יום ראשון, 06.10.2024 שעה 06:35

הבקעה בחצי גמר הפלייאוף אחרי 63:70 על אשדוד

רמת חן ניצחה את חולון, אך ניצחון הקבוצה של בוגטין ("עונה חלומית") קבע כי הוא יפגוש שוב את דגן ("העיקר שמירב דורי חזרה") בפלייאוף. צפו בתקציר

|
סטרה דיגראפנריד. הבקעה בחצי הגמר (יוסי ציפקיס)
סטרה דיגראפנריד. הבקעה בחצי הגמר (יוסי ציפקיס)

מ.כ. הבקעה עלתה לחצי גמר הפלייאוף הערב (שני) אחרי שגברה 63:70 על מכבי אשדוד במשחק הנעילה של הליגה הסדירה. בעוד אשדוד הבטיחה את מקומה הראשון ויתרון הביתיות בפלייאוף כבר במחזור הקודם, הבקעה הייתה חייבת את הניצחון ואכן השיגה אותו.

המשחק הועבר בשידור ישיר בערוץ ONE ערוץ 50, 550 ב-HD בהוט כמו גם ב-ONE TV LIVE.

בידיעה שניצחון יבטיח את מקומן בחצי הגמר, הבנות של רפי בוגטין פתחו את המשחק בטירוף ועלו ליתרון מפתיע של 17:28 בסיומו של הרבע הראשון, ומנגד אשדוד הגיעה לאחר הזכייה בגביע והתקשתה להיכנס לעניינים. אך ברבע השני אשדוד, על אף שעדני דגן בחר לתת לחלק משחקניותיו לנוח, נכנסה חזק למשחק.

הפער קוזז ובשיאו ברבע השלישי עמד על 14 לאשדוד, אלא שאז הבקעה התעוררה, קיזזה בעצמה, ובזכות רבע רביעי גדול הבטיחה את מקומה בחצי הגמר, שם תפגוש שוב את אשדוד לסדרה של הטוב מחמש. מכבי רמת חן תיאלץ להתנחם בניצחון שלה על אליצור חולון שלא עזר לה.

תומפסון עם משחק מצוין הוליכה את המנצחת עם 26 נק', כשגם דיגראפנריד הייתה במשחק מצוין, אצל אשדוד הייתה זו דורי שנכנסה לעניינים, חשוב מאוד מבחינת האורחות לקראת הפלייאוף.

קלעו לבקעה: תומפסון 26, דיגראפנריד 15, סמית' 10, סטיבנסון 6, יהלומי 5, מזרחי ובוכריס 3 כ"א ומגידו 2. קלעו לאשדוד: דורי 16, שילדס 12, יאנג 11,פירסון 9, גליוק  ואורן 5 כ"א, וייסברוך 3 וקולודני 2.

צפו ב-63:70 של הבקעה על אשדוד

בוגטין: עונה חלומית, דגן: העיקר שדורי חזרה
בסיום המשחק אמר מאמן מ.כ. הבקעה, רפי בוגטין: "עונה חלומית, אמרתי לשחקניות בחדר ההלבשה שההבדל בין טוב למצוין הוא לנצח היום, הוא עשה את העונה הזו מצוינת. נהננו עד עכשיו ונמשיך להינות. אמרתי לבנות כל הכבוד, עשיתן את זה בזכות ונמשיך במסע שלנו".

עוזרת המאמן של בוגטין, טלי נוי: "האמת היא שאני תמיד מאמינה, והייתה לי פה עונה מדהימה בזכות אנשים מדהימים בראשם רפי, מועדון מדהים והבנות עשו עבודה מדהימה. המטרה שלנו היא לעלות לגמר ואנחנו לא ניתן שום משחק במתנה, ננסה לגנוב משחק בחוץ מאשדוד".

בוגטין (איתי ישראל)
בוגטין. עונה מדהימה של הבקעה (איתי ישראל)
 

אחת המצטיינות של הבקעה, סיטארה דיגראפנריד: "זו הייתה המטרה שלנו, ידענו שאנחנו יכולות לעשות את זה, רפי לא רצה לצעוק עלינו בטלוויזיה אז הוא צעק עלינו בחדר ההלבשה".

מאמן מכבי אשדוד, עדני דגן: "היה קשה להוריד את השחקניות לקרקע אחרי הגביע, קיבלנו בחזרה את מירב דורי שזה היה יותר חשוב. המשחק הזה לא היה חשוב בסה"כ אין מה לעשות, הכי חשוב שלא קיבלנו היום בראש, עצם זה שהיינו ברוב המשחק בעניינים זה כבר אומר שאנחנו קבוצה לא רעה. הקבוצה שרוצה היא זו שבדרך כלל קופצת יותר, בחצי השני הן יותר רצו מאיתנו והיה די ברור שזה מה שיקרה".

עדני דגן (יניב גונן)
עדני דגן. הראש היה כבר בפלייאוף (יניב גונן)
 

רבע ראשון: פתיחה מצוינת לבקעה עם 17:28 
הבקעה פתחה עם תומפסון, סמית', יהלומי, סטיבנסון ודיגראפנריד, אשדוד פתחה עם דורי, יאנג, שילדס, פירסון ודנסון. יאנג פתחה עם סל ראשון, ומנגד יהלומי גם נכנסה לעניינים וקבעה 4:4. הבקעה פתחה טוב ושלשה של יהלומי נתנה לה 6:9. חמש דקות מהפתיחה סל של סטיבנסון קבע 9:15, פתיחה מצוינת בדרך לפלייאוף?

הבקעה הוסיפה לשלוט, ואשדוד שעדיין הייתה באופוריה כנראה מהזכייה ההיסטורית בגביע לא מצאה פתרונות, בטח לדיגראפנריד שעם מהלך של שלוש קבעה 10:21 שתי דקות לסוף הרבע. שני סלים של תומפסון וסמית' קבעו 13:28, עדני דגן נתן לחלק מהבנות לנוח ורק מירב דורי החזיקה את החבורה שלו במשחק ובסיום הרבע זה 17:28 לבקעה.

סטרה דגנפריד מחפשת יד פנויה (יוסי ציפקיס)
סטרה דגנפריד מחפשת יד פנויה (יוסי ציפקיס)
 

רבע שני: הבקעה נעלמה, 35:42 לאשדוד
יאנג שוב פתחה עם נקודות כשקלעה רק אחד משניים מהקו, מגידו עשתה סל ראשון לבקעה וקבעה 18:30. באותה נקודה התעוררו האורחות והחלו לנגוס בפער עד שחמש דקות לסיום הרבע הוא עמד על ארבע בלבד - 28:32 הרבה בזכות גליוק ואורן שנכנסו למשחק, אותה גליוק קבעה שוויון 32:32 ואילצה את בוגטין לקחת פסק זמן שני בטווח זמן קצר.

סמית' נתנה שוב יתרון לבקעה, אך שילדס ופירסון הפכו ונתנו את היתרון לאשדוד 34:36. איפה הבקעה ברבע השני? שש נקודות בלבד בקצת יותר מתשע דקות - המחצית לא הייתה יכולה להגיע מוקדם יותר, וזה 35:42 בסיום הרבע.

ג´נה סמית. הבקעה נעלמה ברבע השני (יוסי ציפקיס)
ג´נה סמית. הבקעה נעלמה ברבע השני (יוסי ציפקיס)
 

רבע שלישי: 52:56 לאשדוד
שלשה של ענבל מזרחי העלתה את היתרון והרבע השלישי המשיך כמו שהשני נגמר. פלאנט פירסון חיכתה על הספסל וגם בלעדיה לא התקשו הבנות של עדני דגן להגדיל את הפער לדו ספרתי והן עלו כבר ל-42:53, בקצב הזה הבקעה כבר לא תלויה בעצמה.

שילדס. רבע שני אדיר של אשדוד (יניב גונן)
שילדס. אשדוד עם רבע שלישי טוב (יניב גונן)
 

עוד שלשה של שילדס נתנה יתרון שיא של 14 נקודות - 42:56. באותה נקודה הבקעה התעוררה, שתי שלשות של דיגראפנריד ועוד סל של סמית' הוריד את ההפרש לשש בלבד - 56:50. שתי קליעות עונשין של סמית' הורידו את ההפרש עוד קצת וזה 52:56 בסיומו של הרבע.

רבע רביעי: 63:70 לאשדוד
תומפסון הורידה את ההפרש לשניים, אך וייסברוך קלעה שלשה והעלתה ל-54:59.
סטיבנסון ותומפסון שנכנסה לעניינים קבעו שוויון מהיר, הבקעה נכנסה לעניינים. תומפסון כבר אמרנו? האמריקנית המצוינת השתלטה על המשחק והעלתה את חברותיה כבר ליתרון ארבע - 61:65.

קולודני. אשדוד נכנעה ברבע הרביעי (יוסי ציפקיס)
קולודני. אשדוד נכנעה ברבע הרביעי (יוסי ציפקיס)
 

דיגראפנריד עם עוד שלשה העלתה ל-61:68, וזה מתחיל להיראות גמור שלוש דקות לסיום. לאשדוד לא היו יותר תשובות ובסיום זה 63:70 לבקעה ששלח אותה היישר לחצי גמר הפלייאוף.

הפועל ת"א ניצחה 74:79 את רמת השרון
ללא ג'יה פרקינס מרמת השרון שזכתה לשבוע מנוחה, הצליחה הפועל תל אביב להשיג ניצחון חשוב מאוד (74:79) שבזכותו כנראה הצליחה לשרוד עונה נוספת בליגת העל. האדומות הוליכו ברוב השלבים, שכן המשחק עצמו לא קבע דבר לרמת השרון שהבטיחה טרם המחזור את המקום השני.

קלעו להפועל: אלכסיס הורנבאקל 23 נק' ,שרל בייקר 22 נק', 7 ריב' ,ג'ינגה חוסחלק 16 נק', דיאנה ג'קסון 10 נק', 10 ריב' ,טנישה וושינגטון 6 נק', 9 ריב' ובארי לוי 2 נק'.

הורנבאקל (משה חרמון)
הורנבאקל. הצטיינה בניצחון (משה חרמון)
 

קלעו לרמה"ש: ניקי אנוסיקה 14 נק', 9 ריב' ,אלישה קלארק 13 נק', מאוריטה ריד ואירה חשיבון 10 נק' כ"א, אמבר הולט 8 נק', יעל אהרונוב ואיילת כהן 7 נק' כ"א, שיר רענן 3 נק' וג'ניפר פליישר 2 נק'.

הפועל ראשון לציון 79 - אליצור נתניה 69
הפועל ראשון לציון גברה 69:79 על אליצור נתניה. הקבוצה של שירה העליון תצא כבר מחר לפגרת הקיץ כשהיא תקווה בעונה הבאה להצליח מעט יותר ולשחזר את הישגי הקבוצה מהעונה שעברה.

קלעו לראשל"צ: בריטני ספירס 17 נק', רבקה רוס 17 נק', אלכסיס גריי לוסון 14 נק', ג'ורי דייויס 11 נק', נופר שלום 10 נק', ויקטוריה דנלופ 8 נק', 11 ריב' וקרן נחמה 2 נק'.

קלעו לנתניה: ג'סיקה לוסון 20 נק', 15 ריב', אמברוסיה אנדרסון 17 נק', 9 ריב', נועה גנור 12 נק', אנג'לה ביורקלנד 11 נק', 5 ריב', אוקישה הווארד 7 נק' ורוני בן נון 2 נק'.

שירה העליון (שי לוי)
שירה העליון. תקווה להצליח יותר בעונה הבאה (שי לוי)
 

מכבי רמת חן 83 - אליצור מקלארן חולון 56
רמת חן הובילה מהרגע הראשון ולא השאירה לאליצור חולון יותר מדי סיכוי כשהפער רק צמח וצמח במהלך המשחק. למרות זאת ובעקבות הניצחון של הבקעה רמת חן תסיים את העונה כבר הערב כשהיא ממוקמת חמישית בטבלה, אכזבה מאוד גדולה מבחינת הקבוצה שנבנתה כדי להגיע לאחד מארבעת המקומות הראשונים. בקבוצה דרך אגב, זעמו על ההפסד של אשדוד לבקעה וטענו כי המשחק לא היה ספורטיבי.

ההפסד של חולון דרך אגב, מוריד אותה ככל הנראה לליגת הלאומית מכיון ובפלייאוף התחתון היא תפגוש את הפועל תל אביב שלה יתרון של שני ניצחונות עליה.

קלעו לרמת חן: קלסי גריפין 20 נק', 16 ריב', שארדיי יוסטון 20 נק', דניאל רובינסון 14 נק', שירן צעירי 12 נק', גליידה ולימור פלג 6 נק', דרסיה מוריס 5 נק' ו-8 ריב'.

קלעו לחולון: סקויה הולמס 15 נק', 7 ריב', קלנה קיין 11 נק', 7 ריב', בר גלינסקי 9 נק', בריטני שלס 8 נק', טאן ווייט 5 נק', לין גולן ומורן שטרית 4 נק' כ"א.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */