יום שישי, 05.07.2024 שעה 10:43

פעמיים כי טוב: נובאק ג'וקוביץ' זכה בטורניר מיאמי

הסרבי השלים זכיה שנייה ברציפות בטורניר לאחר קרב מרתק מול אנדי מארי שהסתיים ב-1:6 ו-6:7. וינטרוב זכה בפיוצ'ר בהרצליה עם 0:6 ו-5:7 על מיצ'ון

|
ג´וקוביץ´ ומארי. זה שזוכה וזה שבוכה (GettyImages)
ג´וקוביץ´ ומארי. זה שזוכה וזה שבוכה (GettyImages)

נובאק ג'וקוביץ' זכה הערב (ראשון) בפעם השנייה ברציפות והשלישית בקריירה בטורניר מיאמי , לאחר שגבר בגמר של טניס איכותי על הרביעי בעולם, אנדי מארי 1:6 ו-6:7 בתוך שעתיים ו-17 דקות.

הראשון בעולם היה טוב יותר מיריבו, אבל זכה לפייט אדיר במערכה השנייה, כשבסופו של דבר הפך לראשון מאז רוג'ר פדרר ב-2006 שזוכה בטורניר פעמיים ברציפות. ג'וקוביץ' הוא השלישי בהיסטוריה שזוכה בטורניר לפחות שלוש פעמים, אחרי אנדרה אגאסי ופיט סאמפרס.

התואר הזה הוא השני של ג'וקוביץ' העונה אחרי אליפות אוסטרליה. כזכור הראשון בעולם הפסיד למארי בדובאי ולאיסנר באינדיאן וולס. עבור מארי שעלה לגמר בעקבות פרישה של נדאל בחצי הגמר, מדובר בטורניר מוצלח.

ההגשות נשמרו בשלושת המשחקונים הראשונים, אבל במשחקון הרביעי למרות שמארי הוליך 0:40, ג'וקוביץ' חזר למשחקון שהיה ארוך וצמוד אך בתום 5 מצבי שוויון, ג'וקוביץ' קיבל נקודת שבירה שבה אילץ את מארי לחבוט בק-הנד החוצה והשיג שבירה ל-1:3. מכאן כבר עבר המומנטום במערכה לסרבי , ששמר ושבר שוב ל-1:5, לפני שהגיש למערכה וסגר עם 1:6.

ג´וקוביץ´ עם עוד גביע לאוסף (GettyImages)
ג´וקוביץ´ עם עוד גביע לאוסף (GettyImages)
 

במערכה השנייה מארי הציל שתי נקודות שבירה במשחקון השלישי ואחת בחמישי, אך הצליח לשרוד ולהוליך 3:4. מארי עלה ל-0:30 מול ההגשה של הסרבי, אך ג'וקוביץ' הצליח לחזור ולשמור על-4:4. השניים המשיכו להאבק במשחקונים צמודים ובראלים של טניס מצוין, עד שהגיעו לשובר שוויון.

אנדי מארי (GettyImages)
אנדי מארי. לא יכל לסרבי (GettyImages)
 

שתי חבטות לרשת של מארי העניקו לנולה 0:2, אבל מארי חזר בתום ראלי של 25 חבטות ל-2:2. הבריטי הגיש טעות כפולה ונולה שוב קיבל הזדמנות וברח ל-2:5, מארי עוד חזר ל-4:5, אבל נולה סגר ענין עם 4:7 בדרך לתואר שני רצוף במיאמי.

אמיר וינטרוב זכה בפיוצ'ר בהרצליה
המחבט מספר שתיים של ישראל, אמיר וינטרוב, פתח היום (ראשון) את שבוע הדייויס ברגל ימין. לאחר שסיים את מסיבת העיתונאים לקראת גביע דייויס (6-8 באפריל), צעד וינטרוב למגרשי הטניס במועדון "סטיל טניס" בהרצליה, עלה למשחק הגמר וזכה במקום הראשון בתחרות הפיוצ'ר (10,000 דולרים) השלישית והאחרונה, "סטיל אופן", שהתקיימה במקום.

וינטרוב (1 בתחרות, 201 בעולם), פגש במשחק הגמר את זוכה התחרות הראשונה, אקסל מיצ'ון מצרפת (2 בתחרות, 266 בעולם) וניצח אותו תוך שעה ו-20 דקות עם 0:6 ו-5:7.

אמיר וינטרוב (יניב גונן)
אמיר וינטרוב: "כיף להניף גביע מול הקהל הישראלי" (יניב גונן)
 

במערכה הראשונה הצרפתי שבר ראשון ועלה ל-3:4, אך וינטרוב לא נתן לו לברוח והשווה עם שבירה משלו. השניים שמרו על ההגשה עד למצב של 5:6, בו שבר וינטרוב כדי לנצח 5:7.

המערכה השנייה הייתה סיפור אחר לגמרי. וינטרוב הציג יכולת מרשימה ביותר ודרס את הצרפתי עם 0:6 תוך 20 דקות. "שיחקתי טוב, בעיקר במערכה השנייה", אמר וינטרוב בסיום והוסיף: "היה כיף לשחק לעיני הקהל הישראלי ועוד יותר כיף להניף מולו את הגביע. מיצ'ון שחקן מסוכן וגם במערכה השנייה אפשר להגיד שעבדתי בצורה יעילה כדי שהתוצאה תראה קלה. אני מקווה להמשיך ככה גם בסוף השבוע הקרוב, זה יהיה מבחן לא פחות חשוב".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */