יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:55

תומר חמד: לפעמים אני לא מאמין שאני משחק כאן

חלוץ מיורקה ונבחרת ישראל התארח בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. עמי פאן, מנהל מכבי פ"ת: "המדינה נגד משפחת לוזון"

|
שרון פרי ואייל ברקוביץ´ ב-102FM
שרון פרי ואייל ברקוביץ´ ב-102FM

שרון פרי ואייל ברקוביץ' הגישו לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל (102.5FM ,89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

תומר חמד: "עדיין לא הבנתי כמה הגול מול ריאל גדול"
מיורקה של דודו אוואט ותומר חמד סיימה ב-0:0 עם גרנאדה בביתה במחזור האחרון בליגה הספרדית. השוער שיחק 90 דקות בעוד החלוץ 72. הקבוצה מהאי הספרדי מסובכת בתחתית הליגה כשהיא 9 נקודות מהקו האדום. חלוץ נבחרת ישראל, תומר חמד, התארח בתוכנית.

תומר, מה שלומך, איך היה פסח?
"בסדר, אין כאן את אווירת החג אבל המשפחה הגיעה ועשתה טוב יותר".

מה מצבך במיורקה?
"המאמן הנוכחי משנה את סגנון המשחק לפי משחק ספציפי. גם אני נוכחתי לדעת שמשחקי בית וחוץ הם שונים. במשחקי בית הוא פותח עם 2 חלוצים ובחוץ עם אחד ככה שלפעמים אני פותח ולפעמים לא. בסך הכל הוא נותן לי הרבה קרדיט, אני משחק הרבה".

חמד חוגג, קסיאס וראמוס בהלם (רויטרס)
חמד חוגג, קסיאס וראמוס בהלם (רויטרס)
 

אתם עדיין בסכנת ירידה, מה יהיה?
"יש לנו כמה קרבות תחתית, נצטרך לאגור נקודות".

זה שדודו איתך זה עוזר?
"ללא ספק, גם מקצועית וגם בחיים האישיים. הרבה שחקנים שיצאו לחו"ל הסבירו לי שזה הרבה יותר קשה כשאין איתך מישהו. בסופו של דבר אנחנו שחקני כדורגל וגם אם לא היה אף אחד הייתי צריך להתגבר על זה".

אתה מצפה להיות בורג חשוב בנבחרת?
"יש מאבק על החולצה, יש הרבה חלוציפ טובים שמשחקים באירופה, כל אחד יצטרך להיות בכושר טוב כדי לשחק. בסופו של דבר יש מאמן שרואה ומחליט. אני יכול לנסות להיות טוב".

תומר חמד כובש (משה חרמון)
תומר חמד כובש. בתוכניות של גוטמן? (משה חרמון)
 

אתה קולט שאתה משחק בליגה הטובה בעולם?
"לפעמים נופל האסימון אבל רוב הזמן אני לא חושב על זה. לפעמים אני מסתכל הצידה ולא מאמין. הבקעתי מול ריאל מדריד ועד עכשיו לא הבנתי כמה הגול הזה היה גדול".

אליהו: "נראה שנהיה קבוצה גדולה בעתיד הקרוב"
מכבי ת"א מנסה להתאושש מההדחה מהיורוליג אחרי ההפסד הכואב לפאו ביוון. הצהובים ניצחו אתמול בליגה 77:91 את גלבוע/גליל והפורוורד ליאור אליהו התארח בתוכנית.

איך אתם אחרי המשחק מול פאו?
"אחת הסדרות הטובות שאני זוכר. תמיד יש צד מנצח ואחד מפסיד. זה נכון שהיינו צריכים לגמור את זה בארץ אבל אסור לשכוח שמהצד השני עומדת גם קבוצה שאיבדה את יתרון הביתיות".

הנדריקס (GettyImages)
הנדריקס (GettyImages)
 

הקבוצה הטובה יותר ניצחה?
"לסיים משחק חמישי בנקודה הפרש אז לא יודע אם אפשר להגיד שהם טובים יותר. אין ספק שהם קבוצה מוכשרת עם הרבה ניסיון. אי אפשר להגיד שגנבנו להם, זה לא פוקס להגיע למשחק חמישי וכל המשחקים היו צמודים".

מי תנצח בפיינל פור?
"לפי דעתי צסק"א יהיו בגמר מול ברצלונה. יהיה קרב מעניין".

אם הנדריקס היה שחקן כזה גדול מכבי היתה לוקחת אליפות אירופה בהליכה לא?
"שום דבר לא נבנה על שחקן אחד. קודם כל הוא בנאדם מדהים וגם את זה מחפשים. הוא עשה קפיצת מדרגה ענקית השנה ובשנה שעברה בכלל לא היה בטוח שהוא ימשיך. אני סומך על ההנהלה שתעשה את ההחלטות הנכונות".

מה חסר למכבי ת"א כדי להגיע לארבע הגדולות ולהיות שווים מול שווים?
"מכבי קבוצה גדולה, בעתיד הקרוב נראה שנהיה קבוצה גדולה. בשנה שעברה הגענו לגמר, השנה כמעט לפיינל פור".

ליאור אליהו (יוסי ציפקיס)
ליאור אליהו (יוסי ציפקיס)
 

אתם משחקים נגד קבוצות חלשות בשלבים המוקדמים לא?
"זה היורוליג. יש 8-9 קבוצות גדולות וכל שנה עוד קבוצה או שתיים שמעמידות סגל טוב. הגיעו קבוצות חזקות השנה לטופ 8 ולעומתן לא הגיעו קבוצות שהעידו תקציבים גדולים משלנו".

מתי אתה עובר ל-NBA?
"יש דברים שלא תמיד תלויים בי. יש דברים שקשורים לפוליטיקה, גם בכדורסל. מה שתלוי בי אני עושה, צריך גם מזל. אני חושב שמגיע לי לשחק שם. 

עמי פאן: "מדינת ישראל נגד משפחת לוזון, הקהל לא יכול לקבוע"
הערב עסקנו גם באירועים האלימים במושבה ובדיון שצפוי להתקיים מחר בבית הדין. הפועל חיפה ומכבי פ"ת יעמדו לדין משמעתי, כאשר הערעור שהגישה הקבוצה ממלאבס בעניינו של הקשר, דני פרדה, נדחה והשחקן לא יוכל להתלבש למשחק הערב מול אשדוד. עמי פאן, מנהל מכבי פתח תקווה, התארח בתוכנית.

עמי, הערעור בנוגע להרחקתו של פרדה נדחה, הופתעתם?
"אותי זה לא הפתיעו. אני משבוע שעבר מרגיש את הלחץ של עם ישראל והתקשורת נגד משפחת לוזון, לא נגד מכבי פתח תקווה. את כולם מעניין לפגוע במשפחת לוזון".

עמי פאן עם המכתב של איציק לוזון (יניב גונן)
עמי פאן (יניב גונן)
 

מזה אתה מופתע?
"אני מכיר את המשפחה הרבה שנים, הבת שלי נשואה למישהו מהמשפחה. קשה לאנשים לראות אנשים אחרים מצליחים. מדינת ישראל נגד משפחת לוזון. אנחנו כמעט שמונה ימים אחרי המקרה ואף אחד לא דיבר נגד הפועל חיפה. החוצפה היא שאתמול אמרו שאני זה שהתחלתי במכות. מי שמכיר אותי, 15 שנה מנהל קבוצת הנוער של מכבי פ"ת, עברו תחתי מאות שחקנים, יודע שבחיים לא קיללתי ואיימתי או הרמתי יד. רואים בבירור את דנקוביץ' נותן אגרוף לפרדה, המשקפיים שלי עפו ויכולתי לתבוע אותו על זה. רואים את האגרוף הראשון כשאני מתחבק עם פרדה. לא ראיתי מעולם קבוצה מנצחת שמתחילה במכות".

אתה מסכים ששתי הקבוצות צריכות להיענש בחומרה?
"אני מסכים, אבל למה חושבים שאנחנו כמארחים צריכים לספוג יותר? אולי זה היה מהלך מתוכנן. אדון חטיב ישב על הספסל, פרץ למגרש לבוש בטרנינג. אולי מישהו נתן לו הוראה לעשות את זה. חברי ההנהלה שהיו שותפים לאלימות עמדו במשפט פלילי".

אתה חושב שבגלל העליהום על משפחת לוזון יחמירו איתכם בבית הדין?
"ליבי ליבי עם הדיינים. אני מאוד רוצה להאמין שישראל היאע מדינה של צדק והשופטים לא יתחשבו בדעת הקהל".

אבי לוזון (חגי ניזרי)
אבי לוזון. כל המדינה נגדו? (חגי ניזרי)
 

איזה עונש היית נותן לשתי הקבוצות?
"אני לא דיין, אבל לא הייתי קובע את דין היורדות או האלופה על השולחן. ניסינו סגור את זה עם הפועל חיפה אבל הם לא הסכימו. אין צל של ספק שאנחנו והם צריכים להיענש במידה שווה. אין ספק שמשפחת לוזון מושכת אש, אבל למה מכבי פתח תקווה צריכה להיענש? שחקני מכבי פתח תקווה שבאים ונותנים את הנשמה על המגרש לא צריכים להיענש".

איך כל הבלאגן משפיע עליכם לקראת המשחק מול אשדוד?
"אם אני אגיד שאני מסתובב בחדר ההלבשה ואגיד שזה לא משפיע אז אשקר. כל אחד ששיחק כדורגל יודע שאם יש משהו שמסיט את המחשבה מהמשחק אז זה משפיע. צריך לתת לנו עונש על פי התקנות, רק בפעם השלישית באותה עונה על עבירה כזאת מורידים נקודות. הקהל לא יכול לקבוע את הדיון".

בתוך כך נעסוק בבית"ר ירושלים ובהחלטתה לשחרר את הקשר הרמוני איקנדה. כזכור, השחקן הגיע בחודש ינואר ואחרי שיחה עם היו"ר איציק קורנפיין, החליט בבית"ר לחתוך אותו. מהקבוצה נמסר: "השחקן עבר על הקוד האתי והמשמעתי של המועדון".

איקנדה (גיא בן זיו)
איקנדה. סיים את הסיפור בבית"ר (גיא בן זיו)
 

כמו בכל תוכנית, גם הפעם היינו עם פינת ה-WINNER שלנו, דיווחי התנועה והשמענו למאזינים הרבה מוזיקה טובה.
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */