יום שני, 08.07.2024 שעה 04:52
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

בלאט: קרב אדיר, לפאו יתרון פסיכולוגי במשחק ה-4

מאמן מכבי אחרי ה-62:65 והעלייה ל-1:2: "לאוחיון ביצים גדולות, לסמית' תכונות מיוחדות". יוגב: "צ'אנס לעלות לפיינל פור". אליהו: "סדרה של מעצמות"

|
דייויד בלאט חוגג בסיום (יוסי ציפקיס)
דייויד בלאט חוגג בסיום (יוסי ציפקיס)

מכבי תל אביב עשתה הערב (שלישי) צעד נוסף בדרך לפיינל פור של היורוליג לאחר שהפכה את סדרת ההצלבה של היורוליג מול פנאתינאיקוס ל-1:2. אחרי שהפסידה במשחק הראשון ביוון והשוותה עם ניצחון ענק ומותח בשני, הגיע 62:65 בעוד משחק דרמטי לאחר שהצהובים-כחולים כבר הובילו בשלב מסויים ב-15 הפרש, אך שמטו את היתרון המבטיח במחצית שנייה פחות טובה שלהם.

בסופו של דבר, ריבאונד התקפה קריטי שהסתיים בסל של ריצ'ארד הנדריקס, הספיק כדי להבטיח את הניצחון היקר ואם ביום חמישי מכבי תקטוף ניצחון נוסף, היא תכריע את הסדרה ותעפיל לאירוע השיא של הכדורסל האירופי באיסטנבול.

המאמן, דייויד בלאט, אמר בסיום: "פעם לימדו אותי שאחרים יגידו מה שהם רוצים, אתה תעשה מה שצריך ואנחנו עשינו מה שצריך. כפי שבטח הבנתם, אנחנו לא משחקים נגד קונוסים אלא נגד קבוצה גדולה. היה לחץ, אולי העובדה שנכנסנו לחצי השני עם פער יחסית גדול הייתה קצת נגדנו".

"זה היה עניין של לחץ, איבדנו תשעה כדורים עד שהפסקתי לספור וזה בדיוק הדבר שרצינו להתמקד בו, לשמור על הכדור. בסוף, מה שעשינו בחצי הראשון הספיק לנו".

בלאט: ניתן כל טיפת דם וזיעה בחמישי

לקראת המשחק הרביעי אמר: "לפאו יש יתרון פסיכולוגי. אנחנו צריכים להפוך את זה למשהו אחר, כמו שעשינו ביוון כשהיינו בפיגור והצלחנו להרים את עצמנו ולשחק משחק יוצא מן הכלל, נצטרך לעשות את זה ביום חמישי אם אנחנו רוצים לעלות לפיינל פור. היה פה קרב אדיר, לא כדורסל כל-כך גדול, אבל היה פה קהל ואווירה מדהימה".

"זה לא פשוט לנצח את פאו פעמיים ברציפות, ביום חמישי צריך להסתכל רק על המשחק ולא על המסביב ועל ההיסטוריה אלא רק על המשחק כבודד. יוגב אוחיון הוא עוד לא דימאנטידיס אבל הוא שחקן של מכבי עם אישיות ואופי ויש לו ביצים גדולות".

דייויד בלאט: &qout; (יוסי ציפקיס)
דייויד בלאט: "מה שעשינו בחצי הראשון הספיק לנו" (יוסי ציפקיס)
 

על דווין סמית' אמר המאמן: "אני חושב שדווין היה טוב כל העונה, הוא לא היה האופציה הראשונה לחתום כאן אבל הוא עושה את העבודה שלו בצורה שקטה, הוא שחקן של מכבי. אישיות, אופי, רוצה את טובת הקבוצה ועושה מה שצריך בכדי לעזור. יש לו תכונות שלא מוצאים אצל כל הגארד, יכולת שמירה, קליעה, חוכמת משחק, ריבאונד, לא כופה את עצמו על המשחק וטוב שהוא איתנו. אני נותן לדווין את כל הקרדיט, אני לא לוקח על זה שום קרדיט".

הפורוורד ליאור אליהו אמר: "אני חושב שעוד לא עשינו אחוז מהעבודה שלנו, אם בטעות נפסיד ביום חמישי, חס וחלילה, נצטרך להגיע למשחק חמישי באתונה וזה ממש לא משהו שאנחנו רוצים, מבחינתנו המשחק הוא כבר היסטוריה למרות הניצחון המתוק אבל מתכוננים כבר מעכשיו ליום חמישי ובעזרת השם ננצח".

אוחיון ופניני מרוצים (יוסי ציפקיס)
אוחיון ופניני מרוצים (יוסי ציפקיס)
 

אליהו המשיך: "היה נדמה שהדקות האחרונות היו בלתי נגמרות. זו אחת הסדרות הכי אגרסיביות והכי מעניינות שהיו ביורוליג בשנים האחרונות, אלה שתי מעצמות כדורסל, מכבי ופאו, קבוצות שמייצגות את אירופה בצורה מספקת וזו בהחלט סדרה מדהימה. גם שם בניצחון במשחק השני הייינו כבר בעשר הפרש כמה דקות לסוף והם חזרו כמו היום, אני לא רוצה להגיד שאנחנו נהיה עוד פעם ביתרון הזה ושהם לא יחזרו, עדיף לבוא עם כל הלחץ ולנצח ביום חמישי אפילו בנקודה אחת".

פורוורד נוסף, ריצ'ארד הנדריקס, אמר: "אני חושב שכל אחד מהשחקנים במכבי הגיע למאני טיים והוא היה כאן גם כל העונה, אני חושב שלכל אחד מאיתנו יש אופי מצוין, אני שמח שהצלחנו לעשות את כל מה שהיינו צריכים בשני המשחקים האחרונים, אנחנו מאוד מרוצים מהעובדה שהצלחנו לבוא מפוקסים והתגברנו על כל הלחץ שהיה לבוא ולשחק בבית. גם אם מישהו אחד נופל באיזשהו שלב יש מישהו אחר שמכסה על זה ואוסף את השברים וזה מה שמיוחד בקבוצה שלנו". 

הנדריקס: &qout;(יוסי ציפקיס)
הנדריקס: "גם כשמישהו נופל, יש מישהו שמכסה על זה" (יוסי ציפקיס)
 

"כל משחק בכל מסגרת ובכל סיטואציה הוא חשוב לנו ואנחנו באים להילחם עליו, עכשיו כל הכח יהיה מופנה ליום חמישי, אם ננצח במשחק הזה נהפוך את העונה הזו לעוד יותר קסומה ונמשיך את המסע שלנו ביורוליג, שזה מה שאנחנו רוצים".

הגארד יוגב אוחיון סיכם: "היה משחק קשה מאוד, באנו אגרסיביים מההתחלה, עשינו כל מה שהיינו צריכים וכל מה שהתכוננו אליו והדבר היחיד שחשוב עכשיו זה שניצחנו. ביום חמישי יש עוד משחק והוא החשוב ביותר, אנחנו רוצים לסיים את הסדרה ולעלות לפיינל פור וזה הצ'אנס".

אוברדוביץ': "הם ראויים לניצחון"
מאמן פנאתינאיקוס, ז'ליקו אובראדוביץ': "אני רוצה לברך את מכבי על הניצחון הזה ועל המאבק. היא הייתה ראויה לניצחון כי היא פתחה את המשחק בצורה אגרסיבית וטובה ומגיע לה. צריך לחשוב איך עוצרים את יוגב אוחיון".

אוברדוביץ´ מתווכח עם השופט (יוסי ציפקיס)
אוברדוביץ´ מתווכח עם השופט (יוסי ציפקיס)
 

"קשה לי להבין למה התחלנו את המשחק ככה ולא היינו טובים כמו שהיינו צריכים להיות. במחצית השנייה שיחקנו טוב יותר והפער קטן, אבל זה לא עזר לנו ובסופו של דבר הפסדנו עם החמצה של זריקות חופשיות. אנחנו ממשיכים להיאבק בסדרה הזו. יש עוד משחק ואנחנו כבר מסתכלים אליו. המשחק הזה היה קשה מאוד גם עבורנו וגם עבור מכבי וגם המשחק הבא יהיה כזה".

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */