יום ראשון, 06.10.2024 שעה 06:35
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 19:45
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 20:00
  • בני הרצליה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 21:05
  • הפועל ירושלים
  • גלבוע/גליל
  • רביעי, 09/10, 18:50
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • רביעי, 30/10, 20:15
  • הפועל חולון
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • מכבי ת"א

אשדוד בעטה בדלי, מכבי חיפה צריכה פסיכולוג

טפירו וחבריו כבר נגעו בבית העליון אך גלבוע הוכיחה ספורטיביות ושלחה לשם את אשקלון. חיפה? מאמן כבר לא יעזור. סיום דרמטי לעונה. צפו בתקציר

|
מאיר טפירו. אכזבה קשה באשדוד (יוסי ציפקיס)
מאיר טפירו. אכזבה קשה באשדוד (יוסי ציפקיס)

סיום דרמטי ומרתק קיבלנו במחזור ה-22 והאחרון של העונה הסדירה בליגת העל. גלבוע/גליל הפגינה ספורטיביות למופת, עצרה את הריצה המדהימה של מכבי אשדוד בסיבוב השני כש"גנבה" ניצחון חוץ בעיר הדרומית והשאירה את הקבוצה של עופר ברקוביץ מחוץ לבית העליון ועם תחושת החמצה ענקית, לאחר שלא השכילה לנצל את התבוסה של עירוני אשקלון בנתניה. הפועל י-ם לעומת זאת, עשתה את שלה כשהביסה ללא קושי את מ.כ. הבקעה ומכבי חיפה המשיכה בשלה עם עוד הפסד מדהים בהארכה.

אשדוד בעטה בדלי, גלבוע/גליל הוכיחה שהיא ווינרית
אנשי אשדוד בוודאי עברו לילה לא קל והפעם לא בגלל הקסאמים אלא בשל ההפסד האכזרי אמש 76:74 לגלבוע/גליל. הקבוצה של עופר ברקוביץ' לא יכלה לבקש הרבה יותר ערב המחזור. עירוני אשקלון, היריבה העיקרית שלה על המקום השישי איבדה את השחקן החשוב ביותר שלה (דוויין מיצ'ל) והתייצבה בלעדיו למשחק חוץ קשה בקופסל.

בהתחלה היה נראה שהכל הולך לפי התוכניות של האשדודים. מאיר טפירו וחבריו הובילו לכל אורך המשחק וגם הדיווחים מהקופסל בישרו כי הכל נמצא בידיים של עופר ברקוביץ' וחניכיו אלא שהקבוצה של ליאור ליובין לא ממש התחשבה בפנטזיות של המקומיים ובעזרת הגנת ברזל ביצעה מהפך מרשים ברבע האחרון כשרומיאו טראוויס חתום על סל ניצחון גדול בקליעה מחצי מרחק מהפינה.

החבורה של ליאור ליובין הראתה שוב למה היא ממומקמת במקום השני בטבלה לכל אורך העונה ולמעשה החזירה לאשקלון טובה כשארבעה ימים אחרי שהביסה אותה וגרמה בעקיפין (לא בכוונה חלילה) לפציעתו של מיצ'ל, העניקה לקבוצה של אריק אלפסי את המקום בבית העליון.

גורם בהנהלת אשדוד סיפר ל-ONE הבוקר על תחושת האכזבה והבהיר כי גם לטעויות של השופטים ברגעי ההכרעה היה חלק בהפסד: "יש מספר גורמים להפסד ואחד מהם הוא גלבוע/גליל שהיא קבוצה טובה ושיחקה מספיק טוב בשביל לנצח. סיבה נוספת היא משחק פחות טוב שלנו לעומת המשחקים הקודמים גם ברמת הביצוע וגם ברמת האנרגיות. אבל לצערי, אחד הגורמים לתוצאה בסיום הוא מספר שריקות ברבע האחרון שהוטו נגדנו ואני אומר את זה על בסיס צפייה במשחק בווידאו. כל מי שראה את המשחק התייחס לזה. מדובר במיוחד בשריקה לעבירה חמישית של טפירו, שזאת פעם שנייה שהוא לא מסיים משחק נגדם בגלל עבירה חמישית ומספר שריקות דווקא של השופט טומי וובר, שאפשר והיה צריך לשרוק אותם אחרת".

צפו בירושלים מביסה את הבקעה

לאשקלון יש יותר מזל משכל
הקבוצה של אריק אלפסי הייתה אמורה לחתום סיבוב שני עצוב במיוחד עם התבוסה המשפילה 92:73 בנתניה אבל למזלה גלבוע/גליל נחלצה לעזרתה. הפציעה של דווין מיצ'ל פגעה קשות באשקלונים ושתי התבוסות האחרונות מוכיחות את חשיבותו העצומה לקבוצה. זאת הפעם השנייה העונה שפציעה של שחקן מרכזי גורמת לאשקלון להתפרק ואותו הדבר בדיוק קרה לאחר הפציעה הקשה של ראיימר מורגן.

למזלו של אלפסי, הפציעה של מיצ'ל חמורה פחות מזאת שגמרה למורגן את העונה והסווינגמן האמריקני, שמוביל את קבוצתו כמעט בכל קטגוריה סטטיסטית, אמור לחזור לפעילות תוך שבועיים-שלושה כשבינתיים באשקלון בודקים אפשרות להחתים זר נוסף עד שמיצ'ל יחזור לעצמו.

צפו בניצחון של גלבוע על אשדוד

לאחר התבוסה בקופסל, אלפסי לא חיפש תירוצים והודה קודם כל לחבורה של ליאור ליובין: "מגיע כל הכבוד לגלבוע/גליל, אלה ספורטאים אמיתיים אבל אי אפשר לרמות את עצמנו. כל העונה היינו במקומות הגבוהים אבל בשבועות האחרונים אנחנו נראים רע. ננסה לאסוף את עצמנו ולבוא מוכנים לפלייאוף העליון. דווין מיצ'ל הוא שחקן מאוד דומיננטי אצלנו, אנחנו צריכים לראות כמה זמן הוא יהיה בחוץ. אולי נביא מישהו שיעזור לנו במקומו בשבועות הקרובים. ננסה להתקדם שלב אחרי שלב בבית העליון, אבל קודם כל צריך לשפר את היכולת".

נתניה שוב בתנופה
הניצחון המרשים על אשקלון היה השלישי ברציפות של דני פרנקו וחניכיו ולמרות שיש כאלו שיגידו שנתניה נזכרה לשחק מאוחר מדי כי עכשיו זה יספיק מקסימום למקום השמיני בפלייאוף (שיוביל ככל הנראה להפסד צפוי מול מכבי ת"א בסדרת רבע הגמר). אסור לשכוח שהנתנייתים נאלצו להתמודד העונה עם פציעות קשות של מספר שחקני מפתח והחליפו שלושה זרים במהלכה. למרות הכל, נראה שכל מה שעברה עד כה רק חישל את החבורה של פרנקו וזה אולי מוזר אבל נראה שכעת, עם וורן קרטר ואריק קמפבל לצידו של בראיין אוסברי, הקו הקדמי של הקבוצה נראה הרבה יותר טוב מאשר בכל שלב של העונה וכך גם הקו האחורי, כשאדריאן בנקס הנהדר דואג כרגיל לאספקת הנקודות, ליאור שגב וליאור ליפשיץ מתחלקים בהובלת הכדור ויהוא אורלנד חזר לצלוף שלשות באחוזים גבוהים.

צפו בניצחון של נתניה על אשקלון
חיפה צריכה פסיכולוג
הסיפור של מכבי חיפה העונה הוא אחד הביזאריים שהיו אי פעם בכדורסל הישראלי. אי אפשר לומר שהם לא עושים הכל או לא נלחמים עד הסוף אבל לוזריות שכזאת לא זכורה במחוזותינו כבר שנים רבות. נראה שהחיפאים לא זקוקים למאמן אלא לפסיכולוג כי באמת שקשה להסביר איך שבוע אחרי שבוע הם מגיעים לעמדת ניצחון אבל ברגעי ההכרעה מתעקשים להעניק ליריבתם את המשחק על מגש של כסף.

לנדסברג (עמית מצפה)
לנדסברג. חיפה נלחמת אבל מתמידה בלוזריות (עמית מצפה)
 

הקבוצה של רמי הדר התייצבה למשחק מול ראשל"צ אחרי 14 הפסדים רצופים (13 מתוכם בליגה ואחד בגביע) וברוב שלביו נראתה בדרך לניצחון ראשון מאז המחזור השישי כשלרבע האחרון היא עלתה ביתרון עשר נקודות אבל אז זה קרה שוב. פחד הניצחון השתלט על הירוקים והקבוצה של אפי בירנבוים ניצלה זאת כדי לבצע מהפך. ייאמר לזכות החיפאים שהם באמת עשו שוב את הכל כדי לנצח והשאירו את הכל על המגרש אבל ההתקפה האחרונה של חיפה סימלה כנראה יותר מהכל את איבוד העשתונות ברגעי האמת לאורך כל העונה.

בפיגור של שלוש נקודות, 105:102, עשר שניות לסיום, קיבלו החיפאים הזדמנות להשוות את התוצאה ולשלוח את המשחק להארכה שלישית אלא שבמקום שאחד מהקלעים המצויינים של הקבוצה יהיה זה שייקח את הזריקה המכרעת, היה זה דווקא הסנטר, מוטי מוסקוביץ', שמעולם לא קלע שלשה בליגה הבכירה ולא שיפר את הנתון הזה גם לאחריה.

ג'ו קרופורד הוא שחקן המחזור של ליגת לוטו
גארד מכבי ראשון לציון, ג'ו קרופורד, נבחר לשחקן המחזור בליגת לוטו. קרופורד שיחק 46 דקות במשחק שתי ההארכות בין ראשון לציון למכבי חיפה ורשם שיא עונתי עם 36 נקודות (10 מ-12 מקו העונשין ו-12 מ-21 מהשדה). קרופורד הוסיף שישה ריבאונדים וחמישה אסיסטים בדרך למדד 38.

ג´ו קרופורד. שחקן המחזור של ליגת לוטו (יוסי ציפקיס)
ג´ו קרופורד. שחקן המחזור של ליגת לוטו (יוסי ציפקיס)
 

בעקבות 35 הנקודות שקלע, עלה הגארד של ראשון לציון למקום הרביעי בדירוג מלך הסלים של הליגה עם 20.2 נקודות למשחק. קרופורד מדורג שני בליגה בדקות משחק עם ממוצע של 37.4 לערב, אחרי טוויטי קרטר מבני השרון. יחד עם קרופורד בחמישיה: טל בורשטיין ממכבי תל אביב, דן גרונפלד מהפועל ירושלים, בראיין אסברי מברק נתניה ורומאו טראוויס מגלבוע/גליל.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */