יום שישי, 05.07.2024 שעה 10:58
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

מעצרם של גניש וממן הוארך ביום: אנשים מסוכנים

בית המשפט לא קיבל את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם ב-4 ימים, לאחר שהודו בתקיפת חטיב. נשותיהם פרצו בבכי לאחר ההחלטה. צפו בתגרה

|
הכניסה לבית משפט השלום בפ
הכניסה לבית משפט השלום בפ"ת, היום (יניב גונן)

מעצרם של החשודים בתקיפת קשר הפועל חיפה, עלי חטיב, עמי גניש, מאמן השוערים של מכבי פ"ת ויגאל ממן, המתפקד כסדרן הכרטיסים של המועדון, הוארך הבוקר (ראשון) ביום אחד על ידי שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה, ריבה שרון, חרף העובדה שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בארבעה ימים. השניים, שהובלו לבית המשפט כשהם אזוקים, הושעו מהקבוצה עד לבירור מלא של האירוע. נשותיהם של החשודים הגיעו לדיון ולאחר החלטת השופטת פרצו בבכי.

השופטת שרון נימקה את החלטתה: "מתקיימת כאן עילת מסוכנות. העובדה כי מדובר באירוע שנעשה לכאורה בסוף המשחק ולא בלהט המשחק עצמו מעצימה אף היא את המסוכנות. מתן לגיטימציה לאלימות במגרשי הספורט, גם בלהט המשחק, היא דהירה על מדרון חלק. אבוי למי שיתיר זאת ויתן הגנה מלאה למי שנחשד בעבירה כזו. אני מורה על הארכת מעצר החשודים עד שני, ה-2 באפריל ב-15:30".

במהלך הדיון בהארכת מעצרו של גניש אמר נציג המשטרה לעורך דין, לירן זילברמן, המייצג את עמי גניש: "על פי החשד, מרשך תקף שחקן כדורגל וחיבל בראשו. טרם קיבלנו תיעוד רפואי, אך ככל הנראה השחקן איבד את הכרתו". זילברמן הגיב וטען: "החשד הוא למעשה חשד סתם כי אין עדות לחבלה". יש לציין כי גניש הודה במעשה במהלך חקירתו במשטרה.

זילברמן אמר לאחר הדיון: "בית המשפט החליט שלא להיענות לבקשת המשטרה במלואה. אנחנו סבורים שבית המשפט היה צריך לשחררם. אין להם עבר פלילי ולטעמנו מדובר בחשש ערטילאי של המשטרה".

לאחר הדיון של גניש, החל הדיון בהארכת מעצרו של ממן. עורך הדין, אלי כהן, המייצג את ממן אמר: "יש חשד שהמתלונן תקף באמצעות אגרוף שחקן של מכבי פ"ת, דני פרדה. מדוע הוא לא בחקירה?". המשטרה הגיבה: כרגע יש חשד לכך שהמתלונן גם תקף, הוא טרם נחקר. אם יהיה צורך, הוא ייחקר תחת אזהרה", כהן: "אז למה אתה צריך את החשודים שלנו? תשחררו אותם ותחקרו את המתלונן".

מנהל מכבי פ"ת: כל המדינה נגדנו

כהן המשיך באותו קו: "אפשר להגיד שהוא לא היה צריך טיפול רפואי. המתלונן לא עבר זעזוע מוח, ולא נזקק לתפרים". למה אין לנו דו"ח רפואי? אנחנו 15 שעות לאחר האירוע". המשטרה: "בתיק החקירה לא נמצא תיעוד רפואי. עדיין יש צורך בהמשך החקירה. על פי העדויות ממן בעט במתלונן כמו שבועטים בכדור". כהן: "אם יסתבר לפי הדו"ח שהשחקן עשה הצגה? אין ספק שהוא קיבל מכה, אבל כנראה הרבה פחות ממה שהוא הציג". המשטרה: "כרגע יש חשד סביר לחבלות חמורות".

איציק לוזון בבית המשפט (יניב גונן)
איציק לוזון בבית המשפט (יניב גונן)
 

לסיום אמר כהן: "באירוע אחרי המשחק נטלו חלק מספר אנשים. לא ברור לי מדוע המשטרה פעלה בצורה סלקטיבית ועצרה דווקא את שני החשודים האלה. אי אפשר להגדיר את מרשי כמסוכן. בעניין השיבוש, מרשי הודה בבעיטה ואף הצטער עליה. הוא לא יילך וישפיע על אנשים אחרים בטענה שהוא לא בעט. החשוד שלי הוא חשוד דלוקס ואני מאחל למשטרת ישראל שתמיד תחקור אנשים כאלו. הוא מיד הודה במעשה ושיתף פעולה".

עורך הדין אלי כהן (יניב גונן)
עורך הדין אלי כהן. "השחקן שהותקף תקף קודם" (יניב גונן)
 

במהלך הדיון במשטרה טענו כי יש בידם סרט המתעד את ממן תוקף. בסיום הדיון כהן הציג את דו"ח השופט, אסף קינן, והוא צורף לתיק החקירה.

כהן אמר לאחר הדיון: "אני חושב שההחלטה קצת מרחיקת לכת. שניהם נורמטיביים. יחד עם זאת, בית המשפט עושה את השיקולים שלו".

מנהל מכבי פ"ת, איציק לוזון, התפרץ בסיום הדיון ואמר: "אתם התקשורת תמיד מסלפים את העובדות. מה זה משנה מה אני אגיד, אתם תמיד תשנו את העובדה".

צפו בקטטה המכוערת בסיום המשחק בפ"ת

מנהל מכבי פ"ת, עמי פאן: "זה יום עצוב מאוד. הבעיה היא שכל הקבוצות נגדנו וכל המדינה נגדנו, לא אנחנו התחלנו בתקרית הזו ונפלנו לבור שנצא ממנו".

אורן גרינפלד, ראש חוג אוהדי מכבי פ״ת "הגברים בכחול", אמר ל-ONE: "אין ספק שחוג האוהדים מגנה בכל תוקף אלימות מכל סוג, אבל אי אפשר להתעלם מהעליהום התקשורתי והלא מוצדק שיש על מכבי פ"ת. ברור שכל המהומה פרצה בגלל ההתגרות של שחקני הפועל חיפה".

כזכור, במהלך המהומה לאחר ה-1:2 של מכבי פ"ת, ספג קשר הפועל חיפה, עלי חטיב, נגיחה חזקה בפניו ובהמשך, כשהוא שרוע על הדשא, גם קיבל בעיטה בפניו. הקשר הובהל לבית החולים ולאחר סדרת בדיקות שערכו מספר שעות שוחרר לביתו.

עמוס לוזון: "הפועל חיפה פתחה במהומות"
במכבי פ"ת מאשימים את חטיב וסטפן דנקוביץ' בהתפרצותה של כל המהומה. לפי עדויות מהנוכחים על כר הדשא, מיד לאחר שפרדה חגג את שער הניצחון, חטיב רץ מהספסל ונתן לו אגרוף ומיד לאחר מכן גם דנקוביץ' הצטרף אליו. לפיכך, טוענים גורמים בפ"ת, כי הכרטיס האדום שספג דני פרדה במהלך המהומה לא היה מוצדק. פרדה הגיש תלונה במשטרה נגד שני השחקנים.

נשיא המועדון, עמוס לוזון, שהגיע לבקר את חטיב בשעת לילה מאוחרת בבית החולים אמר: "דיברתי עם עלי, הצעתי לו את עזרתי ושאלתי אותו אם הוא צריך משהו. כל מה שנותר לנו הוא לאחל לו החלמה מהירה ושהוא ירגיש טוב, זה מה שחשוב כרגע".

עמוס לוזון: חיפה התחילה במהומה

בהתייחס לאירועים אמר נשיא המועדון: "אני לא ראיתי במו עיני שום דבר, אבל אין ספק שאלו דברים שלא צריכים לקרות בכדורגל שלנו. אני לא משחק בגנון ילדים וב"הם התחילו", "הם לא התחילו", אבל ברור שאחרי שער ניצחון כל כך דרמטי שעוזר לנו במאבקי ההישארות אז שמחנו וחגגנו וברור שמי שהתחיל את המהומה היא הפועל חיפה".

"אני ראיתי את מהלך האירועים רק בטלוויזיה בניידת המשטרה וראיתי את עמי גניש נוגח בעלי חטיב, זה הדבר היחיד שראיתי. אני אעשה את החושבים, אני אעשה בדק בית ואטפל בעניין בחומרה. כבר ביום יומיים הקרובים ישמעו על הטיפול שלי".

1:2 למכבי פ"ת על הפועל חיפה, צפו

איציק לוזון, מנכ"ל מכבי פ"ת, התייחס גם הוא לאירועים המכוערים ואמר: "זאת פרובוקציה ברורה של הפועל חיפה, הם פשוט לא יודעים להפסיד בכבוד. איזו סיבה יש לנו, שניצחנו, להתחיל את כל המהומה הזאת? עלי חטיב קפץ מהספסל לכר הדשא והוא ודנקוביץ' החלו להרביץ לדני פרדה ולהשתולל, הם התחילו את כל הבלאגן".

בנין: גועל נפש, מתפלל לשלום עלי

המנכ"ל הוסיף: "אנחנו מגנים את האירועים האלו, אסור שהם יקרו בכדורגל, אבל אנחנו לא אשמים. עד שהמשטרה לא תוכיח אחרת מבחינתנו עמי גניש ויגאל ממן חפים מפשע. ברגע שהמשטרה תוכיח שהשניים האלה תקפו פיזית אז הם יסיימו את דרכם במכבי פ"ת ולא יהיו חלק מהמועדון יותר".

עמוס לוזון מגיע לבקר את חטיב בביה&qout;ח (משה חרמון)
עמוס לוזון מגיע לבקר את חטיב בביה"ח (משה חרמון)
 

בתגובה הרשמית של המועדון נכתב: "התקרית בסיום המשחק ראויה לכל גינוי וביקורת. אנחנו מבקשים, באותה נשימה, מכל הגורמים המעורבים בבדיקת וחקירת האירוע לבדוק כיצד התגלגל לו כדור השלג האלים והאם יכולה הייתה להימנע התקרית, אם לא הייתה נעשית פרובוקציה אלימה של שחקני היריבה ועלי חטיב עצמו, שתקפו את דני פרדה ושחקני מכבי פ"ת לאור ההפסד במגרש".

ולפני כל המהומה היה גם כדורגל. בסיום המשחק בחדר ההלבשה הצוות המקצועי השאיר את התקרית המכוערת בצד והתרכז במשחק ובניצחון הגדול, שלמעשה פתח לגמרי את מאבקי ההישרדות והפך את התחתית ללוהטת מתמיד. המאמן משה סיני ונשיא המועדון עמוס לוזון בירכו את השחקנים והחמיאו להם.

ויקטור מרעי. היה גם ניצחון (משה חרמון)
ויקטור מרעי. היה גם ניצחון (משה חרמון)
 

שחקן בקבוצה אמר: "אני פשוט בהלם, אין לי מושג מה קרה על הדשא בסיום, היה בלאגן גדול וניסיתי להפריד. זה דבר מכוער שלא מתאים למגרשי כדורגל. אבל אנחנו השחקנים צריכים להתייחס רק לכדורגל וזה היה ניצחון גדול, ניצחון מהסרטים. אני מקווה מאוד שלא נענש על האלימות ובטח ובטח שלא בהפחתת נקודות כי זה עלול לסיים את הסיפור".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */