יום ראשון, 06.10.2024 שעה 05:47

חיים אוחיון: מסוג המפעלים בהם האנדרדוג מנצח

גלבוע/גליל תארח את פיינל פור הבלקנית ותפגוש בחצי את הפועל בשבת (21:30, חי בערוץ ONE וב-ONE TV LIVE). הבעלים: "לא רוצים להפסיד במעמד כזה"

|
אוחיון וליובין. נראה אותם בגמר? (עמית מצפה)
אוחיון וליובין. נראה אותם בגמר? (עמית מצפה)

לא בכל יום מארחת קבוצה ישראלית פיינל פור של מפעל אירופי והחל מסוף השבוע הקרוב, סגנית האלופה, גלבוע/גליל, תזכה לכבוד כשתארח בגן-נר את הפיינל פור של הליגה הבלקנית, אליו העפילו גם הפועל ת"א, לבסקי סופיה מבולגריה ואלופת המפעל המכהנת, פני ממקדוניה.

ביום שבת ייערכו משחקי חצי הגמר כשבמשחק הראשון יתמודדו לבסקי ופני (18:00) על המקום בגמר. במשחק המרכזי שייערך ב-21:30 נקבל את הקרב המסקרן בין הפועל למארחת מהגלבוע  (שידור חי בערוץ ONE, ערוץ 50, ב-HD, בערוץ 550 וב-ONE TV LIVE) וביום שני ייערך משחק הגמר (21:00, חי בערוץ ONE).

בראיון לאתר מנהלת הליגה, סיפר הבעלים של גלבוע/גליל, חיים אוחיון, על ההכנות המיוחדות של קבוצתו לאירוח הפיינל פור ועל העונה המיוחדת שעוברת על הקבוצה.

מתחילת העונה שמרתם על המקום השני בטבלה וביום ראשון הבטחתם אותו סופית, איך ההרגשה?
"יש אוירה של סיפוק, בסך הכל המשימות הקשות יותר עוד נמצאות לפנינו אבל עברנו את זה ונוכל להתכונן למשימות משמעותיות יותר. אני מקווה ומאמין שנעשה את זה".
 
השנה הייתה יחסית סוערת עם התקרית של פלס, הפייסבוק של קוז'יקרו. עוזר לכם שאתם רחוקים מהתקשורת, שאין מקומונים נשכניים?
"דרך הטיפול היא דרך טיפול שמאפיינת אותנו וזה חלק מהעניין, יכול להיות שמקרים כאלו היו קורים במקומות אחרים והיו הופכים לטרגדיה אבל אנחנו יודעים להכניס אותם לפרופורציה. יודעים להתמודד עם דברים כאלה באופן מידתי ולא בצורה מתלהמת ולא מבוהלת. יש לנו אחריות כלפי השחקנים שלנו ומתוך זה אנחנו יוצרים התנהגות מאוזנת".

קוז´יקרו (יניב גונן)
קוז'יקרו. בקבוצה שלו יודעים לקחת הכל בפרופרוציה (יניב גונן)
 

בסוף השבוע אתם מארחים את הפיינל פור של הליגה הבלקנית – איך אתם נערכים לאירוע?
"נערכים באופן כזה שיהיה אירוע מכובד כיאה למעמד מאוד מיוחד, צריך לזכור שמגיעות שתי קבוצות ישראליות למעמד הפיינל פור. עצם האירוח בארץ מאפיין קבוצות גדולות כמו מכבי ת"א ואנחנו מציגים הזדמנות דומה גם אצלנו. בסך הכל זה מעמד טוב ואנחנו במקום טוב של לקחת אחריות ויוזמה. עצם הנוכחות של קבוצות ישראליות במעמד כזה, תוסיף לפיינל פור, תשדרג אותו וזה חלק מהמטרות שלנו".
 
מי מממן את האירוע?
"הקבוצה, יחד עם הליגה הבלקנית, עם המועצה האיזורית גליל/גלבוע ויש ספונסר ראשי וחבילה של מספר גורמים שכל הכבוד להם. גם האיגוד והמנהלת עוזרים ואנחנו רואים בזה אירוע של הכדורסל הישראלי באופן כללי ואנחנו חלק מהכדורסל הישראלי". 

חיים אוחיון (עמית מצפה)
חיים אוחיון. "יהיה אירוע מכובד ומעמד מיוחד" (עמית מצפה)
 

צפוי לכם מפגש מעניין מול הפועל ת"א - קבוצה ברמת ליגת העל, הפסדתם להם בגביע – זאת תהיה מכה קשה להפסיד להם שוב, במיוחד בבית
"אף אחד לא אוהב להפסיד בטח לא במעמד כזה, נבוא מוכנים ואני מניח שגם הם, זה מסוג המפעלים שלפעמים האנדרדוג מנצח, אנחנו יודעים את זה ומתכוננים לזה. אני מקווה שבסופו של דבר ננצח". 
 
למרות ההצלחה העונה, הקהל בגלבוע עדיין לא ממלא את גן-נר. יש תחושה שמגיע פחות קהל מהעונה שעברה
"יש לפעמים תחושה של שובע, כבר מזמן שאני לא מאשים רק את עצמי בזה. המשימה של האוהדים היא לעטוף את זה בנוכחות שלהם, זה נכון שאנחנו לא נמצאים בתחום של הקהל במקום שהיינו רוצים להיות בו, זה לוקח זמן להתבסס ומאמינים שזה יקרה. יש לסביבה חלק משמעותי בזה ואנחנו מצפים שהאיזור יהנה מקבוצה אטרקטיבית ומצליחה".

אוהדי גלבוע/גליל (עמית מצפה)
אוהדי גלבוע/גליל בגן נר. צריכים להגיע יותר (עמית מצפה)
 
הזר החדש שלכם, וויליאם האצ'ר, ללא ספק הוכיח את הבאתו במשחק אחד – הוביל את הקבוצה כאילו הוא מתאמן אתכם כל העונה. מה היו הגורמים להבאתו?
"אנחנו יודעים שאנחנו נמצאים ביישורת האחרונה ויודעים שאנחנו צופים לעוד שחקן רענן שישתלב ברוטציה. שלא כמו כמו קבוצות אחרות יש לנו את הליגה הבלקנית, את הפלייאוף והכל מתערבב ביחד, אז צריך עוד שחקן. אנחנו מתכוננים למצב שאם תהיה חס וחלילה פציעה וכמו קבוצה מקצוענית מתכוננים לכל מצב אפשרי. הבאנו שחקן שלא ישב בבית, הוא שיחק לפני 10 ימים ומיד אחרי המשחק האחרון הוא הגיע אלינו, אנחנו מכירים אותו ויודעים מה הוא מסוגל לעשות".

מבחינת ההנהלה התחלתם כבר לחשוב על עונה הבאה? מה התוכניות? ליובין יישאר לעוד עונה?
"במשך שבוע ימים בילה עמית גל במחנה של שחקנים זרים בפורטסמות', אנחנו עושים דברים במקביל שזה עוד דבר שמאפיין אותנו. עמית ביחד עם קלמן שחם מאלטשולר שחם הלכו לראות שחקנים, ננתח את האינפורמציה ונקבל החלטות. ליאור ליובין חתום לפחות לשלוש שנים, יש לו עוד שנה אחת והוא ימשיך איתנו לשנה הבאה".

ליובין (יניב גונן)
ליובין וברק פלג. המאמן חתום לשנים הבאות (יניב גונן)
 

הפיינל פור בישראל - שוב יש דיבורים על ביטולו, מה עמדתך בנושא?
"העמדה שלי נחרצת וחד משמעית, הפיינל פור טוב לכדורסל הישראלי, זה גורם אטרקטיבי, מעניין, לא צפוי, מייצר מציאות לא צפויה שאוהבים בספורט. למשל בכדורגל רואים שהאלופה מוכרזת הרבה לפני שהליגה מסתיימת וזה לא המצב שאנחנו רוצים בכדורסל. הפיינל פור עם הפלייאוף יוצר מציאות מאוזנת שבהחלט מייצרת עניין ואני חושב שזה דבר שצריך להמשיך אותו".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */