יום ראשון, 06.10.2024 שעה 05:53
ליגת העל 24-25
132-155מכבי חיפה1
132-95מכבי ת"א2
104-85בית"ר ירושלים3
1010-116מכבי בני ריינה4
82-65הפועל ב"ש5
86-66הפועל חיפה6
88-46עירוני טבריה7
79-96מ.ס אשדוד8
710-46מכבי פ"ת9
66-56בני סכנין10
49-65הפועל ירושלים11
410-46עירוני ק"ש12
39-55מכבי נתניה13
38-36הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי חיפה
  • 0 - 3
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • 1 - 1
  • הפועל חדרה
  • בית"ר ירושלים
  • 1 - 1
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • ראשון, 06/10, 20:15
  • הפועל ירושלים
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 06/10, 20:30
  • מכבי ת"א

דיון העונה: מכבי פ"ת מול הפועל חיפה ביום סוער

אירועי המושבה מגיעים לביה"ד. המלאבסים טוענים: "חיפה חצופה, כולם רוצים לפגוע בלוזונים", בכרמל מגיבים: "אנחנו הקורבן". ב-14:00 יוצאים לדרך

|
מהומת הענק במושבה. כיצד תסתיים? (משה חרמון)
מהומת הענק במושבה. כיצד תסתיים? (משה חרמון)

במכבי פ"ת ובהפועל חיפה מתכוננים במרץ לקראת הדיון המשמעתי היום (שלישי) החל מ-14:00 בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל בנוגע לאירועים האלימים במושבה. 

השתיים יועמדו לדין בסעיף של התפרעות, תגרה, תקיפה בנסיבות מחמירות והתנהגות בלתי ספורטיבית של בעלי תפקיד בנסיבות מחמירות. סעיפי האישום נגד השחקנים עלי חטיב, גל אראל וסטפן דנקוביץ' מהפועל חיפה, כמו גם דני פרדה ומאמן השוערים, עמי גניש ממכבי פ"ת הם פגיעה בשחקן יריב בנסיבות מחמירות, השתתפות בקטטה בנסיבות מחמירות והפרת סדר.

המלאבסים משוכנעים בצדקתם ובחפותם וזועמים על אנשי חיפה, שלטענתם: "הם חוצפנים שלא מפסיקים לדבר שטויות ולשקר כבר עשרה ימים". על מנת שהצדק הזה ייצא לאור בבית הדין, הקבוצה שכרה את שירותיו של עו"ד מורן מאירי, מומחה לדיני ספורט שעסק בעבר בכמה פרשיות גדולות ומורכבות בכדורגל הישראלי, כשיחד איתו ייצג את הקבוצה גם עו"ד מוטי ברונשטיין.

הטענה המרכזית עליה נשענים אנשי מכבי פ"ת ועליה חוזרים מאז יום האירוע היא הטענה כי הם אלו שניצחו במשחק, ועל כן לא הייתה להם שום סיבה לפתוח בתגרה ההמונית. לטענתם, הם חגגו את שער הניצחון ושחקני הפועל חיפה, שלא ידעו להפסיד בכבוד, פתחו באלימות ולפיכך הם האשמים הבלעדיים לכל האירוע המכוער.

לראייה, הקבוצה מתכננת להציג קטע וידאו ובו רואים את כובש שער הניצחון, דני פרדה, מתחבק עם מנהל הקבוצה, עמי פאן, כשלאחר מספר שניות סטפן דנקוביץ' מתפרץ בין השניים ומתחיל את התגרה. כמו כן, בקבוצה אף סומכים על החלטת שופטת בית משפט השלום ששחרה בתנאים מגבילים את עמי גניש ויגאל ממן בנימוק כי הם לא יזמו את התגרה, אלא נגררו אליה.

מכבי פ"ת VS הפועל חיפה בית הדין

בנוסף, פ"ת תציג תקדימים של בית הדין המראים כי קבוצות לא נענשו קולקטיבית בהורדת נקודות בעקבות תגרה בה לקחו חלק בעלי תפקידים. בהתאם לתקדימים אלה, בפ"ת טוענים כי גם קבוצתם אינה צריכה להיענש, אלא צריכה להיות ענישה קונקרטית ויחידנית.

מעבר לכך, הקבוצה גם תשתמש להגנתה בעברה הנקי ונטול מקרי האלימות ובעובדה כי בשנת 2009/10 זכתה בתואר הקבוצה ההוגנת בליגת העל. לאור הדיבורים כי יש להעניש את הקבוצה בחומרה נוכח העונש החמור שספגה הפועל ת"א, הכולל הפחתה של שלוש נקודות, בעקבות אירועי הדרבי האלימים, הקבוצה מאם המושבות תוכיח כי מדובר בשני מקרים שונים לחלוטין ואין קשר בין מקרה למקרה.

עמי פאן: &qout;מדינת ישראל נגד משפחה לוזון&qout; (יניב גונן)
עמי פאן: "מדינת ישראל נגד משפחה לוזון" (יניב גונן)
 
למרות שקברניטי מכבי פ"ת מאמינים כי צדקתם תצא לאור הם גם מביעים את החשש כי הדיינים ירצו לצאת פופוליסטיים ולרצות את התקשורת ויגיעו להחלטות בהתאם לעליהום הציבורי והתקשורתי. לדעתם, הפועל חיפה צריכה לספוג עונש חמור משלהם. 

פאן סיפר: "משבוע שעבר מרגיש את הלחץ של עם ישראל והתקשורת נגד משפחת לוזון, לא נגד מכבי פ"ת. את כולם מעניין לפגוע במשפחת לוזון. אני מכיר את המשפחה הרבה שנים, הבת שלי נשואה למישהו מהמשפחה. קשה לאנשים לראות אנשים אחרים מצליחים. מדינת ישראל נגד משפחת לוזון. אנחנו כמעט שמונה ימים אחרי המקרה ואף אחד לא דיבר נגד הפועל חיפה. החוצפה היא שאתמול אמרו שאני זה שהתחלתי במכות".

גבאי: "מכבי פ"ת? אנחנו המצאנו את נושא ההגינות בליגה"
בצד השני, להפועל חיפה יש לא מעט עדויות מצולמות שאמורות להשפיע על ההחלטה להעניש את הקבוצה מפ"ת. שתיים מהעדויות קשורות לנגיחה ולבעיטה שחטיב ספג שבעקבות כך אושפז בבית החולים ונמצא שהוא סובל מלא מעט חבלות שלחלקן היו תופעות לוואי מספר ימים מאוחר יותר.

הפועל חיפה תוקפת את הלוזונים

בחיפה משוכנעים שלא היה מקום להעמיד את המועדון לדין משמעתי. לטענת אנשי הקבוצה למכבי פ"ת יש אחריות שילוחית על מה שקרה בסיום המשחק. המנכ"ל אפרים גבאי אמר בנושא: "נבוא מוכנים בצורה הטובה ביותר לדיון. אנחנו מאמינים ביושר של הדיינים. אפשר לספור על כף יד אחת ואולי פחות מזה כמה פעמים המועדון עמד לוועדת משמעת. עם כל הכבוד למכבי פ"ת שמנפנפת שהיא מועדון הוגן הפועל חיפה המציאה את נושא ההגינות בליגת העל".

על השחקנים שספגו כתב אישום אמר גבאי: "דנקוביץ' קיבל אגרוף, עלי עשה תנועה כאילו פגע וגל אראל לא פגע באף אחד ולחינם הואשם והורחק. אנחנו לא אשמים, אנחנו מותקפים. אני מאמין שהפועל חיפה תצא נקייה מכל הסיפור הזה".

אפרים גבאי וטל בנין (עמית מצפה)
אפרים גבאי: "אנחנו לא האשמים, אנחנו המותקפים" (עמית מצפה)
 
אחד האנשים שהוביל את המאבק האחרון היה סמנכ"ל הקבוצה, בועז גולן שלא היסס לומר את אשר על ליבו גם על משפחת לוזון: "אני לא חוזר בי ממה שאמרתי ומי שחושב שאמרתי משהו לא נכון מוזמן לתבוע אותי. האירוע בו הותקף שחקן שלנו הוא אירוע קשה לצפייה גם לדיינים שאמורים וצריכים לעשות משפט צדק. תמוה מאד למה אנחנו כמועדון עומדים לדין משמעתי ואת זה ננסה להבין בשלב מאוחר יותר דבר שיטופל משפטית".

אחיו של גל אראל שי יצא להגנתו: "גל ספג אגרוף ולא היה מעורב בקטטה. הוא זה שספג מפרדה סטירה ולא הגיב למרות ניסיונות חוזרים של אנשים בפ"ת להתגרות בו".

גל אראל ודני פרדה במהלך הקטטה (משה חרמון)
גל אראל ודני פרדה במהלך הקטטה (משה חרמון)
 
שחקן העבר של הקבוצה, יעקב כהן אמר: "אני לא זוכר שבשנות ה-90 ששיחקתי היו קטטות מהסוג הזה שנגררו עד לתלונות במשטרה. ממה שהתרשמתי מכבי פ"ת צריכה להעינש בצורה דומה לעונשים שקיבלו בית"ר ירושלים והפועל ת"א".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */