מערכת ONE
|
הדו"ח האירופי שמסכם את רווחי הקבוצות מספונסרים על בגדי המשחק שלה פורסם, ועל פי הממצאים במקום הראשון נמצאות קבוצות הכדורגל האנגלי, עם רווח ממוצע של 5.5 מיליון יורו לקבוצה ו-109.7 סה"כ.
לשם השוואה, הממוצע בחמש הליגות הבכירות האחרות של אירופה (ביניהן איטליה וספרד) עומד על קצת יותר מחצי עם 3.3 מיליון יורו. מועדוני הפרמייר ליג צפויים לסיים את השנה עם מכירה של כארבע מיליון חולצות משחק, כפול מהבונדסליגה למשל.
ראש מחלקת יחסי חוץ בחברת "ספורט מרקט" שערכה את המחקר, אנדרו וולש, מסביר: "לקבוצות האנגליות פופולריות עצומה בעולם ולכן הן יעד מועדף על מפרסמים. זה לא רק כמה חולצות תמכור, אלא איזה סוג של חשיפה מקבל המוצר שאתה מפרסם ואיך אתה מייצג אותו".
מאז 2005 גדל שוק המוצרים הנלווים למשחק (מרצ'נדייז) ב-48 אחוז, ו-וולש בטוח כי הוא עוד הולך לגדול: "יש כיום 28 מותגים שונים שנכנסו לתחום וכבר מזמן לא מדובר רק באדידס ונייק, שמהוות 44 אחוז מ-330 מיליון היורו שמשלמות קבוצות על מנת להופיע על חולצות של הקבוצות בחמש הליגות הבכירות".
|
ג´רארד מאוכזב. המפרסמים דווקא מאושרים (GettyImages) |
|
|