יום ראשון, 06.10.2024 שעה 07:03

עמוס: יש טעם מר בגלל מה שקרה בין רן לאיזי

הערב בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם שוער הקבוצה הצפונית על האליפות. אלישע לוי: "אני יודע איפה אהיה בעונה הבאה"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-102FM
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-102FM

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' הגישו לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל (102.5FM ,89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

עירוני קריית שמונה נכנסה אמש לדפי ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי כשזכתה באליפות ראשונה וסנסציונית. 0:0 מול הפועל תל אביב באצטדיון הביתי הספיק בשבלי להניף את הצלחת ולפתוח את השמפניות.

שוער הקבוצה, דני עמוס, דיבר, איך לא, על מערכת היחסים בין מאמן הקבוצה, רן בן שמעון לבעלים, איזי שירצקי: "מרגישים קצת איזה טעם מר בגלל מה שקרה בין רן לאיזי. אבל זו האליפות שלנו ואנחנו צריכים לחגוג אותה. אי אפשר לדעת למה רן עזב. זה דברים אישיים שלו. השחקנים תקועים באמצע".

על המאמן הבא, גילי לנדאו, אמר עמוס: "רן הוא העוגן של הקבוצה, הוא מנווט את הדברים פה. הוא גרם לנו להיראות כמו שנראינו. צריך להמשיך קדימה. מי שמגיע נכנס לנעליים גדולות. אנחנו נתמוך בו".

עמוס המשיך וסיפר על הסוד של ק"ש בדרך לתואר: "יש לנו חבר'ה שרוצים ללמוד ולהתפתח. רוצים להגיע הכי רחוק. בנוסף, אנשים מדהימים, זה נותן תחושה כיפית לבוא למשחקים ולאימונים. כשכיף לך, הדברים נראים יותר טוב. אנחנו מקבלים את כל השקט שאנחנו צריכים, כל בעיה, הוא ישר מטפל בה. זה נותן שקט. יש הרבה גורמים שנתנו לנו להיראות כך".

"בתחילת העונה רציתי לעזוב. מזל שנשארתי. האמנתי בעצמי. עבדתי על הצד המנטלי. יש לי חוזה לעוד עונה. אני מכוון לאירופה, זה החלום שלי. השחקנים שנמצאים פה הם מצויינים, יש עמדות שנצטרך להביא חיזוק, כדי לעבות את הסגל. אף אחד לא חלם שנגיע למצב הזה. יש אפשרות לפתוח את החוזה, אבל אני מאמין שאיזי יעשה את זה. כשמגיע, מגיע", סיים עמוס.

שיר צדק ודני עמוס (עמית מצפה)
דני עמוס עם שיר צדק. "מזל שנשארתי" (עמית מצפה)
 

שירצקי: "רן היה בטוח שמכבי חיפה תיקח אותו"
שוחחנו גם עם הבעלים של ק"ש, איזי שירצקי, על העזיבה של רן בן שמעון בשיא ההצלחה, המאמן הבא, גילי לנדאו ועל האתגרים הבאים - זכייה נוספת בתואר האליפות ועלייה לצ'מפיונס.

יש לנו הרגשה שלנדאו לא סגור
"סגור, סגור. הוא יאמן בק"ש בשנה הבאה. סופי. אין דרך שרן יישאר. אני מאוד שלם עם לנדאו. השחקנים יכולים להגיד מה שהם רוצים. כולם יודעים שגילי מאמן בעונה הבאה".

הוא התחיל לעבוד?
"הוא לא התחיל לעבוד. הוא צריך לסיים בפ"ת".

אתה מתערב בעבודת המאמן?
"כולם יודעים שלא באתי מהבלט. כל שחקן, אני צריך להסכים שהוא יהיה. אם לא הייתי, היו שחקנים אחרים בקבוצה. עשינו הכל ברוח יפה".

איזי שירצקי מרים לחיים (משה חרמון)
איזי שירצקי מרים לחיים. "כולם יודעים שלא באתי מהבלט" (משה חרמון)
 

יש שמועה שאתה רוצה להתערב בהרכב?
"רן קובע את כל ההרכב, אני יושב למעלה, אני לא קובע כלום. יש דברים שהוא מתייעץ מרצונו".

למה הוא עזב?
"כי הוא לא רצה להיות פה. אחרי שהבנתי שהוא נשאר, יכולתי להתקפל והוא יכל להמשיך לעבוד. זה מאחוריי, אני רץ קדימה. רן יילך למקום שלו, אני למקום שלי".

אתה חושב שהוא סגור במכבי ת"א?
"אני לא יודע, אין לי מושג. הרגשה שלי שכן. גם פעם קודמת שהוא סגר במכבי לא ידעתי".

אף קבוצה קטנה לא לקחה שוב אליפות?
"זה לא קל, אבל זה יכול לקרות. תהיה לנו בשנה הבאה שנה יותר טובה מהשנה. האמנתי בקבוצה הזו".

גילי לנדאו. שירצקי: &qout;הוא גר קרוב אליי&qout; (שי לוי)
גילי לנדאו. שירצקי: "הוא גר קרוב אליי" (שי לוי)
 

מתי לנדאו מתחיל לעבוד?
"נגמור את הכל, יהיה בסדר. הוא גר קרוב מאוד אליי וזהו".

מה יהיה התקציב?
"21-22 מיליון ש"ח. יהיה רכש. אני רואה כל יום קלטות וידאו".

אולי תגיד לנו באמת למה רן עזב?
"רן חשב שאני ברירת מחדל. הצעתי לו חוזה והוא היה בטוח שחיפה לוקחת אותו".

צעקת לו 'תישאר, תישאר'.
"מגיע לו שיצעקו לו כך. הוא עשה עבודה נפלאה".

בן שמעון: "כואב לי שלא אאמן את ק"ש באירופה"
למאמן הקבוצה, רן בן שמעון, זו אליפות ראשונה בקבוצה בוגרת. מי שעבר כבר כמאמן בהפועל חיפה ובמכבי ת"א, הצליח לחבר חבורה של שחקנים שלא נחשבים כוכבים לקבוצה אלופה. בן שמעון הסביר את הסוד של קרית שמונה ונשאל גם על עתידו.

רן בן שמעון חוגג (משה חרמון)
רן בן שמעון. "הקריאות עשו לי טוב בלב" (משה חרמון)
 

רן, איך אתה מסביר את האהדה הגדולה לק"ש מכל המדינה? אין מי שלא שמח בזכיה הזו
"העיר הרבה מאוד טלטלות במשך שנים. זה מקום שמזוהה עם קטיושות ודברים שליליים. יש קונזצנזוס. התושבים שלנו אהדו קבוצות אחרות כי לא היתה אלטרנטיבה. איזי לקח אותה מליגה נמוכה והביא אותה לאליפות. אין תקדים לדבר כזה".

אתה נשאר או עוזב? כי האוהדים קראו לך 'תישאר, תישאר'
"הקריאות עשו משהו טוב בלב. אני מסכם חמש שנים מופלאות, עברנו דברים יפים. זה הזמן להמשיך הלאה. יש לנו עוד כמה משימות".

אתה עוזב בעצב?
"אני מסיים פרק עם עצב גדול, בוודאי".

איפה בעונה ידעת שאתה זוכה באליפות?
"הקבוצה הזו היתה הכי טובה השנה בליגה. אם ציפו שנביא שחקנים במאות אלפי דולרים, אם ציפו שיהיה לנו את הגאונות של ברקוביץ' ורביבו, אז אנשים לא מבינים. האליפות היא ענקית ביחס לפוטנציאל. זה היה אוסף של נקודות זמן, שאם לא היינו עומדים במבחנים, היה לנו קשה להתרומם. ידענו לשחק מול כל קבוצה בצורה המתאימה. הקבוצה עשתה עונה נדירה".

שחקני ק&qout;ש חוגגים (משה חרמון)
שחקני ק"ש חוגגים אליפות (משה חרמון)
 

מה קרית שמונה צריכה כדי להיראות כמו קבוצה מכובדת בליגת האלופות?
"אני לא אתן עצות לעונות הבאות. אני רוצה ליהנות מהתואר. מי שצריך לחשוב על העונה הבאה, שיחשוב".

לא כואב לך שאתה לא באירופה?
"אין לי יועצים סודיים. כל ההחלטות מתקבלות על ידי. יש אנשים קרובים, משפחה. כואב לי מאוד שאני לא באירופה. הכל בסדר".

מתי נדע מה קורה עם בן שמעון?
"מתי שיהיה מה לדעת".

הסיכוי שתהיה במכבי ת"א?
"אני לא יודע. לא קיבלתי שום טלפון מאף אחד".

אלישע: "אני יודע איפה אהיה בעונה הבאה"
מכבי חיפה ניצחה 0:3 את מ.ס. אשדוד בקריית אליעזר ועלתה למקום השלישי בטבלה. אופיר מרציאנו הורחק ואיפשר לירוקים להבקיע מרגלי דלה ימפולסקי, יניב קטן ויאיא סיידו.

דיברנו עם מאמן הירוקים, אלישע לוי, אם הוא כבר חושב על העונה הבאה: "אני עדיין במכבי חיפה. יש לנו חמישה משחקים, אני מקווה שנגיע עד הסוף בגביע. אני מקווה שנשמור על המקום שלנו. "אני ושחר לא דיברנו לגבי השנה הבאה. אנחנו נמצאים בשלב שזה לא יהיה נכון, גם לא מבחינתי. אנחנו מדברים פעמיים-שלוש ביום. יש דברים שצריך לשמור בארבע עיניים ויש זמן להוציא אותם. אני יודע מה יהיה איתי בעונה הבאה".

אלישע לוי ויעקב שחר. משוחחים פעמיים-שלוש ביום (עמית מצפה)
אלישע לוי ויעקב שחר. משוחחים פעמיים-שלוש ביום (עמית מצפה)
 

על הקריאות 'תתפטר' לעברו במהלך המשחק אמר לוי: "זה יהיה עוול, לא משנה כמה אנשים עמדו מאחורי, לקרוא להם אוהדים של מכבי חיפה. יש לנו קהל איכותי, אמיתי, גדול. זה לא קהל של מכבי חיפה. רוב הקהל הוא קהל טוב. זה קהל שבחלקו מוסט. תמיד יש כאלו שהם לא בעד, אם קהל מקלל ב-0:3, ברור שזה לא נורמלי".

לסיום אמר אלישע על העונה של קבוצתו: "מאז שניר חזר וצוצאליץ' הגיע, ההגנה התייצבה. אנחנו לא מסכמים, כי יש עוד כמה משחקים וחשוב שנהיה באירופה. זה לא גארבג'-טיים.לא היינו רוצים שיקרה מה שקרה בקרית שמונה. דוידוביץ' הוציא את עצמו מההרכב, אבל אנחנו לא נחזור אחורנית. הוא שוער מצויין ויש לו חלק בייצוב ההגנה. אם חיפה לא נאבקת על האליפות וק"ש זכתה בפער כ"כ גדול, אז יש לי חלק. עשינו כמה טעויות בבנייה. היא פחות איכותית ממה שמצפים ממכבי חיפה".

ורמוט: "אם לאוטרן תרד, רוב הסיכויים שאני ואיתי לא נמשיך"
גילי ורמוט עובר העונה את אחת העונות הקשות ביותר שלו. אחרי שמיעט, אם בכלל, לקבל הזדמנויות בקייזרסלאוטרן, אליה עבר יחד עם איתי שכטר, עבר בהשאלה לדה גראפשחאפ ההולנדית, בה הוא משחק, אבל הקבוצה עצמה חלשה מאוד וככל הנראה תרד לליגה השניה.

ורמוט דיבר בתכנית על מה שעובר עליו העונה: "ההתאקלמות האישית שלי די טובה בהולנד. שיחקתי כל המשחקים, התגעגעתי למתח של לפני המשחק. הקבוצה יותר חלשה ממה שחשבתי שהיא. קשה להביא את היכולות שלך בקבוצה שמגנה כל הזמן. באופן אישי אני מרוצה. באתי רק לארבעה חודשים. בקבוצה הזו, ספציפית, אני לא ימשיך. יש 2-3 קבוצות קטנות ויש הבדלים מהשאר. באתי כדי לחזור לעצמי ולשחק, להוציא מזה את המקסימום. בקיץ אני חוזר ללאוטרן, אבל גם הם יורדים ליגה. תמיד עדיף לשחק, אבל ליגה שניה בגרמניה זה כבר פחות אטרקטיבי ואני מעדיף להיות בליגה הראשונה בהולנד.

גילי ורמוט (ONE)
ורמוט במדי דה גראפשחאפ. "יותר מתחבר לכדורגל ההולנדי"
 

"אם אני אהיה בקבוצה באמצע טבלה בהולנד, אני אהיה מאוד מבסוט. אני אוהב את הכדורגל, יותר מתחבר, הם אוהבים את המשחק. נפלתי על קבוצה חלשה. נראה איזה אופציות יעמדו מולי בתום העונה. רוב הסיכויים שלא נמשיך בקייזרסלאוטרן אם הם יורדים ליגה. אני מניח שלא נישאר שם, אם הם יירדו. הכל עניין של אופציה ומחיר. עבור ליגה שניה החוזים שלנו די כבדים".

ורמוט סיים ואמר: "אחרי חצי שנה בגרמניה הייתי חייב לעוף משם ולשחק. רציתי להישאר באירופה. העזיבה לגרמניה שיבשה לי את הקריירה. בהולנד אני השחקן הכי טוב בקבוצה. כשאנחנו משחקים, אני מראה רמה, אני מתבלט. כל עוד אני אוכל להישאר, אני אשאר באירופה, אבל לא בכל מחיר".

כמו בכל תוכנית, גם הפעם היינו עם פינת ה-WINNER שלנו, פינת הגליצ'ים, דיווחי התנועה והשמענו למאזינים הרבה מוזיקה טובה.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */