יום שישי, 05.07.2024 שעה 09:36

מכבי ראשל"צ דרסה את הפועל ראשל"צ 20:33

כדוריד: הצהובים חגגו בדרבי. גלעד מאור: "הספידו אותנו, אנחנו חיים מהספדים". סער פרנקל: "הולך לנו קשה". מכבי ת"א 23:26 ניצחה את סביון

|
פיליפ מריאן. הצטיין בניצחון הצהובים (יניב גונן)
פיליפ מריאן. הצטיין בניצחון הצהובים (יניב גונן)

המחזור ה-20 בליגת ווינר נפתח עם הדרבי הראשוני ועם ניצחון גדול של מכבי ראשל"צ 20:33 (9:19) על הפועל ראשל"צ.

רק לפני כחודש, הפועל הדיחה את מכבי מהגביע, בבית מכבי, עם 26:30, אבל היום הסיפור נראה שונה בתכלית. הצהובים, שעלו ביום שני למקום השני על חשבון האדומים שירדו לשלישי לאחר ההפסד לאס"א ת"א, באו ממוקדים וקשוחים.

גם אם הם לא יצליחו לכבוש את הפסגה עד לסיום הליגה הסדירה בעוד שבועיים, הניצחון היום מבטיח להם לפחות את הביתיות בסדרת חצי גמר הפלייאוף, שם יתכן שיהיה דרבי נוסף, של ראשל"צ.

מכבי ראשל"צ פתחה את המשחק עם 0:4, עם שני שערים של פיליפ מריאן, שער של יואב נאמן ויוהן רושקה, וגם עצירות של אלדר שיקלושי וההגנה שלו. יוני רוזנטל הבקיע את השער הראשון של הפועל בדקה השישית, דבר שגרם לסער פרנקל להמתין עם הבקשה שלו לפסק זמן מוקדם. רושקה קבע 1:8 בדקה ה-12, בוטוליה צימק בפנדל שש דקות לאחר מכן ל-10:4, אבל מריאן המצטיין במשחק עם שלושה שערים רצופים, וביניהם טל הרשקוביץ בשער שני מהפינה, והצהובים עלו ליתרון שיא בדקה ה-20 – 5:13.

אריאל רוזנטל הצטרף לחגיגה עם שער ראשון במשחק בדקה ה-25, ומיד אחריו אחד נוסף, כאשר בין שניהם היה זה עוז חממי שכבש שער יפה מ-9 מטר. שקלושי (נפלא עם 7 עצירות) עצר את מימון, והריץ את מכבי למתפרצת, ועמית סטלמן קבע 9:17 שהפכו ליתרון עשרה שערים במחצית, אותה סיימו עידן מימון ללא שער ובוטוליה ללא שער שדה.

עידן מימון. ללא שער במחצית הראשונה  (שי לוי)
עידן מימון. ללא שער במחצית הראשונה (שי לוי)
 

הפועל פתחה טוב יותר את החצי השני, ובוטוליה בשלושה שערים רצופים (פנדל ושני שערי שדה ראשונים שבאו מחטיפות שלו) הוריד ל-20:14 (36). רושקה עצר את הריצה של האדומים עם שני שערים רצופים, ביניהם גם סטראט עצר כדור של בוטוליה, ומכבי חזרה ל-14:22 (39').

רק בדקה ה-42 מימון כבש את השער היחיד שלו במשחק, ומנגד רושקה, גל אברהם ודור גבע כבשו שלושה שערים רצופים, והיתרון הצהוב שוב גדל לעשר - 16:26 (46). גם עופר לוזון השתתף בחגיגה. בוטוליה תיקן את הסטטיסטיקה האישית, ומריאן כבש את העשירי - 19:29 בדקה ה-50. אריאל רוזנטל עם שני שערים רצופים, וביניהם בוטוליה ומכבי הגיעה ל-20:32 (55'). גלעד מאור החליק כיפים עם שחקני הספסל. סטראט סיפק כמה עצירות טובות עד לסיום, ולוזון קבע את הפרש השיא - 20:33 - חצי דקה לסיום, ואת תוצאת הדרבי החד-צדדי.
 
מאמן מכבי, גלעד מאור: "היינו במשבר, אבל כשכולם נעלמו והספידו, אנחנו עבדנו. אנחנו חיים מהספדים, ובכל זאת אלופים. דיברנו על הגנה, בטח אחרי ההפסד בגביע להפועל, ומי שראה היום את מכבי ראשון ראה שינוי. אלדר פתח מצוין בשער, וכולם רואים את הצעירים וההתלהבות שלנו. התצוגה היום היא רק ההתחלה, וזה המסר לליגה. יש עוד הרבה לשפר, ונמשיך לעבוד בצנעה. נצפה בגמר הגביע מהיציע בצער רב, אבל נמשיך לנצח ולהחזיר את הקהל. אנחנו עכשיו אחרי המשבר, ואנחנו מקווים שכולם ימשיכו ליהנות מהכדוריד שלנו".

גלעד מאור: &qout;(יניב גונן)
גלעד מאור: "יש עוד הרבה מה לשפר" (יניב גונן)
 

מאמן הפועל, סער פרנקל: "בכל המשחקים האחרונים הולך לנו קשה מאז חצי גמר הגביע. אני לא יכול להאשים את השחקנים שהם לא רצו, אבל בין לרצות לבין לעשות יש הבדל.. צריך לשחק כדוריד נכון. רצינו להיות אגרסיביים, דיברנו על נחישות, אבל זה לא הגיע למגרש. הפסדנו דרבי באותה צורה בסיבוב הקודם, אבל למרות זאת אני מאוד מאמין בשחקנים האלה ואני אתאבד בשבילם במובן הספורטיבי. יש לנו עליות וירידות, יש לנו הרבה צעירים, ולמזלנו יש לנו פגרה קצרה עכשיו כקבוצה, ויכול להיות שזה יעצור את הסחף השלילי. אחרי זה ננסה להתרומם כדי שנחזור להתמודד על התארים".

כבשו למכבי ראשל"צ: פיליפ מריאן 10, יוהן רושקה ודור גבע 5 כ"א, אריאל רוזנטל 4, עופר לוזון 3, יואב נאמן, גל אברהם 2 כ"א, אמיר לנגליב ועמית סטלמן 1 כ"א.

להפועל: בויאן בוטוליה 7, מאריוס לפ 3, טל הרשקוביץ', גיא כהן, סשה צ'ודונובסקי 2 כ"א, עידן מימון, עוז חממי, ערן צרפתי ויוני רוזנטל שער כ"א. שפטו: יורם פרץ ושלמה כהן.
 
מכבי ת"א ניצחה את סביון
שני מחזורים לסיום העונה, ומכבי ת"א שחגגה השבוע את ההעפלה לחצי גמר גביע האתגר האירופי ואת הניצחון על מאריבור הסלובנית, חזרה לליגה וזה לא היה פשוט עבורה. הצהובים ניצחו לבסוף 23:26 (11:14) את א.ס סביון מהתחתית, בשיחזור חצי גמר גביע המדינה ביניהן. מכבי ת"א (רביעית) מצמקת בזכות הניצחון את הפער מהפועל ראשל"צ (השלישית) לנקודה בלבד.

נובאק בוסקוביץ', איציק חליפי וטל בלכר הובילו את כובשי השערים של מכבי ת"א עם 6 כ"א. סטפן בירטלן הוליך את סביון עם 10 שערים, ועמית בן שושן הוסיף 5. שפטו אלון פישר ומוטי הרשקוביץ.

איציק חליפי. 6 שערים (דוד פליגל, איגוד הכדוריד)
איציק חליפי. 6 שערים (דוד פליגל, איגוד הכדוריד)
 


הפועל אשדוד, סוגרת הטבלה, אירחה את רמה"ש אחרי שני ניצחונות רצופים. המקומיים הוליכו במחצית 10:15, אבל האורחים מרמה"ש חזרו עם הניצחון 21:23 והבטיחו לעצמם כמעט סופית את המקום השישי ואת הכרטיס לפליאוף העליון.

אלון רם כבש את השער ששינה את המומנטום בסיום והוליך לניצחון החוץ. טלה דדה הוביל את רמה"ש עם 5 שערים, ובארי סולומון, טונדיי עבדול-ראשיד, בר מסורי ודניאל מסורי הוסיפו 3 שערים כ"א. באשדוד הצטיין טומיסלב ברוס הקרואטי עם 6 שערים, ומיכאל גרברניק הוסיף 3. שפטו לאונרד ינקו ושלומי בר-און.

בני הרצליה ניצחה 21:33 את מכבי קרית מוצקין. הרצליה הפסידה ביום שני בדיוק באותה התוצאה בדרבי לרמת השרון. למרות זאת, הרצליה נראית בטוחה במקום ה-5 ובפלייאוף העליון. מוצקין שניצחה את א.כ נס ציונה בקרב התחתית ביום שני, ממשיכה להתנדנד בין שני בתי הפליאוף, העליון והתחתון.

שני משחקים מהמחזור בין אס"א ת"א לעירוני רחובות, ובין נס ציונה לבין חולון יתקיימו ב-15 באפריל, בעקבות השתתפות המאמנים אולג בוטנקו (אס"א) ואסף לוי (נס ציונה), כמו גם שחקנים מרחובות, במוקדמות אליפות אירופה עם נבחרת הנוער.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */