יום שישי, 05.07.2024 שעה 10:21

רפאל נדאל פרש, אנדי מארי מול ג'וקוביץ' בגמר

טורניר מיאמי: הכאבים בברך השמאלית הכריעו את הספרדי לפני חצי הגמר, ג'וקוביץ' גבר 0:6 ו-6:7 על חואן מונאקו. וינטרוב עלה לגמר טורניר בהרצליה

|
נדאל. נאלץ לפרוש (GettyImages)
נדאל. נאלץ לפרוש (GettyImages)

רפאל נדאל פרש בחצי-גמר טורניר מיאמי מול אנדי מארי עקב פציעה בברך שמאל, שהטרידה אותו במשחקים האחרונים. הספרדי שסבל כמה פעמים בקריירה מפציעות בברך הזו, החל לחוש בכאבים מאז הפסדו בחצי-גמר האינדיאן וולס לרוג'ר פדרר.

נדאל גם לקח טיפול רפואי בברך במהלך משחקו בשמינית הגמר בטורניר. הספרדי שזכה בעשרה תארי גראנד-סלאם בקריירה, מעולם לא זכה בטורניר מיאמי והפסיד בגמר שלוש פעמים.

המדורג שני בעולם הודיע למארגני הטורניר על הפרישה מהמשחק כשעתיים לפני שהחל והעלה את מארי, אלוף 2009 של הטורניר, ישירות לגמר. הבריטי נהנה גם בסיבוב השלישי מפרישה של יריב - מילוש ראוניץ'.

מארי ישחקו בגמר הטורניר מול נובאק ג'וקוביץ'. הראשון בעולם ואלוף השנה שעברה ניצח, כצפוי, בחצי הגמר את המדורג 21, חואן מונאקו מארגנטינה 0:6 ו-6:7 (5:7). זה הגמר הראשון של נולה העונה מאז אליפות אוסטרליה הפתוחה, לאחר שהפסיד בדובאי לאנדי מארי ובאינדיאן וולס לג'ון איסנר בשלבים מוקדמים.

ג'וקוביץ' ניצח בקלות את המערכה הראשונה, בה מונאקו, ששיחק בגיל 28 בפעם השנייה בחצי גמר טורניר מסדרת ה"מאסטרס", לא היה על המגרש. במערכה השנייה ג'וקוביץ' שבר והגיש למשחק, אך נשבר בחזרה. המערכה הגיעה לשובר שוויון, בה הצליח ג'וקוביץ לנצח ראלי של 26 חבטות, שבר ל-3:4 ומשם כבר המשיך לניצחון.

ג´וקוביץ´. מחפש תואר שני העונה אחרי אוסטרליה (GettyImages)
ג´וקוביץ´. מחפש תואר שני העונה אחרי אוסטרליה (GettyImages)
 

"בשובר השוויון נשארתי רגוע ומפוקס והצלחתי לסגור את המשחק ברגעים הנכונים", אמר ג'וקוביץ', "אני נותן לו קרדיט על שנשאר במשחק, נלחם וניסה לחזור במערכה השנייה, חצי גמר זה מעמד לא קל" הוסיף. "הקהל קרא בשמי וניסה לדחוף אותי וזו הייתה הרגשה נהדרת ואז התחלתי לשחק טוב יותר אחרי המערכה הראשונה", סיכם מונאקו.

וינטרוב עלה לגמר בהרצליה
אמיר וינטרוב יצא לסוף שבוע שליו במיוחד, אך בשבוע הבא יצפו לו שתי משימות רבות חשיבות: ביום ראשון הקרוב (16:00) הוא יתחרה בגמר תחרות "סטיל אופן" (פרסים על סך 10,000 דולרים) במועדון "סטיל טניס" בהרצליה ובסוף השבוע ישחק עם נבחרת הדייויס.

אמיר וינטרוב (ONE)
אמיר וינטרוב. הכנה לדייויס
 

וינטרוב (1 בתחרות, 201 בעולם) העפיל לגמר הטורניר לאחר שניצח 2:6 ו-3:6 את אלסנדרו בגה האיטלקי (6 בתחרות, 595 בעולם). וינטרוב נכנס למשחק ברגל ימין ועלה ל-0:4. בשני המשחקונים הבאים השיגו שני הצדדים שבירות הדדיות, ובמצב של 1:5, וינטרוב הגיש למערכה אך נשבר בשנית ל-2:5. במשחקון הבא, האיטלקי שמר על ההגשה, אולם במשחקון האחרון וינטרוב קטע את ההתקדמות של בגה על לוח התוצאות, שמר על ההגשה וניצח 3:6.

במערכה השנייה, וינטרוב שבר ושמר ל-0:2. בגה שמר וצמצם ל-2:1, אבל שבירה נוספת ושתי שמירות על ההגשה העלו את וינטרוב ל-1:5. בשני המשחקונים האחרונים וינטרוב ובגה שמרו על ההגשה עד לניצחונו של הישראלי 2:6, לאחר פחות משעה.

במשחק הגמר יפגוש וינטרוב את הצרפתי אקסל מיצ'ון (2 בתחרות, 266 בעולם), זוכה התחרות הראשונה. בחצי הגמר ניצח מיצ'ון 4:6, 6:4 ו-0:6 את ג'ורג' מורגן הבריטי (709) לאחר כשעתיים.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */