יום שני, 08.07.2024 שעה 04:34
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

השופט ספג צרחות, פרנקו: לא השחקנים הכריעו

בסיום ה-78:79 הדרמטי של הבקעה על נתניה תקפו מילולית בעלי נתניה את רייניש. המאמן: "גאה בחניכיי". אשכנזי: "קצת מצטער". צפו בתקציר

|
צביקה ליבר בוויכוח עם המזכירות (יניב גונן)
צביקה ליבר בוויכוח עם המזכירות (יניב גונן)

מ.כ. הבקעה עלתה הערב (חמישי) לפלייאוף של ליגת לוטו מהמקום השמיני בטבלה אחרי שגברה 78:79 על ברק נתניה באולם ישורון, עם סיום דרמטי במיוחד. הקבוצה של דני פרנקו כבר פיגרה ב-21 נקודות הפרש וביצעה קאמבק מרשים.

יהוא אורלנד קלע שלשה בלתי אפשרית, קבע שוויון והשאיר פחות משניה על השעון. בזמן הזה פרצו כמה אוהדי נתניה נלהבים לפרקט, מה שהביא לעבירה טכנית לזכות הבקעה, שהכריעה את המשחק. 

הבעלים של נתניה, צביקה ליבר ודייויד קולברן, צרחו ותקפו באופן מילולי את משקיף המשחק ואת השופט יערי רייניש על ההחלטה התקדימית. זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה שספסל מקבל עבירה טכנית פחות משניה לסיום. הבקעה בכל אופן, תפגוש את מכבי תל אביב בסדרת רבע הגמר ואילו נתניה תלך למשחקים על דירוג.

המאמן המנצח, אבי אשכנזי, אמר בסיום: "אני בכלל לא הבנתי על מה מדובר שם. ראיתי את השופטים הולכים. שופט לקח החלטה ובגלל זה הוא שופט. אני קצת מצטער, אבל הובלנו כל המשחק. בטח עוד ידברו על האירוע האחרון, אני לא מכיר את החוקה ולא יודע מה היה שם בדיון, אבל בוא נשים את הדברים בפרופורציות".

"שיחקנו טוב מאוד בכל שלבי המשחק. הובלנו והצגנו הגנה טובה. בסוף קבלת החלטות לא טובה החזירה את נתניה וכל הכבוד לה. בסך הכל אני מרגיש טוב עם הצורה שבה שיחקנו", הוא הוסיף. "צריך לשחק הכי טוב שאפשר נגד מכבי ואולי אפילו לגנוב משחק. מה שעשינו העונה מכובד בשביל עולה חדשה".

צפו בסל המטורף של יהוא אורלנד

השחקן המצטיין של הבקעה, פרנק רובינסון, ציין: "ידענו מההתחלה מה אנחנו צריכים לעשות כדי להגיע לפלייאוף. זה לא היה צריך להיות כל כך קרוב, כי היינו צריכים להכריע את המשחק לפני זה. לצערנו הזריקה המטורפת של יהוא בסיום נכנסה, אבל בסוף מה שחשוב הוא התוצאה. לשחק נגד מכבי זה בטח לא קל, אבל אנחנו מאמינים. למזלנו יצאנו הפעם עם הניצחון".

אוהדי נתניה צובאים על המזכירות (יניב גונן)
אוהדי נתניה צובאים על המזכירות (יניב גונן)
 

בצד המפסיד אמר המאמן דני פרנקו: "כל כך הרבה אנשים קפצו על המסך שלא הצלחתי לראות. הלכו פה לפי התקדים של המשחק באשקלון. מהמשחק הזה יזכרו את מה שהיה בסוף ולא מעבר לזה. ברמות האלה חשוב יהיה לך שיקול דעת ולא צריך לשנות שריקות ולחרוץ גורלות, אבל במצב של שוויון ובמשחק שמסכם את העונה לשתי קבוצות צריך לתת לשחקנים להכריע את המשחק".

"הפעם לא השחקנים הכריעו את המשחק. אני גאה בחבורה ששיחקה על המגרש. באנו עם המון אנרגיות ואולי לחלק זה התפוצץ לא טוב ולחלק יותר טוב. כל מי שעוסק בספורט צריך לדעת להתמודד עם לחץ. לבקעה זה עבד טוב בהתחלה. צריך לתת שאפו להנהלה ולקהל על האווירה", הוא הוסיף. "קיבלנו מהקהל כוחות לחזור. כנראה שזה היה התקפה אחת מאוחר מדי".

אוהדי נתניה נכנסים לפרקט וגורמים לטכנית (יניב גונן)
אוהדי נתניה נכנסים לפרקט וגורמים לטכנית (יניב גונן)
 

שחקנה של נתניה, ליאור ליפשיץ, הסביר: "יש הרגשת החמצה גדולה, בייחוד אחרי מלחמה גדולה של כל החבר'ה. רצינו את המשחק הזה וראו זאת דווקא ברבע הראשון, כשהאנרגיות הלכו למקומות הלא נכונים. השחקנים באמת נתנו הכל. כמובן שזה כואב ומצער, אבל זה הספורט. חזרנו למשחק וזו גבורה של כולנו, של השחקנים, של הקהל ושל כולם. כמובן שזה לא היה משחק גדול מצידנו, אבל לב זה מה שמנצח במשחקים כאלה".

מורן רוט: "אני שמח שאני יכול סוף סוף לתרום"
הפועל חולון גברה 74:76 על גלבוע/גליל, אבל התוצאה הזו לא שינתה דבר לשתי הקבוצות. חולון סיימה במקום החמישי ללא ביתיות בסדרת הפלייאוף, ואילו גלבוע/גליל שניה ותיהנה מביתיות בסדרה. קפטן חולון, מורן רוט, אמר בסיום: "תקופה ארוכה הייתי בחוץ עם מחלת הנשיקה שהשביתה אותי. עברתי תהליך לא קל, אבל יצאתי מזה סוף סוף ואני שמח שאני יכול לתרום לקבוצה”. 

צפו ב-74:76 של חולון על גלבוע/גליל

"עכשיו מגיעים הרגעים הכי חשובים, רצינו את יתרון הביתיות וזה לא יצא. אין פייבוריטית, ולא משנה מול מי נשחק. כל העונה עובדים קשה בשביל הרגעים האלה, ועכשיו זה הרגע. אולי זה טוב שהיה מומנטום שלילי לקראת הסוף. הייתה תקופה שהאמנו שאנחנו יותר ממה שאנחנו. אני מאמין שאנחנו באים במומנטום טוב, מרגישים טוב", הסביר רוט.

מאמנו של רוט, דן שמיר, טען: "רצינו לשחק דומה לצורה שבה שיחקנו כל השנה. היו ניצוצות, אבל אלו עדיין לא הימים הכי טובים שלנו. כל מה שעשינו עד עכשיו פחות חשוב, העונה מבחינתנו מתחילה בעוד עשרה ימים. אני רוצה שהשחקנים שלי יעשו 'ריסט' ונעשה הכנה כמו שצריך לחלק החשוב של העונה”.

"מורן רוט הוא ציר חשוב, כמו עוד צירים בקבוצה”, הבהיר שמיר. "גם אם היינו מאבדים שחקנים אחרים אז היינו מתקשים. אנחנו נשענים על כמה מהיסודות הללו, ומורן היה תקופה ארוכה בחוץ. הוא התחיל לחזור וזה לוקח זמן. הפעם הוא כבר נראה הרבה יותר קרוב למוכן, אבל עדיין לא".

דן שמיר ומורן רוט (יניב גונן)
מורן רוט עם דן שמיר: "אנחנו במומנטום טוב" (יניב גונן)
 

בצד המפסיד, אמר המאמן ליאור ליובין: "הייתה חלוקת דקות אחרת. המשחק ביום שבת בליגה הבלקנית חשוב יותר מבחינתנו, וזה היה אחד השיקולים. בשלבים כאלו של העונה אתה מרגיש שאתה נהיה קבוצה ולא אוסף של שחקני,. זה נכון לגבי הרבה קבוצות. זאת הרגשה גאווה של מאמן, שהצלחת לחבר דברים. אנחנו מתייחסים להפועל תל אביב כאילו הם באים טריים, אני מכיר את הקהל שלהם, אז הם יבואו טריים כשהם שם".

נמרוד טישמן הוסיף: "לא היה לנו על מה לשחק, אבל חשוב לנצח כי אנחנו במומנטום טוב של כמה ניצחונות רצופים. רצינו להמשיך עם זה וגם כי מחכה לנו משחק קשה בשבת. רצינו לעשות הכנה טובה. חולון שיחקה טוב מאיתנו, בעיקר במחצית השניה".

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */