יום שישי, 05.07.2024 שעה 11:42

פלאטיני: לוזון לא איש משטרה, הוא צריך תמיכה

נשיא אופ"א הגיע לחנוכת בית הנבחרות והתבטא בצורה נדירה: "הממשלה צריכה לעזור ולתת גב". השרה לבנת: "נחצה קו אדום. בסוף יהיו הרוגים"

|
לוזון עם מישל פלאטיני. גיבוי מהנשיא (יוסי ציפקיס)
לוזון עם מישל פלאטיני. גיבוי מהנשיא (יוסי ציפקיס)

בית הנבחרות החדש של נבחרות ישראל השונות נחנך היום (ראשון) במעמד שרת הספורט לימור לבנת, נשיא אופ"א, מישל פלאטיני וכמובן יושב-ראש ההתאחדות, אבי לוזון, אנשי ההתאחדות לכדורגל ואישים רבים נוספים.

במהלך האירוע עברו האורחים במתחם בית הנבחרות, שם התרשמו מארבעה חדרי הלבשה, מחדרי מאמנים ומחדרי הרצאות. המטרה היא שהמתחם יהיה המרכז המקצועי של שחקני הכדורגל ושל נבחרות ישראל.

נשיא אופ"א, מישל פלאטיני, שהיה אורח כבוד באירוע, סיפר: ”כל פעם שמזכירים את השערים נגד צרפת זו לא מתנה יפה. אני שמח להיות נוכח כאן בפתיחת בית הנבחרות, זאת אחריות שלי כנשיא של אופ"א לעזור להתאחדות ועשינו הרבה בשביל בית הנבחרות ואנחנו נעשה עוד בשביל ההתאחדות לכדורגל בישראל".

"זאת השקעה טובה לעתיד, בייחוד לשחקנים הצעירים, מדובר כאן על חינוך וזה חשוב. כדורגל זה עניין של סבלנות והשקעה. אם יתמכו בשחקנים צעירים הם יוכלו לפרוח החוצה וזה משהו שאני מאחל לכם", הוסיף.

לסיכום אמר פלאטיני, בהתייחסות נדירה: "אני רוצה להגיד כמה דברים להתאחדות הישראלית - כל הכבוד על הלוגו, על יורו 2013 ועל אליפות הנשים. אבי לוזון צריך לקבל תמיכה מהממשלה - זה לא קל. הוא לא איש משטרה, הוא צריך את הגב והכח שלהם. צריך שהממשלה תילחם נגד אלימות לא רק אבי לוזון. מאחל לכם את כל הטוב".

בן חיים: כל המדינה רוצה שנרד

לימור לבנת: "בסוף יהיו פה הרוגים"
שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, נשאה דברים בטקס והתייחסה לאירועים החמורים בכדורגל הישראלי: "אבי לוזון אני אומרת לך - פרויקט בית הנבחרות הוא פרויקט חשוב ביותר, אבל אנחנו לא יכולים לגזור את הסרט כאן ולשכוח את המראות הקשים אתמול על הדשא, כי בידך לתת עכשיו את הדוגמא - איך ממגרים אלימות ביד קשה. לפני שלושה שבועות הייתה תקרית דומה, לפני כשבוע אוהדים אלימים וגזענים פגעו באזרחים תמימים ואתמול נפגעו ע"י בעלי סמכות. חלילה בסוף המקרים האלה ייגמרו בהרוגים".

מישל פלאטיני. לוזון צריך לקבל תמיכה מהמשטרה (יוסי ציפקיס)
מישל פלאטיני. לוזון צריך לקבל תמיכה מהמשטרה (יוסי ציפקיס)
 

נחצה כאן קו אדום ומהבהבים כאן רמזורים אדומים לנגד עינינו. כל מי שאוהב ספורט שיעשה מעשה. מגיעות מלא תלונות אלינו למשרד, אבי אתה יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אם הסמכות הייתה בידי הייתי עוצרת את כל משחקי המחזור לשבוע ימים - לא כדי לזעזע, אלא גם כדי לקחת פסק זמן כדי לעצור להערכות מחדש. הערכת מצב בהתאחדות, במשטרה, בכל מקום, גם בבתי המשפט. דווקא מפכ"ל המשטרה דנינו עירני לעניין, קבעתי להיפגש איתו בפורום מצומצם לראות מה אפשר לעשות".

לוזון, לימור לבנת, מישל פלאטיני (יוסי ציפקיס)
לוזון, לימור לבנת, מישל פלאטיני (יוסי ציפקיס)
 

"צריך ליצור תרבות אחרת של כדורגל, אנחנו עוסקים בתוכנית להקים 100 מגרשי כדורגל, מה כל זה יועיל אם לא תהיה לנו כאן תרבות של כדורגל ושל ספורט? כל האצטדיונים, כל המגרשים וכל התוכניות לא יעזרו. יש לנו בעיה אקוטית, צריך לעזור ולחשוב כדי שהחלום שלך אבי והחזון שדיברת עליו קודם, ואני כל כך שותפה לו ורואה כמה הוא חשוב לך, כדי שכל זה יהפוך למציאות אתה צריך לעשות מעשה ולקחת את המושכות. רק אם תעשה מעשה החזון שלך יהפוך למציאות".

לימור לבנת (יוסי ציפקיס)
לימור לבנת. צריך ליצור תרבות אחרת של כדורגל (יוסי ציפקיס)
 

השרה המשיכה והתייחסה גם לבית הנבחרות ולטקס עצמו: ”אני שמחה להיות כאן. אני שמחה לומר שלאחר שעשיתי סיור במקום מה נשאר לומר מאשר וואו. ישראל נותנת את כל תנאי האימון האופטימלים והכלים לניצחון. בית הנבחרות הוא חלק מפרויקט מבורך. לכדורגל הישראלי יש עכשיו תנאים אופטימלים שעומדים בקריטריונים בינלאומיים, כאן יוכלו לצמוח הכשרונות הצעירים של ישראל".

בית הנבחרות בערב המרשים (יוסי ציפקיס)
בית הנבחרות בערב המרשים (יוסי ציפקיס)
 

"בהזדמנות זאת אני רוצה להודות לנשיא אופ"א מישל פלאטיני וסגנו, תודה על ההחלטה לארח את יורו 2013 וכמובן את אליפות אירופה לנשים ב-2015, זאת החלטה חשובה שתשדרג את ישראל בעולם".

"בית הנבחרות הוא צעד חשוב מאד ומה שהתרחש אתמול באצטדיון המושבה מחזיר את הכדורגל שלנו עשרה צעדים אחורה, זה לא מתקבל על הדעת שנושאי תפקידים שאמורים לשמש דוגמה ומופת התנהגו כמו אחרוני העבריינים, אבל אין לי ברירה אלא להגיד את הדברים כאן", סיכמה השרה.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, לא התייחס לאירועים במושבה ואמר: "נגרום לכך שנוער יתאמן ברמות הגבוהות ביותר ויהיה במסגרת ספורטיבית 24 שעות ביממה. כוכב העתיד יהיה הספורטאי הכי טוב שאפשר. בית הנבחרות זה רק חלק מהחזון שלי. החזון שלי זה שהמשחק יהיה איכותי ושיהיה מהנה ושהאוהדים במגרשים יהנו. האיצטדיונים המשופצים בכל הארץ ישרתו משפחות וילדים. החזון הוא להפוך את מדינת ישראל למדינת כדורגל".

אבי לוזון בבית הנבחרות (יוסי ציפקיס)
אבי לוזון בבית הנבחרות (יוסי ציפקיס)
 

"עשינו כמה צעדים, הראשון הוא שנארח את יורו 2013. אין לי ספק שזו רק ההתחלה כי אנחנו רוצים לארח כאן גם גמרים. כבוד הנשיא (לוזון פנה לפלאטיני) - נשמח לארח את גמר הליגה האירופית, אני מאמין שזה יקרה. אני עומד נפעם ונרגש עד עמקי נשמתי שלא נכנענו ל'יהיה בסדר', לא עיגלנו פינות. הוכחנו לכולם שגם הכדורגל שלנו יכול לעשות את זה ברמה הגבוהה ביותר למרות כל הקשיים", הוסיף לוזון.

לסיכום אמר היו"ר: "החזון הופך למציאות ואני רואה לנגד עיני את עתיד הכדורגל הישראלי כי הוא ורוד, זה עידן חדש לכדורגל, זה חשוב לאוהדים ולמדינת ישראל כולה שהיא הוכיחה לא פעם בעבר ששום דבר לא עומד בדרכה - עכשיו תורו של הכדורגל להצליח".

עמוס לוזון בשיחה עם אלי גוטמן (יוסי ציפקיס)
עמוס לוזון בשיחה עם אלי גוטמן (יוסי ציפקיס)
 

שחר: "מתקן יפה", גוטמן: "מושקע"
מאמן הנבחרת הבוגרת, אלי גוטמן, ציין: ”זה אירוע משמח מאוד. המתחם מושקע וחשוב מאוד לנבחרת לקראת המוקדמות. יש דברים טובים בכדורגל ואני שמח להיות חלק מזה".

נשיא  מכבי חיפה, יעקב שחר, אמר באירוע: ”המתקן הזה הוא מתקן יפה מאוד. אני חושב שהוא נותן מוטיבציה להתאמן בו. אין ספק שתהיה התלהבות וזה נותן כבוד למי שמגיע להשתמש בו. זה צריך להיות בכל קבוצות הנוער ובקבוצות בליגת העל".

"בארץ נבנו אצטדיונים חמישים שנה מאוחר מדי", הוסיף שחר. "כל מתקן תורם בדרך כזו או אחרת. אם מגיעים לאצטדיון יפה ונוח, מרגישים טוב ונותנים כבוד למקום. כמה אולמות ספורט יש למתאמנים בארץ? צריך לעשות את המקום טוב לפני שדורשים מהצעירים להיות אלופי עולם. לכן המקום הזה יעזור לקדם את הנושא ללא ספק. אם אבי הבטיח וקיים, אז כל הכבוד לו".

יעקב שחר. גם הוא הגיע לבית הנבחרות (יוסי ציפקיס)
יעקב שחר. גם הוא הגיע לבית הנבחרות (יוסי ציפקיס)
 

מאמן הנבחרת הצעירה, גיא לוזון, אמר: ”כל מי שמגיע לכאן רואה כמה זה מרשים". לוזון גם התייחס לאירועים החמורים בסיום המשחק בין הפועל חיפה למכבי פתח תקווה, שבו ספג קשר האדומים עלי חטיב נגיחה בפניו. "זה נראה רע מאוד גם מהיציע, זה לא משנה מי עשה מה ולמה", הוא הסביר. "זה נגרר והגיע למקומות שאף אחד לא רצה שזה יגיע אליהם. נקווה שמקרים כאלו לא יחזרו".

המגרש בבית הנבחרות בשפיים (יוסי ציפקיס)
המגרש בבית הנבחרות בקיבוץ שפיים (יוסי ציפקיס)
 

יצחק שום הוסיף: ”זה נכון שהייתי רוצה את המתקן הזה בתקופתי בנבחרת. בתקופתי לא היו מגרשים כאלו, אבל הבאנו תוצאות מצוינות ופה התחלנו את הקריירה שלנו".

בתוך כך, גם שום התייחס לאירועים החמורים באצטדיון 'המושבה' והוסיף: "כולנו באותה הדעה שאסור שתהיה אלימות בכדורגל וכמה שפחות אלימות בכלל. אני מקווה שהאנשים שממונים על זה יסיקו מסקנות לכל הצדדים. הענישה צריכה להיות מעבר להתאחדות לכדורגל וכך אנשים יפחדו לעשות את זה. החינוך שלנו חייב להיות מגיל צעיר ואם נחנך לפחות אלימות, ככה זה לא יגיע למגרשים".

חדר המאמן בבית הנבחרות (יוסי ציפקיס)
חדר המאמן בבית הנבחרות (יוסי ציפקיס)
 

שחקן העבר והפרשן אלון חזן ציין: ”זה אחד המקומות המפוארים שנבנו. אני מקווה שזה אחד מיני מתקנים רבים שיקומו עבור הכדורגל הישראלי. שחקן שמגיע ולובש את מדי נבחרת ישראל זאת הרגשה נהדרת. הוא חי ונושם את הכדורגל, יש לו גאווה. זה חשוב לעתיד ומבחינה מקצועית לעתיד".

טל בן חיים: "גם הפועל חיפה תרמה לבלאגן"
חלוץ מכבי פתח תקווה, טל בן חיים, גם חווה את דעתו על המתקן המפואר וציין: "בית הנבחרות זה מקום מדהים וזה מתקן שעומד עם כל המתקנים הכי מפוארים שראיתי. נקווה שזה יעזור לנבחרת. לא מזמן חזרתי מברצלונה ויש פה קומפלקס שמבחינת האיכות והמגרשים משתווה לכך. הכי חשוב שזה יעזור ויקדם את הכדורגל הישראלי".

עלי חטיב בביתו. בן חיים: &qout;מאחל לו החלמה מהירה&qout; (חגי ניזרי)
עלי חטיב בביתו. בן חיים: "מאחל לו החלמה מהירה" (חגי ניזרי)
 

גם בן חיים התייחס לפציעתו של עלי חטיב וציין: "אני מאחל החלמה מהירה לחטיב ולא יודע מה מצבו. גם הפועל חיפה תרמה לבלאגן. כל המדינה מנסה לצייר את זה שאנחנו האשמים במקרה. כולם נגד מכבי פתח תקווה וזה סוג של קונצנזוס במדינה. אני שומע בכל מקום שאני הולך כמה רוצים שנרד. כולי תקווה שהיורדת תיקבע על המגרש ולא בבית הדין. יש המון אנשים צרי עין במדינה שקשה להם לראות את משפחת לוזון מצליחה ואת אבי לוזון במקומו".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */