יום שישי, 05.07.2024 שעה 08:22

שראפובה ורדוונסקה ייפגשו בגמר טורניר מיאמי

הרוסייה ניצחה 6:4, 2:6 ו-4:6 את ווזניאקי, שסירבה ללחוץ את ידו של השופט בסיום. הפולנייה גברה על ברטולי. גברים: ג'וקוביץ' העפיל לחצי הגמר

|
שארפובה מאושרת לאחר הניצחון (GettyImages)
שארפובה מאושרת לאחר הניצחון (GettyImages)

מריה שראפובה ואגה רדוונסקה יתמודדו אחת מול השניה בגמר טורניר מיאמי, אחרי ניצחונות מרשימים בחצי הגמר. הרוסיה המדורגת שניה בעולם עשתה את זה עם ניצחון על קרולין ווזניאקי 6:4, 2:6 ו-4:6 בחצי גמר דרמטי ומאוד אמוציונלי עבור שתי השחקניות, ואילו הפולנייה (4) עשתה זאת עם 4:6 ו-2:6 קל יותר על מריון ברטולי מצרפת.

שראפובה, שנוצחה בשני הגמרים הגדולים האחרונים, באוסטרליה ובאינדיאן וולס ע"י ויקי אזרנקה, תנסה לנצל את ההדחה המוקדמת של האחרונה כדי להשיג תואר ראשון גדול העונה.

זה היה משחק בין אחת הטניסאיות האגרסיביות בסבב (שראפובה) לזו שהכי מזוהה עם משחק הגנתי. השנייה בעולם פתחה את המשחק עם שבירה ל-0:2 ועם שבירה נוספת ל-1:4, אבל כשהחמיצה את ההזדמנות להגיש ל-1:5 ווזניאקי השיגה את אחת השבירות בחזרה, וחזרה למשחק. שראפובה החלה בסדרה של טעויות ופשוט איבדה משחקון אחר משחקון, עד שווזניאקי השלימה חמישה משחקונים ברצף וזכתה במערכה הראשונה עם 4:6.

פתיחת המערכה השנייה דמתה לראשונה, שראפובה שברה ל-0:2, המשיכה ל-0:4, אבל הפעם לא מעדה ושמרה על היתרון ל-2:6 ו-1:1 במערכות.

שארפובה (GettyImages)
שארפובה מודה למישהו על הניצחון (GettyImages)
 

פתיחת המערכה השלישית הייתה צמודה. השתיים שמרו ל-2:2, ואז הצליחה שראפובה לשבור ראשונה גם במערכה השלישית ל-2:3. הרוסייה הוסיפה ללחוץ, שמרה ל-2:4, ושברה שוב ל-2:5 אבל גם לשחקנית כה מנוסה קשה לסגור משחקים. כששראפובה הגישה למשחק, הדנית החליטה פתאום שגם היא יודעת להיות אגרסיבית ובשני משחקונים מצוינים שלה שברה ושמרה ל-4:5.

הרוסייה ניגשה שוב להגיש למשחק, עלתה ל-15:40, ווזניאקי הצילה נקודת משחק אחת, ובנקודה השנייה שראפובה חבטה סרב שני, שנקרא כטעות כפולה. שופט הכסא, קאדר נוני, שכמעט ואינו טועה לעולם ביטל את הקריאה. השנייה בעולם חשבה שמדובר באס וכבר הייתה בדרך לרשת, הדנית הייתה בטוחה שזו טעות כפולה, אבל לא נשארו לה אפשרויות ערעור ל"עין הנץ".

ווזניאקי עצבנית (GettyImages)
ווזניאקי עצבנית (GettyImages)
 

בסופו של דבר שראפובה הגישה שוב ועם סמאש אדיר לקחה את הנקודה וניצחה במשחק, כשהיא צורחת מאושר ליד הרשת. ווזניאקי המאוכזבת לא לחצה את היד של נוני בסיום, אבל כשתרגע, תיקח מהטורניר הזה את הניצחון הגדול על סרינה וויליאמס ברבע הגמר, שאולי יעניק לה בטחון להמשך העונה.

שראפובה תפגוש כאמור את רדוונסקה, שעלתה לגמר הראשון שלה במיאמי וממשיכה את העונה נפלאה שלה, בה הפסידה רק 4 פעמים (כולן מול ויקי אזרנקה). הפעם ברטולי העיפה את אזרנקה ורדוונסקה, שניצחה את ברטולי שש פעמים בעבר בלי להפסיד מערכה, עשתה את זה שוב.

אגניישקה רדוונסקה (רויטרס)
אגניישקה רדוונסקה (רויטרס)
 

המשחק במערכה הראשונה התבסס רק על שבירות, כשרדוונסקה שמרה על ההגשה פעם אחת בכל המערכה, ל-3:4. לקראת סיום המערכה ברטולי חשה כאבים בברך שמאל והחלה לצלוע על המגרש ורדוונסקה שברה על האפס ל-4:6.

ברטולי לא פרשה ושוב החל מומנטום של שבירות במערכה השניה, עד שרדוונסקה ברחה ל-2:4. בשלב הזה הפסיקה את המשחק הפסקת חשמל ל-20 דקות, אבל זו לא עזרה לברטולי, שהפסידה את שני המשחקונים הבאים ופינתה את המקום בגמר לרדוונסקה.

גברים: ג'וקוביץ' מול מונקו בחצי הגמר
נובאק ג'וקוביץ', אלוף הטורניר ב-2011, עלה לחצי הגמר אחרי 2:6 ו-6:7 מול דוד פרר הספרדי. ג'וקוביץ' ניצח בקלות את המערכה הראשונה כששבר פעמיים. פרר נתן פייט לסרבי במערכה השניה ושבר בחזרה פעמיים, גם כשג'וקוביץ' הגיש למשחק ביתרון 5:6. אבל ג'וקוביץ' התפוצץ בשובר השוויון עם 1:7, בדרך לחצי הגמר מול חואן מונקו הארגנטיני. "אני מרגיש שאני משחק רק יותר טוב ככל שהטורניר מתקדם", אמר ג'וקוביץ' בסיום.

נובאק ג´וקוביץ´ (רויטרס)
נובאק ג´וקוביץ´. ינסה להגן על התואר (רויטרס)
 

מונקו, יריבו של הסרבי בחצי הגמר, הפתיע כשניצח ברבע הגמר את מרדי פיש האמריקני השמיני בעולם, 1:6 ו-3:6 בתוך שעה ו-22 דקות. הארגנטיני בן ה-28, שבר את האמריקני הבכיר חמש פעמים, והצליח להשתחל אל ארבע הגדולים באחד הטורנירים החשובים והגדולים בסבב.

מונקו גבר אתמול על אנדי רודיק שהדיח בסיבוב הקודם את רוג'ר פדרר שהיה אמור על הנייר לשחק בחצי הגמר. מונקו, 21 בעולם, יחכה בחצי הגמר לראשון בעולם, נובאק ג'וקוביץ' או לדוד פרר מספרד.

מונקו חוגג את הניצחון (רויטרס)
מונקו חוגג את הניצחון (רויטרס)
 

אמיר וינטרוב בחצי הגמר בפיוצ'ר בהרצליה
שבוע לפני גביע דייויס בין ישראל לפורטוגל (6-8 באפריל) ברמת השרון, אמיר וינטרוב ממשיך ביכולת הטובה שלו בטורניר הפיוצ'ר "סטיל אופן" (פרסים על סך 10,000 דולרים), הנערך במועדון "סטיל טניס" (דן אכדיה, הרצליה).

היום פגש וינטרוב (1 בתחרות, 201 בעולם) את אנטון בנתיאו הצרפתי (716) וגבר עליו עם 3:6 ו-1:6 תוך שעה ו-24 דקות. הצרפתי פתח עם שבירה ועלה ל-1:2, אך שתי שבירות וארבעה משחקונים רצופים של וינטרוב העלו אותו ל-2:5. בשני המשחקונים הבאים שמרו השניים על ההגשות עד לניצחונו של המחבט מספר שתיים של ישראל 3:6.

אמיר וינטרוב (יניב גונן)
אמיר וינטרוב. הישג מצוין של המחבט מספר שתיים (יניב גונן)
 

את המערכה השנייה וינטרוב פתח עם שבירה ועלה ל-0:2. הצרפתי אמנם הספיק לשמור על ההגשה פעם אחת בלבד, אך זה כמובן לא הספיק מול היכולת הנהדרת של וינטרוב ששוב זכה בארבעה משחקונים רצופים, בדרך ל-1:6. וינטרוב נקם בצרפתי על הפסד מביך שספג מולו בסיבוב הראשון, בטורניר שנערך שבוע קודם.

מחר ב-11:00 יפגוש וינטרוב את אלסנדרו בגה האיטלקי (6 בתחרות, 595 בעולם) שניצח 3:6 ו-0:6 את מקסים דוברנקו ממולדובה. במקביל, יפגוש אקסל מיצ'ון (2 בתחרות, 266 בעולם), שזכה בתחרות הראשונה, את ג'ורג' מורגן הבריטי (709).

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */