יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:45
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

סוויסה: לא הייתי נשאר בק"ש גם עבור אליפות

חלוץ רמה"ש נזכר בתחילת העונה ("מאמנים לא סמכו עליי בגלל הפציעה") ויודע שתוך חצי שנה הפך לשם חם: "כולם רצו אותי בינואר". ראיון בלי געגוע

|
תומר סוויסה. לא מצטער על המעבר (איתי ישראל)
תומר סוויסה. לא מצטער על המעבר (איתי ישראל)

לפני כחודש, כשברמה"ש חנכו את המגרש החדש על שם יענקל'ה גרונדמן ז"ל, בהפסד 1:0 למכבי נתניה, מאמן הקבוצה שייע פייגנבוים טען בסוף המשחק שהיה חסר לו שחקן אחד: "חבל שתומר סוויסה לא שיחק פה. עם כל ההזדמנויות שהיו לנו הוא היה כובש בטוח".

החלוץ, שכבש העונה 10 שערי ליגה, 3 שערים בגביע המדינה ושער בגביע הטוטו, הספיק לרכוש את לב האוהדים ואת תואר הסקורר של המועדון אליו הגיע אחרי 3 מחזורי ליגה, ולא פחות קשה מזה – אחרי פציעה שהשביתה אותו לכמעט עונה שלמה.

ביום שני האחרון, סוויסה, שהגיע מקרית שמונה, צפה בחבריו מהעונה שעברה מניפים צלחת אליפות היסטורית, והודה: "התרגשתי לראות את זה. זו קבוצה שגדלתי בה, למרות שאני לא חלק מזה, זה כיף לראות את זה, זאת חוויה".

קשה שלא לשאול את החלוץ הפורה האם בכל זאת הוא לא מרגיש פיספוס. אם מישהו מצפה לתשובה חיובית הוא טועה: "הייתה קצת צביטה, אבל היא הייתה כואבת יותר אם לא הייתי עושה עונה טובה. ברגע שאני עושה עונה טובה ומצליח במה שאני עושה זה כבר עובר בסדר. תהיה הזדמנות בפעם אחרת".

"לא הייתי מספיק שלם עם עצמי כדי להישאר בקרית שמונה"
התשובה של סוויסה היא לא דיפלומטית, אלא כנה למדי. בעונה בה הוא מוביל את רמה"ש לתקיעת יתד בליגת העל, ואולי גם לחצי גמר גביע המדינה בכדורגל, אפשר לומר שסוויסה לא צריך להרגיש פיספוס גדול. החלוץ שקיבל את הרושם בתחילת העונה, אחרי ששב מפציעה ארוכה, שהוא לא בתוכניות של רן בן שמעון, רצה לשחק כדורגל.

מני סעיד ותומר סוויסה (עמית מצפה)
תומר סוויסה. "ידעת ישאני לא בתוכניות של רן בן שמעון" (עמית מצפה)
 

"לא הייתי מספיק שלם עם עצמי ונקי כדי להישאר בקרית שמונה. לא חשוב מה היה קורה", סיפר סוויסה, "גם אם היו אומרים לי באותו הרגע שהחלטתי לעזוב שבסוף העונה אני אהיה אלוף ואני אבקיע כמה שערים, לא הייתי מקבל את זה. הייתי לוקח את הרגליים והולך כי הרגשתי שאני צריך את זה. עשיתי צעד מאוד מפתיע שלא כל שחקן יעשה".

אחרי קיץ בו הוא נלחם מצד אחד לעזוב את קרית שמונה כדי לקבל הזדמנות במקום אחר, ומצד שני ברושם שהפציעה שלו השאירה על מאמנים בקבוצות בליגת העל, הבעלים של רמה"ש, מאיר יצחקי, הרים את הכפפה ואחרי פתיחת עונה לא קלה החליט לצרף את החלוץ, שהיה מהבולטים בעונת העליה של קרית שמונה לליגה הראשונה.

סוויסה החזיר ליצחקי על האמון שנתן בו וכבר בחודשיים הראשונים הוכיח מנהיגות וכבש 7 שערים: "הייתי אחרי פציעה ולא היה קל למצוא קבוצה כי יש מאמנים שלא חשוב מה עשית, אחרי פציעה קשה הם מתקשים לסמוך עליך. מאמנים מפחדים לקחת סיכונים. בינואר קבוצות כמו בית"ר ירושלים ורבות אחרות התקשרו אלי ורצו שאשחק אצלם".

מאיר יצחקי (משה חרמון)
מאיר יצחקי. נתן את האמון בסוויסה (משה חרמון)
 

למה הגעת לרמה"ש?
"הייתה לי הרגשה פנימית מאוד חזקה שרמה"ש תעשה לי טוב. גם הסוכן שלי ג'קי (דהן ל.ט), שאוהב את רמה"ש אמר לי: 'תומר, תשחק שם'. אמרתי לו שאני לוקח סיכון, היו קצת פחדים אבל איפה שהוא מכל הקבוצות, היתה לי תחושה שרמה"ש זה המקום הנכון".

בדיעבד, האמנת שתעשה כזו עונה עם רמה"ש?
"לא חשבתי על כלום בהתחלה אלא רק על לשחק כדורגל, זה מה שראיתי לנגד עייני. הפעם הראשונה שהסתכלתי על העונה שעשינו זה היה לפני חודש בערך כשראיתי את הטבלה. השנה ליגה קצת נחלשה. זו הייתה הזדמנות טובה לכל הקבוצות הקטנות להוכיח שהן שוות משהו ולשחקנים צעירים זו הזדמנות להתקדם. אני לא בטוח שכולם האמינו שאני יכול להוביל את הקבוצה הזאת אבל אני האמנתי בעצמי".

תומר סוויסה חוגג (ליאור טימור)
סוויסה חוגג עם חבריו. מנהיג את רמה"ש (ליאור טימור)
 

מה העונה הזו בליגת העל עשתה לך?
"העונה הזאת נתנה לי הרבה ביטחון, שקט. לא דיברו על תומר סוויסה שיהיה כוכב גדול, אלא על זה שאני אתן עונה טובה. באתי שקט וצנוע, התחלתי לעבוד קשה וככה הגיעו התוצאות".

ביום שני תפגשו את מכבי הרצליה, תגיעו לחצי הגמר?
"אם לא הייתי מאמין, לא הייתי משחק כדורגל. אני מאמין שאנחנו יכולים להיות בחצי הגמר אבל הכל יכול להיות, זה משחק אחד וזה קשה. מכבי הרצליה לא קבוצה קלה ובכלל, אין משחק קל בגביע. גם בית"ר כפ"ס עשתה לנו חיים קשים".

"אין בארץ הרבה מאמנים כמו רן בן שמעון"
סוויסה, שהגיע בהשאלה עד תום העונה, צפוי לקבל לא מעט הצעות מקבוצות צמרת בליגה שעיניהן לא פספסו את העונה הטובה שלו. החלוץ עצמו נותן לא מעט קרדיט לחבריו לקבוצה ובעיקר למנג'ר מנחם קורצקי ולמאמן שלו, מהחלוצים הגדולים שהיו בכדורגל הישראלי, שייע פייגנבוים.

שייע פייגנבוים (ליאור טימור)
שייע פייגנבוים. מורה טוב לחלוצים (ליאור טימור)
 

"שייע זה אחד החלוצים הגדולים שגדלו בארץ ומעבר לזה הוא בן אדם זהב ומאמן טוב", הסביר סוויסה ומיד הוסיף למשוואה את המנג'ר: "אסור לשכוח גם את מני, הם צוות אחד שעושים עבודה נפלאה, יש ביניהם כימיה. מני הוא דמות מאוד מרכזית ברמה"ש, כולם אוהבים אותו, הוא ושייע בנו תלכיד מצוין מסביבם".

התאמנת גם אצל רן בן שמעון. מה אתה יכול לספר עליו?
"כל מילה מיותרת. כל מי שהתאמן אצל רן יודע בדיוק איך הוא עובד. מאמן מאוד יסודי, מאוד משקיע ורואים את התוצאות. אני לא חושב שיש הרבה מאמנים כאלה בארץ".

תומר סוויסה חוגג עם רן בן שמעון (עמית מצפה)
סוויסה ורן בן שמעון (עמית מצפה)
 

הפתיע אותך שהוא לא ממשיך עונה נוספת שקרית שמונה?
"כן, חשבתי שהוא ימשיך. הוא בן אדם שתמיד שואף להתקדם ורוצה להתקדם ואני בטוח שאיפה שהוא לא יהיה הוא יצליח".

בשנה הבאה תהיה בקרית שמונה?
"אני לא יכול לומר עכשיו איפה אהיה, הכל פתוח".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */