יום שבת, 20.04.2024 שעה 10:06

נאור: המפעל הזה הוא אמצעי, גורדון: כולנו מוכנים

פיינל פור הבלקנית ייערך הערב, ב-21:30 גלבוע/גליל והפועל תשחקנה בחצי הגמר. אדלשטיין שימש מתרגם במסע"ת. שידור בערוץ ONE וב-ONE TV LIVE

|
הקפטנים עם גביע הליגה הבלקנית (עמית מצפה)
הקפטנים עם גביע הליגה הבלקנית (עמית מצפה)

בשלושת הימים הקרובים ייערך בגן-נר הפיינל פור הרביעי בתולדות הליגה הבלקנית, בהשתתפותן של אלופת המפעל המכהנת, פני ממקדוניה, לבסקי סופיה מבולגריה ושתי הנציגות הראשונות של ישראל במפעל, הפועל תל אביב וגלבוע/גליל, שבעונתה הראשונה במפעל גם זכתה לארח את הפיינל פור.

הבוקר (שישי) נערכה במלון גולדן קראון שבנצרת מסיבת העיתונאים לקראת האירוע, בהשתתפות המאמנים והקפטנים של כל ארבע הקבוצות שהעפילו אליו.

ביום שבת ייערכו שני חצאי הגמר בגן-נר. במשחק הראשון (18:00) תיפגשנה האלופה המכהנת של הליגה הבלקנית, פני ממקדוניה ולבסקי סופיה, שמדורגת במקום השני בליגה הבולגרית והיא הקבוצה היחידה שעוד לא הפסידה העונה במפעל. חצי הגמר השני (21:30) יפגיש בין גלבוע/גליל להפועל ת"א, בשחזור של שמינית גמר גביע המדינה. המשחק יועבר בשידור חי בערוץ ONE, ערוץ 50, בערוץ 550 ב-HD בהוט וב-ONE TV LIVE.

בהיעדרו של המנהל הוותיק של גלבוע/גליל, עמית גל, מי שגנב את ההצגה במסיבת העיתונאים היה ארז אדלשטיין, שהחליט לקחת על עצמו את תפקיד המתרגם וסיפר לאורחים ממקדוניה ומבולגריה על החשיבות של הליגה הבלקנית לקבוצות מישראל.

אדלשטיין הסביר: "אני חושב שאנחנו קצת מפקששים את הסיפור האמיתי סביב הליגה הבלקנית. יש כמה אנשים שנוטים לעשות מהליגה הזאת צחוק וחוכא ואיטלולא, אבל קיבלו אותנו יפה מאוד ואם הם אומרים שישראלים מעלים את הרמה של הכדורסל בארצות האלה, זה רק ממחיש את זה. אתם צריכים להבין מה זה אומר לשחק פעמיים בשבוע. לנו כקבוצה מהליגה השניה זה עזר מאוד בחיבור ובכל מיני דברים קטנים".

גורדון: רוצים להביא תואר לגלבוע

"תראו את גלבוע/גליל, שהייתה צריכה לשחקן ביורוקאפ והתעקשה לשחק באירופה כשאצלנו שאר הקבוצות נוטות לברוח מאירופה", הוסיף אדלשטיין. "שחקנים מעדיפים לשחק פעמיים בשבוע וזה רק יכול לעזור להם. לנו זה לא היה נורא. כדאי לא לזלזל בזה ושמעתי גם השבוע את דייויד בלאט אומר זאת. מי שחושב שקל לנצח בחוץ, בבלקנית או באדריאטית, טועה. זה סגנון משחק שונה ולנו זה היה חשוב".

ארז אדלשטיין ומתן נאור במסיבת העיתונאים (עמית מצפה)
ארז אדלשטיין ומתן נאור במסיבת העיתונאים (עמית מצפה)
 

על המשחק מול גלבוע/גליל אמר: "גליל לא תוכל תרדים אותנו. לא אחת אמרנו השנה שיותר קל לנו לשחק מול קבוצות בליגה הראשונה מאשר בליגה השניה. סגנון המשחק בין הליגות שונה. זה לא סוד, אנחנו נמצאים באמצע תקופת פלייאוף קריטית ורוצים להעפיל לליגת העל. אני שמח שהגענו לפיינל פור, אבל אנחנו מתרכזים בליגה ומגיעים אחרי סדרה קשה עם הרבה פצועים".

"בכל מקרה צריכה להיות חווית כדורסל בעמק. אין שאלה בכלל אם מתן נאור הוא שחקן של ליגת העל. קורי קאר? אני לא מבין איך קבוצות לא חטפו אותו בליגת העל, כי מה שהוא נותן כישראלי זה מדהים ואני יכול לעבור איתך אחד אחד על עוד שחקנים", החמיא המאמן לשחקניו. "יונתן שולדבראנד וגל איתן בטוח. בגלל זה אני שמח על הבמה ששחקנים מקבלים".

מאמני הקבוצות עם גביע הבלקנית (עמית מצפה)
מאמני הקבוצות עם גביע הבלקנית (עמית מצפה)
 

הקפטן של הפועל, מתן נאור, אמר: "אנחנו אנדרדוג ואנחנו לא אומרים את זה בשביל להרדים את גליל. יש לנו מטרה מרכזית והיא לעלות ליגה. לקחנו הרבה מהליגה הבלקנית, ובעיקר מסדרת ההצלבה. זה משהו ששחקנים צעירים אצלנו לא עברו ואני רוצה להגיד שזה תרם לנו משהו, אבל בסופו של דבר אנחנו יודעים מה המטרה האמיתית והיא לעלות ליגה. הליגה הבלקנית היא אמצעי ולא מטרה. במשחק עצמו, יצר התחרותיות גובר ותמיד רוצים לנצח. עדיין מוזר לראות את ליאור ליובין עומד מהצד. הוא שיחק נגד הרבה שחקנים שהם חברים. אנחנו מקצוענים ושמים הכל בצד".

הקפטן של גלבוע/גליל, אבישי גורדון, הצהיר על כוונותיו להניף תואר שלישי בקריירה ועל הדרך לנקום בהפועל ת"א על ההדחה המביכה בשמינית גמר גביע המדינה: "ההפסד להפועל בגביע רק יעשה לנו טוב. ראיתי את החבר'ה והם מוכנים למשחק הזה. אנחנו רוצים להגיע הכי רחוק שאפשר וזה אומר לזכות במפעל. עברנו שנה יפה מאוד במפעל הסימפטי והנחמד הזה ואנחנו רוצים בלי פחד להביא תואר נוסף לגלבוע. אנחנו מצפים לתמיכה גדולה של הקהל הביתי בגן-נר וצריכים אותו כדי לנצח את הפועל, שהיא קבוצה מצוינת".

ליאור ליובין ואבישי גורדון. מצפים לתמיכת הקהל (עמית מצפה)
ליאור ליובין ואבישי גורדון. מצפים לתמיכת הקהל (עמית מצפה)
 

מאמנה של גלבוע/גליל, ליאור ליובין: "אנחנו מתחילים את ההכנות למשחק רק עכשיו משום שעד אתמול היינו עסוקים בליגה. את המשחק הקודם מול הפועל ניקח כזיכרון, אבל ההכנה שלנו אליו מתחילה למעשה היום. אנחנו נמצאים בתקופה שבה אתה מנסה לדחוס כמה שיותר דברים בפרק זמן קצר, אבל אנחנו רגילים לזה. עדיין יש למשחק הקודם השלכה כלשהי אבל אנחנו מצד שני גם נבוא אחרת".

פפאזוב: "הרמה עלתה בגלל הצטרפות הישראליות"
מאמן לבסקי סופיה, קוסנטנטין פפאזוב, אמר לקראת המשחק הראשון: "אנחנו מרגישים טוב מאוד ובטוחים כאן בישראל. כבוד גדול להגיע לפיינל פור של הבלקנית. השנה התחרות הייתה חזקה, בעיקר בגלל ההצטרפות של הקבוצות הישראליות. כולם יודעים שהרמה גבוהה בישראל, מכירים את מכבי ת"א, אבל לא רק את מכבי. זה אתגר גדול להיות פה בפיינל פור ולכל ארבע הקבוצות סיכוי לזכות. לישראליות יש יתרון קל, אבל כולם מגיעים במטרה לנצח ולכולן סיכוי כמעט שווה. אני בטוח שהפיינל פור יהיה ברמה גבוהה ותהיה חוויה לכל מי שיגיע לצפות בו".

קונסטנטין פפאזוב. &qout;אתגר גדול להיות בפיינל פור&qout; (עמית מצפה)
קונסטנטין פפאזוב. "אתגר גדול להיות בפיינל פור" (עמית מצפה)
 

מאמנה של האלופה המכהנת פני, אמיל ראייקוביץ', אמר: "כאלופים המכהנים תמיד יש לנו המחויבות לעשות הכל כדי לשמור על התואר וזה גם באופי שלנו, אבל צריך גם להיות הוגנים ולהגיד שהרמה עלתה בצורה משמעותית השנה, בשל ההצטרפות של הקבוצות מישראל. אני מכבד את כל הקבוצות שהגיעו לכאן כי לכולם מגיע להיות כאן וארבע הקבוצות שהעפילו הן הטובות ביותר במפעל השנה".

"אנחנו צריכים לחשוב קודם על המשחק מול לבסקי סופיה, שלא הפסידו השנה במפעל. השנה עשינו שינויים בסגל והיו לנו הרבה עליות וירידות, אבל עלינו לפיינל פור כי שיחקנו כדורסל טוב מתי שהיה באמת צריך. עכשיו אנחנו מגיעים לפיינל פור כשאנחנו בשיא", הסביר ראייקוביץ'. "אנחנו מכירים טוב מאוד את לבסקי והם ניצחו אותנו פעמיים השנה, אבל לא היו לנו את כל התארים במקדוניה ובליגה הבלקנית אם לא היה לקבוצה שלנו את האופי המיוחד הזה".

צלחת ה-MVP מחכה לשחקן הטוב ביותר במפעל (עמית מצפה)
צלחת ה-MVP מחכה לשחקן הטוב ביותר במפעל (עמית מצפה)
 

למרות שהבולגרים עדיין לא הפסידו העונה במפעל ומגיעים למשחק עם מאזן מושלם, קפטן לבסקי סופיה, סטפן גאורגייב, לא מרגיש שקבוצתו פייבוריטית: "הרמה של הכדורסל בישראל גבוהה מאוד וההצטרפות של הקבוצות מישראל לליגה הבלקנית העלתה את הרמה בצורה משמעותית. למרות שלא הפסדנו השנה בליגה הבלקנית, כל הקבוצות שהגיעו בערך באותה הרמה כמונו".

"אנחנו לא מרגישים פייבוריטים ואם יש קבוצה שיש לה יתרון מסוים זאת גלבוע/גליל כי היא המארחת, אבל בשיטה של פיינל פור הכל יכול להיות ובדרך כלל יש נטיה להפתעות. צריך לקחת את זה צעד אחר צעד, כי יש לנו משימה קשה מול המקדונים בחצי הגמר", אמר גאורגייב. "בשבילנו ובשביל האוהדים הכל אותו דבר. אנו רוצים לנצח בכל משחק. הזכיה בליגה הבלקנית חשובה כמו הליגה המקומית ואם הפיינל פור הזה היה בבולגריה, האולם שלנו היה מלא באוהדים".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */