יום ראשון, 06.10.2024 שעה 05:15

אבן עזרא: אין עילה לדיון חוזר בעניין מכבי פ"ת

תנועת 'אומץ' ביקשה מתובע ההתאחדות לפנות שוב לעליון ונענתה בשלילה: "דחיית העונש כמוה כהקלה ניכרת, אך היועמ"ש ואני סברנו שאין עילה לבקשה"

|
שלום אבן עזרא. לא יבקש דיון חוזר (שי לוי)
שלום אבן עזרא. לא יבקש דיון חוזר (שי לוי)

תנועת 'אומץ', אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, פנו בעזרת עורך הדין, אבינועם מגן, להתאחדות לכדורגל בבקשה לערוך דיון נוסף בנוגע לעונשה של מכבי פתח תקווה.

“חוסר הסבירות הקיצוני של החלטת בית הדין העליון, כמו גם הקשר בין יו"ר ההתאחדות ובין מכבי פ"ת, מעלים חשש כבד, כי בהחלטת בית הדין נפל גם פגם כבד היורד לשורשו של עניין ומצדיק התערבות לערכאה חיצונית", נכתב.

עוד הוסיפו במכתבם כי לדעתם ההחלטה אינה משרתת את התכלית החשובה של המאבק באלימות ולדעתם מדובר בהקלה בעונש, היכולה להצביע על סלחנות ועידוד אלימות, לדבריהם. התנועה מבקשת לקיים דיון חוזר או כפי שרשמו במכתבם, שלפחות ההתאחדות תנמק את ההחלטה.

התובע המשפטי של ההתאחדות, שלום אבן עזרא, ענה לעמותה בתגובה למכתבם: “מוסכם עליי כי דחיית ביצוע הפחתת הנקודות לשנה הבאה, כמוה כהקלה ניכרת בעונש".

בהמשך תקף אבן עזרא את הנאמר במכתב התנועה בעקבות הדברים כלפי אבי לוזון. “הערתך מעלה ביותר מאשר ברמז קשר הכרחי בין אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות, לבין מכבי פ"ת, לבין בית הדין העליון. אין בכוונתי להרחיב בסוגיה זו, אלא לומר כי גישה זו פוגעת ומעליבה את בין הדין בהיותה חסרת שחר ומשוללת כל יסוד עובדתי. דומני שראוי כי תמצא דרך מהירה לחזור בך".

בעניין הדיון החוזר, כתב אבן עזרא: “היועץ המשפטי, עורך דין, משה אביבי, ואנוכי שקלנו בכובד ראש אם יש לעשות שימוש בהגשת בקשה לדיון נוסף. נכון למועד תשובה זו, סברנו שאין עילה ראויה להגשת הבקשה בפני נשיאות בית הדין העליון".

שלום אבן עזרא (יוסי ציפקיס)
שלום אבן עזרא. "אין עילה ראויה להגשת הבקשה" (יוסי ציפקיס)
 

סאגת הדיון הנוסף עוד לא הסתיימה כאשר העמותה כבר הספיקה להחזיר תשובה לשלום אבן עזרא על כך שהוא לא מוכן לבקש דיון נוסף ואמרה: “אני סבור כי כל ערכאה חיצונית, אליה יובאו הדברים, תצטרף להמלצה כי הנושא ילובן עד תום. אני מעריך כי ההתאחדות אף לא תתנגד למיצוי אפשרות זו. אני מברך על נכונותך הנרמזת לבחון בשנית לבקש דיון נוסף, אין מקום לוותר מראש על הבקשה לדיון נוסף, רק בשל החשש, שמע היא תידחה".

לפי השתלשלות האירועים הובן כי העמותה רוצה לקיים דיון נוסף, שלום אבן עזרא והיועץ המשפטי, משה אביבי, דנו בבקשה, אך החליטו שלא לבקש דיון נוסף מבית הדין העליון. לבסוף כתבה העמותה כי היא חושבת שההתאחדות (אביבי ואבן עזרא) יוכלו להצליח לשכנע את בית הדין לקיים דיון נוסף.            

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */