יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:32

פסח עליו: אמיר וינטרוב נתן 0:2 לישראל בדייויס

הישראלי מס' 2 חזר מ-7:5 במערכה הראשונה לניצחון 3:6, 1:6 ו-5:7 על משאדו מפורטוגל, שעלה פצוע והציג יכולת ירודה. היום: אנדיוני בזוגות

|
וינטרוב חוגג את הניצחון על משאדו (יניב גונן)
וינטרוב חוגג את הניצחון על משאדו (יניב גונן)

ניצחון אחד - זה מה שמפריד בין נבחרת הדייויס לפלייאוף על העלייה לבית העליון, אחרי שאמיר וינטרוב העלה את הכחולים-לבנים ל-0:2 במפגש מול פורטוגל עם 7:5, 3:6, 1:6 ו-5:7 על רוי משאדו ברמה"ש.

דודי סלע פתח את היום הראשון של ההתמודדות עם 3:6, 4:6 ו-4:6 על פרדריקו ז'יל וגם וינטרוב עשה את המוטל עליו עם ניצחון, רגע לפני ערב החג.

וינטרוב המדורג 199 בעולם, הגיע למשחק בכושר מצויין לאחר שזכה בטורניר פיוצ'ר שהתקיים בהרצליה ונתקל ביריב שלא היה במיטבו, בין היתר בשל פציעה בפרק כף היד.

הפורטוגלי, 101 בעולם, דווקא הצליח לנצח 5:7 במערכה הראשונה, בה וינטרוב התקשה להציג את היכולת הרגילה שלו. בהמשך, ככל שהמשחק התקדם, משאדו הידרדר ביכולתו והישראלי ניצל זאת לניצחונות 3:6 ו-1:6 במערכות הבאות.

בסט הרביעי, וינטרוב נראה כבר בדרך הבטוח לניצחון אחרי שהוביל 3:5, אבל משאדו חזר ל-5:5 לפני הישראלי חזר לעצמו וסגר את הסיפור על 5:7.

אייל רן: מקווה שמחר יהיה יותר קהל

"היה לחץ במאצ' פוינט. ההבדל הוא שלקחתי את הסט ולא איבדתי אותו. לולא אייל רן לידי, אין מילים לתאר כמה הוא חשוב לי. אי אפשר להסביר במילים את העבודה שהוא עושה", אמר בסיום וינטרוב המאושר.

וינטרוב (יניב גונן)
וינטרוב בעננים בסיום המשחק (יניב גונן)
 

אנדי רם ויוני ארליך יתמודדו במשחק הזוגות בשבת מול גסטאו אליאש וז'ואאו סוזה, שניצחון בו יסדר לנבחרת הדייויס את המקום בפלייאוף. אם יהיה צורך, ביום ראשון דודי סלע יפגוש את משאדו וז'יל יתמודד מול וינטרוב.

וינטרוב (יניב גונן)
וינטרוב מגיש מול משאדו (יניב גונן)
 

מערכה ראשונה - 5:7 למשאדו
וינטרוב שמר על ההגשה הראשונה במשחק אחרי מאבק עיקש עם משאדו ועלה ל-0:1. הפורטוגלי לא נכנס טוב להתמודדות וביצע 4 טעויות לא מחוייבות עד המשחקון השני, בו כבר פיגר 30:0, אבל הפך ל-30:40 והשווה ל-1:1 במערכה.

3 הגשות חזקות של וינטרוב הספיקו כדי לעלות ל-1:2 מול משאדו, שהתקשה להתמודד עם העוצמות של הישראלי. הפורטוגלי שמר על ההגשה והשיג 3 נקודות שבירה במשחקון הבא, אבל וינטרוב חזר מ-40:0 וניצח בדרך ל-2:3.

דואגים לאווירה (יניב גונן)
דואגים לאווירה ברמה"ש (יניב גונן)
 

משאדו ו-וינטרוב שמרו על ההגשות ב-5 המשחקונים הבאים והשבירה הראשונה הגיעה אחרי שגיאה כפולה של הישראלי, שהעלתה את הפורטוגלי ל-5:6. משאדו פתח מצויין את המשחקון ה-12, השיג 3 נקודות מערכה וניצל את האחרונה שבהן כדי לנצח 5:7.

מערכה שנייה - 3:6 לווינטרוב
וינטרוב פתח היטב את הסט השני ושמר על ההגשה, אבל נעלם במשחקון הבא, משאדו עלה ל-0:40 והשווה ל-1:1. הישראלי הציל נקודת שבירה והחזיר לעצמו את היתרון אחרי משחקון ארוך, השניים שוב שמרו על ההגשות ו-וינטרוב עלה ליתרון 2:3.

משאדו (יניב גונן)
משאדו. ניצח את המערכה הראשונה (יניב גונן)
 

טעות לא מחוייבת של משאדו העניקה לווינטרוב יתרון 0:40 ושלוש נקודות שבירה. אחרי שמשאדו הציל את נקודת השבירה הראשונה, הוא חבט לרשת בנקודה הבאה והישראלי עלה ל-2:4.

במשחקון הבא הטעויות היו דווקא של וינטרוב, שפיגר 40:15. שתי הגשות נהדרות של וינטרוב הביאו אותו ל-40:40. משאדו פספס שתי נקודות שבירה, וינטרוב ניצל זאת ועלה ל-2:5 מבטיח. השניים שמרו על ההגשות והישראלי השווה ל-1:1 במערכות עם 3:6.

חם ברמה&qout;ש (יניב גונן)
חם ברמה"ש (יניב גונן)
 

מערכה שלישית - 1:6 לווינטרוב
תחילת המערכה הייתה של משאדו ששמר על ההגשה וחזר מפיגור 40:0 במשחקון הבא, אבל וינטרוב התעשת, השווה וגם השיג שבירה בדרך ליתרון 1:2. הישראלי המשיך במומנטום, עלה ל-1:3, השיג 3 נקודות שבירה וניצל את הראשונה שבהן כדי להגדיל את היתרון.

משאדו החל להידרדר ביכולתו ככל שהמשחק התקדם, וינטרוב שמר על ההגשה והשיג 3 נקודות מערכה במשחקון השביעי. הפורטוגלי הציל שתיים מהן, אבל לא את השלישית ו-וינטרוב סגר עניין עם 1:6.

אוהדי הנבחרת (יניב גונן)
אוהדי הנבחרת מעודדים את וינטרוב (יניב גונן)
 

מערכה רביעית - 5:7 לווינטרוב
משאדו פתח את הסט עם 0:30 במשחקון הראשון, אבל וינטרוב הצליח לחזור ושמר על ההגשה. הפורטוגלי השווה, אבל הישראלי שוב שמר על ההגשה והשיג 2 נקודות שבירה שאת שתיהן משאדו הציל. וינטרוב החמיץ גם את הניסיון השלישי (1 מ-9 מתחילת המשחק), אבל לא את הרביעי, 1:3 לישראלי.

משאדו התעורר והשיג 2 נקודות שבירה, אבל לא השכיל לנצל אותן ו-וינטרוב המשיך במומנטום בדרך ל-1:4. השניים שמרו על ההגשות בשני המשחקונים הבאים ומשאדו, שכבר פיגר 40:30, הצליח להפוך לפני ששגיאה שלו קבעה שוויון במשחקון. החטאה של הפורטוגלי לאורך הקו אחרי שווינטרוב עלה לרשת, סידרה לישראלי נקודת משחק שהוחמצה ומשאדו צימק ל-5:3.

משאדו (יניב גונן)
משאדו. הפגין אופי (יניב גונן)
 

הפורטוגלי הצליח לפתח מומנטום, עלה ל-0:40 במשחקון הגשה של וינטרוב, צימק ל-5:4 והשווה. שגיאה של משאדו איפשרה לישראלי לעלות ל-15:40 במשחקון הבא והוא ניצל את זה כדי להחזיר לעצמו את היתרון במערכה, 5:6. וינטרוב השיג 2 נקודות משחק אחרי טעות נוספת של הפורטוגלי, ניצל את הראשונה וסגר את הסיפור עם 5:7.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */