית למרות שגלבוע היא יריבה מאוד חזקה ובנוסף לכך מארחת את המשחק באולם הביתי שלה. הכנה למשחק מסוג זה היא יותר פסיכולוגית מאשר מקצועית או פיזית. אני בטוח שאנחנו וגלבוע הם שתי הקבוצות הטובות ביותר בליגה בלקנית השנה ואפשר היה לראות את זה בתוצאות שלנו".

אבישי גורדון וליאור ליובין. הכי חשוב הקהל (עמית מצפה)
אבישי גורדון וליאור ליובין. הכי חשוב הקהל (עמית מצפה)
 

"אני חושב ששתי הקבוצות די שוות ביכולתן ואתמול אמרתי לליאור (ליובין) שאם זה היה שח-מט זה היה מסתיים בתיקו. בכדורסל אין תיקו ותמיד יש מנצח ומפסיד ולדעתי מי שיגיע מוכן יותר פסיכולוגית ינצח. לגליל יש יתרון בכך שהיא מארחת את המשחק ובכך שהיא משחקת בליגה חזקה יותר מאשר שלנו והיא רגילה יותר למשחקים ברמה גבוהה. אנחנו מגיעים בכל מקרה כדי להראות שבבולגריה יש כדורסל טוב". 

לבסקי מדורגת במקום השני בליגה המקומית ומאמנה הוא קונסטנטין פאפאזוב, לשעבר מאמן הנבחרת הלאומית של בולגריה. הכוכב הראשי שלה הוא מלך הסלים של הליגה הבולגרית, הסמול פורוורד האמריקני, ארון הארפר (1.99 מ', 30), שחקן רב גוני שעושה כמעט הכל עבור קבוצתו והיה גם המצטיין בחצי הגמר עם שורה סטטיסטית מרשימה של 30 נקודות,8  ריבאונדים ו-6 אסיסטים.

ליאור ליובין וטיטי פאפזוב (עמית מצפה)
ליאור ליובין וטיטי פאפזוב (עמית מצפה)
 

לצידו של הארפר בקו האחורי משחקים שני הזרים הנוספים של לבסקי, מרקוס הול (1.85 מ', 27), שקלע 18 נקודות בחצי הגמר ונחשב לסקורר השני בטיבו בקבוצה, והרכז,ג'ארט האוול (1.80 מ', 28). בקו הקדמי יש ללבסקי שלושה שחקנים מקומיים בעלי ניסיון בינלאומי.

הבולט מכולם הוא הסנטר הוותיק,ואסיל אבטימוב(2.07 מ', 35), שנראה כמו הגרסה הבולגרית של עידו קוז'יקרו ונחשב לריבאונדר איכותי ובעל סיומת טובה מתחת לסלים. השניים האחרים הם הקפטן,סטפן גאורגייב(2.06 מ', 33) ודימיטאר אנגולוב(2.03 מ', 32).

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */