יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:00

ליובצ'יץ' פרש מטניס בתום הפסד במונטה קרלו

הקרואטי בן ה-33, שבשיאו היה 3 בעולם, הפסיד לדודיג 6:0 ו-6:3 והודיע: "המשחק האחרון שלי על המגרש היפה". מונקו זכה ביוסטון, ווזניאקי הובכה בבית

|
ליוביצ´יץ´ נפרד מהטניס בדמעות (GettyImages)
ליוביצ´יץ´ נפרד מהטניס בדמעות (GettyImages)

איבן ליובצ'יץ' הקרואטי, שדורג בשיאו שלישי בעולם, פרש היום בגיל 33 מטניס מקצועני, לאחר שהפסיד בסיבוב הראשון של טורניר החימר במונטה קרלו לבן ארצו איבן דודיג 6:0 ו-6:3.

ליובצ'יץ' שמאוד התרגש, זכה מייד בסיום המשחק לטקס מרגש בנוכחותו של נשיא ה-ATP בראד דרווט ומנהל הטורניר ז'ליקו פראנלוביץ.

"היה לי את הכבוד לשחק את המשחק האחרון שלי, על המגרש היפה הזה" אמר ליובצ'יץ' שהגיע שלוש פעמים לרבע הגמר בטורניר מסדרת המסטרס ומתגורר כעת במונטה קרלו. "בחרתי בטורניר הזה כאחרון בקריירה שלי ואני מאוד שמח על ההחלטה".

ליובצ'יץ' ששיחק 725 משחקים, ניצח 429 והפסיד ב-296, הוסיף: "ידעתי שאתרגש אבל לא עד כדי כך.זהו כמובן סוף למשהו מאוד יפה שעשיתי בחיים, ועכשיו הזמן לדברים אחרים, אני מקווה לעזור לספורט הזה ככל שאוכל. הטורניר הזה במועדון הזה הוא מיוחד. התחלתי כאן במוקדמות ב-1999 וניצחתי בפעם הראשונה כשהשתתפתח את מדבדב וקפלניקוב, לסיים כאן את הקריירה, בעיר מגורי, זה לסגור מעגל".

במהלך 15 שנות הקריירה שלו, הקרואטי זכה ב-10 תארים, כשהגדול מכולם היה תואר האינדיאן וולס 2010 כשהוא כבר מעל גיל 30 עם נצחון ענק על אנדי רודיק בגמר. הישג השיא של ליובצ'יץ' בגראנד סלאמים, היה חצי גמר הרולאן גארוס ב-2006 כשהפסיד לרפאל נדאל.

ליוביצ´יץ´ נפרד מהטניס: &qout;כבוד לעשות את זה על המגרש היפה הזה&qout; (GettyImages)
ליוביצ´יץ´ נפרד: "כבוד לעשות את זה על המגרש היפה הזה" (GettyImages)
 

"זו הפעם הראשונה שאני לא שמח שניצחתי משחק" אמר דודיג "אני גאה ששחקתי במשחק האחרון של טניסאי מצוין שעשה היסטוריה עבור הטניס הקרואטי, הוא תמיד נתן לנו עצות טובות ואני ניצלתי כל מילה כדי להפוך לשחקן טוב יותר".

מונקו זכה ביוסטון עם 2:6, 6:3 ו-3:6 על איסנר
חואן מונקו מארגנטינה הוסיף להופעה המצויינת שלו במיאמי (חצי גמר), את תואר החימר ביוסטון. הארגנטיני ניצח הערב (ראשון) בגמר את ג'ון איסנר, אף הוא ממצטייני העונה (גמר אינדיאן וולס) 2:6, 6:3 ו-3:6, כאשר הוא משיג את השבירה המכרעת והדי נדירה מול איסנר, במשחקון החמישי במערכה השלישית.

חואן מונקו (GettyImages)
חואן מונקו. תואר שני העונה (GettyImages)
 

המשחק ארך שעתיים ו-28 דקות, ובמהלכן ניצל מונקו רק 3 נקודות שבירה מ-15 שעמדו לרשותו ואיסנר נקודת שבירה אחת מתשע. עבור מונקו, 16 בעולם, זהו תואר 5 בקריירה ושני העונה.

בגמר טורניר קזבלנקה שהיה על טהרת הטניס הספרדי, שמר אלוף השנה שעברה פאבלו אנדוז'ר (58 בעולם) על תוארו כשניצח את אלברט ראמוס (52) לו היה זה גמר ראשון בקריירה, 1:6 ו-6:7 במשחק שהופסק פעמיים בגלל גשם.

שרה אירני אלופה ברצלונה, ווזניאקי הובכה בבית
שרה אירני מאיטליה זכתה היום בטורניר החימר האדום הראשון של העונה בברצלונה עם 2:6 ו-2:6 נוח על דומיניק סיבולקובה הסלובקית בגמר. זהו התואר השני של אירני השנה אחרי שזכה גם בטורניר החימר באקפולקו.

קרולין ווזניאקי (רויטרס)
קרולין ווזניאקי. לא הולך גם בבית (רויטרס)
 

הראשונה בעולם לשעבר, קרולין ווזניאקי, ספגה מפלה גדולה נוספת והפעם מול הקהל הביתי בטורניר בקופנהגן. ווזניאקי הפסידה בגמר הטורניר בו זכתה פעמיים לאנג'ליקה קרבר מגרמניה 6:4 ו-6:4 לאחר שתי זכיות רצופות שלה בטורניר.       

הגרמניה שהדהימה כשהגיעה לחצי גמר אליפות ארה"ב בשנה שעברה, מגיעה לשלבים הגבוהים כמעט בכל טורניר בו היא משתתפת מאז, וזה לה התואר השני בקריירה אחרי שזכתה גם ב"גאז דה לה פראנס" בפאריס השנה.

קרבר. מרוצה מעצמה (GettyImages)
קרבר. מרוצה מעצמה (GettyImages)
 
בפיגור שבירה במערכה השנייה, ווזניאקי נפלה על הקרסול, ופניהם של רבים בקהל התכרכמו, אבל אחרי חבישה היא חזרה לשחק, וזכתה בארבעה משחקונים רצופים בדרך ל-1:4, אולם קרבר התאוששה, ניצחה חמישה משחקונים ברצף וזכתה בטורניר הבית של ווזניאקי.    

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */