יום שבת, 05.10.2024 שעה 03:11
ליגת העל 24-25
132-95מכבי ת"א1
102-124מכבי חיפה2
108-105מכבי בני ריינה3
93-74בית"ר ירושלים4
83-85הפועל חיפה5
78-95מ.ס אשדוד6
77-35עירוני טבריה7
63-55בני סכנין8
55-35הפועל ב"ש9
49-65הפועל ירושלים10
49-25מכבי פ"ת11
39-55מכבי נתניה12
39-35עירוני ק"ש13
27-25הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 05/10, 19:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 05/10, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 05/10, 19:45
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 05/10, 20:00
  • הפועל חדרה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 05/10, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • ראשון, 06/10, 20:15
  • הפועל ירושלים
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 06/10, 20:30
  • מכבי ת"א

ברקת התפטרה מההתאחדות: זה שפל חסר תקדים

אפקט הדומינו להחלטת ביה"ד: בעלי ב"ש שלחה מכתב ובו הודיעה על עזיבתה המיידית: "השיטה פשטה את הרגל". ב-20:50: ב"ש נגד מכבי פ"ת

|
לוזון ואלונה ברקת. הבוסית של ב
לוזון ואלונה ברקת. הבוסית של ב"ש עזבה (משה חרמון)

הבעלים של הפועל ב"ש, אלונה ברקת, שלחה מכתב ליו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, ולמנכ"ל ההתאחדות, אורי שילה, ובו הודיעה שהיא מתפטרת מיידית מתפקידיה בהתאחדות לכדורגל לרבות ההנהלה, המזכירות והוועדות השונות שעליהן היא נמנית.

"התפטרותי הינה לאור התנהלות ההתאחדות לכדורגל, נושאי התפקידים בה, דובריה, הדובר מטעמה והיושבים בדין, בעקבות אירועי המשחק בין הפועל חיפה לבין מכבי פ"ת", הסבירה ברקת.

"לדעתי ההתנהלות חתרה תחת הערכים הבסיסיים ביותר של ההגינות בספורט, ביזתה את ענף הכדורגל והיוותה המשך ישיר להמאסתו על הציבור אשר מאמין בהתאחדות לכדורגל כשהענף נמצא בשפל חסר תקדים. לכל אלה אינני מוכנה להיות שותפה והתפטרותי תיכנס לתוקף עם שליחת מכתב זה".

בהתאחדות לכדורלג פירסמו תגובה להודעתה של אלונה ברקת: "צר לנו על צעדה הפזיז של אלונה ברקת, אשר בהיותה בעלת תפקיד בהתאחדות לכדורגל במשך שנים יודעת היטב כי בתי הדין של ההתאחדות עצמאיים לחלוטין,  בדיוק כמו שבתי-המשפט של המדינה אינם כפופים לממשלה.

"אנחנו מבקשים לציין את העובדה כי אלונה ברקת לא התלוננה בעבר על עצמאות בתי הדין, ובצדק. חבל שרק עכשיו כאשר ההחלטה אינה מוצאת חן בעיניה ובעיני הפועל באר שבע – מוצאת אלונה לנכון להשחיר את ההתאחדות וחבל. אנו בטוחים שאם הפועל ב"ש לא הייתה במאבקי התחתית, אלונה לא הייתה נוהגת בצעד זה".

מאוחר יותר רואיינה ברקת בתוכנית הספורט של ישראל ב-102FM בשיתוף ONE. הבעלים של הפועל ב"ש סיפרה: "נכון שהתפטרתי מההתאחדות. שמעתי שאמרו עלי שאני משחירה את הכדורגל הישראלי, אין ספק שהשיטה פשטה את הרגל, מה שקרה בשנה וחצי האחרונות בכדורגל הישראלי אין לו אח ורע. הקהל מביע חוסר אמון מוחלט. נראה למישהו שאם המצב היה הפוך ולנו היו מורידים נקודות היו דוחים לנו את הרדיוס לשנה הבאה? אני ביקשתי דחיה בגלל הטילים שנפלו בדרום ואף אחד לא חשב להסכים לזה. הבאתי את האוהד שזרק את הרימון והיום הוא בכלא אבל אף אחד לא דחה לי את המשחק ללא קהל".

ברקת (איתי ישראל)
אלונה ברקת. "התפטרותי הינה לאור ההתנהלות" (איתי ישראל)
 

אוהדי הפועל ב"ש זועמים על בית הדין: יריקה בפרצוף
בקבוצה קיבלו בכעס רב את החלטת בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל לדחות את עונש הפחתת הנקודות של מכבי פ"ת לעונה הבאה. לקראת קרב התחתית מחר (20.50, וסרמיל) מול מכבי פ"ת במועדון מבירת הנגב מבינים שזה משחק של להיות או לחדול.

"בעקבות ההחלטה ההזויה הזו של בית הדין העליון המשחק הופך להיות משחק על 200 נקודות", אמרו במועדון והוסיפו: "מדובר בהחלטה שערורייתית וצריך בעקבותיה לסגור את הכדורגל בארץ". גורם במועדון אמר: "לא ייאמן איך פתאום עושים איפה ואיפה בין קבוצות. כשהפועל תל אביב נענשה בהפחתת נקודות היא הייתה במאבק על האליפות עם קריית שמונה ולה לא החזירו את הנקודות. זו פשוט בושה וחרפה שקבוצה אחת יוצאת זכאית מהאירועים החמורים הללו".

גם אוהדי הקבוצה לא נשארו אדישים להחלטת בית הדין ואחד מהם אמר: "למה לא החזירו לנו את עונש הרדיוס מתחילת העונה על זריקת הרימון? ביטול העונש מראה שניתן להתפרע ואחר כך לצאת זכאים. מה יקרה אם מישהו יתפרע מחר או במחזורים האחרונים גם להם ידחו את העונשים לעונה הבאה?".

אוהדי ב&qout;ש (משה חרמון)
אוהדי ב"ש. "ניתן להתפרע ולצאת זכאים" (משה חרמון)
 

אוהדים של חלק מהקבוצות בארץ פנו להפועל באר שבע והתעניינו בקשר לרכישת כרטיסים למשחק כדי לעודד את הקבוצה. בעקבות החלטת בית הדין העליון במשטרת באר שבע חוששים מהתפרעות אוהדים ויקיימו בהמשך היום היערכות מחודשת למשחק מחר.

ארגון האוהדים של הפועל ב"ש, "הקאמלס" הגיב אף הוא לדחיית העונש של מכבי פ"ת ובהודעה מסודרת שהוציא הארגון נרשם: "הארגון רואה בחומרה את החלטת בית הדין השערורייתית. אנחנו כצרכני המוצר שנקרא "כדורגל ישראלי" מרגישים יריקה בפרצוף מצד המושכים בחוטים כי ישנו זלזול עז מצח באינטליגנציה של אוהדי הכדורגל וחשש כבד שזהות היורדת לליגה השנייה תוכרע על ידי עסקנים. כנראה שאצלנו, רשעים מלאכתם נעשית בידי אחרים. יחד עם זאת ההחלטה מוצאת אותנו נחושים יותר לקראת המשחק מול פ"ת כי הדברים עדיין תלויים בנו. אנחנו קוראים לכל אוהדי הקבוצה להגיע למשחק העונה כי יחד נשאיר את הקבוצה בליגה. באר שבע לא תרד".

ב-20:50: ב"ש פוגשת את מכבי פ"ת
כ-250 אוהדים הגיעו לאימון הערב של הקבוצה על מנת להפגין תמיכה בשחקנים ולעודד אותם לקראת המשחק ובתחילת האימון הואהדים ירדו עם תךופים ודגלים על מנת להפגין בפני השחקנים את החשיבות של המשחק.

באימון המסכם נכנסו הבעלים אלונה ברקת לחדר ההלבשה יחד עם המנכ"ל אסי רחמים, שוחחו עם השחקנים וביקשו מהם להתנתק מכל מה שקורה מסביב ולהתרכז במשימה החשובה מחר.

עידו אקסברד. צפוי לפתוח (יניב גונן)
עידו אקסברד. צפוי לפתוח (יניב גונן)
 

בצד המקצועי, מאמן הקבוצה גיא לוי עדיין מתלבט בין ננאד קיסו ללוטם זינו בקישור האחורי לצידו של וויליאם סוארס. עידו אקסברד צפוי להיות מועדף על חשבונו של דובב גבאי בחוד ההתקפה.

הרכב משוער: אוהד לויטה, עודד גביש, אבי יחיאל, איבן גארידו, אופיר דוידזאדה, וויליאם סוארס, ננאד קיסו (לוטם זינו), דיא סבע, יוסי שבחון, סיראז' נאסר, עידו אקסברד (דובב גבאי).

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */