יום שישי, 05.07.2024 שעה 08:29
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-2431 30הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

הפ' י-ם, אשקלון ואשדוד במאבק על כניסה לפלייאוף

גלבוע/גליל שנייה אחרי 60:81 על אשקלון, אשדוד רשמה 72:83 על הבקעה, אך לא תלויה בעצמה ומהשלוש אחת תישאר בחוץ. טפירו: "ננצח ונחכה למעידות"

|
שחקני אשדוד. טרם הבטיחו את המקום השני (משה חרמון)
שחקני אשדוד. טרם הבטיחו את המקום השני (משה חרמון)

שני משחקי ההשלמה מהמחזור ה-20 של ליגת לוטו, אשר התקיימו אמש (רביעי), הצליחו לחמם את הקרב על שני המקומות האחרונים בבית העליון לקראת המחזור האחרון של העונה הסדירה.

מכבי אשדוד גברה בבית על מ.כ. הבקעה 72:83 והשתוותה במאזנה לעירוני אשקלון, שהפסידה בביתה לגלבוע/גליל 60:81. כעת יש לשלוש קבוצות (אשקלון, אשדוד והפועל י-ם) מאזן זהה של 10 ניצחונות לעומת 9 הפסדים ואחת מהן תיאלץ להישאר מחוץ לבית העליון לאחר משחקי המחזור האחרון שייערך ביום ראשון הקרוב, כאשר כרגע אשדוד עדיין בעמדת נחיתות והיא היחידה שלא תלויה רק בעצמה. 

גלבוע/גליל הבטיחה את המקום השני
סגנית האלופה, גלבוע/גליל, הבטיחה אמש את המקום השני בטבלה בסיום העונה הסדירה עם ניצחון חוץ מרשים באשקלון על הקבוצה המקומית. חניכיו של ליאור ליובין התאוששו במהירות מההפסד הביתי המפתיע לברק נתניה בתחילת השבוע וניצלו את פציעתו של דוויין מיצ'ל, השחקן המרכזי של אשקלון, כבר בדקות  הפתיחה, כדי לשלוט במשחק לכל אורכו. 

הגנה קבוצתית חזקה וערב התקפי יעיל של רביעיית הזרים, בראשותו של הפורוורד האמריקני, רומיאו טראוויס (19 נק' ו-6 ריב') עזרה להם להביס את החבורה של אריק אלפסי.

באשקלון לעומת זאת, שספגה הפסד ליגה שני ברציפות ועדיין לא הבטיחה את מקומה בבית העליון, יש הרבה סיבות לדאגה. הראשונה שבהן היא הפציעה בקרסולו של דוויין מיצ'ל, שעבר הבוקר בדיקה ומחכה לתוצאותיה כדי לדעת את חומרתה. חשיבותו של מיצ'ל לקבוצה של אלפסי ברורה וכפי שהיה אפשר לראות אמש, אשקלון תתקשה לתפקד בלעדיו.   

טראוויס. משחק מצוין ומקום שני בטבלה (משה חרמון)
טראוויס. משחק מצוין ומקום שני בטבלה (משה חרמון)
 

ללא קשר להפסד, אשקלון תעמוד ביום חמישי הבא לדין, בעקבות דו"ח השופטים ביטון, הבדלי ושמואלי והמשקיף דוד דגן. בדו"ח נכתב שבדקה ה-30 הושלכו מיציע אוהדי אשקלון חפץ שפגע בידו של הבדלי. כמו חן הושלכו גלילי נייר וקונפטי שגרמו לאיחור בפתיחת המשחק של כ-5 דקות. הדו"ח הועבר ליועץ המשפטי של האיגוד, שהחליט להעמיד את הקבוצה לדין משמעתי.

באשדוד לא מפסיקים לחייך
לעומת זאת, כ-20 ק"מ צפונה, באשדוד לא מפסיקים לחייך, והניצחון המשכנע על הקבוצה של אבי אשכנזי המשיך את הסיבוב החלומי שעובר על חניכיו של עופר ברקוביץ', שניצחו בשבעה מתוך שמונת משחקיהם האחרונים ועדיין מאמינים ביכולתם לעשות את הבלתי יאומן ולהתברג לבית העליון.

הקבוצה של ברקוביץ' שלטה כמעט בכל הפרמטרים של המשחק כשג'וש דאנקן ואלכס טיוס שולטים מתחת לסלים וצמד הרכזים המנוסים, דרור חג'ג' ומאיר טפירו, שלטו בקצב המשחק. טפירו גם סיים עם שיא עונתי של 13 אסיסטים וחג'ג' השווה שיא קריירה עם 7 חטיפות, בנוסף ל-14 נקודות ו-5 אסיסטים.

עופר ברקוביץ´. אשדוד המשיכה ביכולת הטובה (מור שאולי)
עופר ברקוביץ´. אשדוד המשיכה ביכולת הטובה (מור שאולי)
 

שחקן נוסף שראוי לציון על יכולתו אמש הוא המתאזרח, רובי בוסטיין, שרשם את משחקו הטוב ביותר מאז הגיע לקבוצה עם 14 נקודות באחוזים נהדרים וב-20 דקות בלבד. במחזור האחרון יארחו האשדודים את גלבוע/גליל בבית ויקוו למעידה של אחת מהמדורגות מעליה (ראשל"צ,י-ם או אשקלון) כדי לתפוס בדקה ה-90 את המקום האחרון בבית העליון.    

ביום שאחרי הניצחון ניסה הקפטן ושחקן העשור של הליגה, מאיר טפירו, להסביר את מה שקורה באשדוד בתקופה האחרונה: "אנחנו פתאום התחברנו והתחלנו לשחק כדורסל חיובי. זה לא משהו שקל להסביר. איבדנו שחקן מרכזי כמו ראמל ופשוט כל אחד בא ונתן צעד קדימה והראה את היכולות שלו וזה התחבר לכדורסל טוב וחיובי ,גם בהתקפה וגם בהגנה".

ג´וש דאנקן (משה חרמון)
ג´וש דאנקן. התגברו על החיסרון של ראמל (משה חרמון)
 

טפירו המשיך: "אני אישית שואב את הכוחות מאהבה שלי למשחק ואני נהנה מאוד בשבועות האחרונים. גם מההגנה שאנחנו עושים ואנחנו עושים דברים יפים. זה הכל שילוב של אנרגיות חיוביות ואדרנלין". על השילוב המוצלח בינו לבין חג'ג' אמר טפירו: "אני ודרור מכירים הרבה שנים, מהפועל י-ם ומהנבחרת, ומרגישים מאוד נוח אחד עם השני. אני חושב שזה שילוב טוב לשנינו, שכל אחד במשחק יש לו את הדקות שלו וכשיש שני שחקנים עם הרבה ניסיון זה נותן הרבה שקט לקבוצה".

מאיר טפירו (יוסי ציפקיס)
מאיר טפירו. "שני שחקנים עם ניסיון נותנים הרבה שקט" (יוסי ציפקיס)
 

לקראת המאבק במחזור האחרון של העונה הסדירה אמר טפירו: "אנחנו רוצים לנצח ונקווה למעידה של ירושלים או אשקלון כדי לסיים במקום השישי. לכל אחד יש את המטרות שלו וכל אחד רוצה לשפר עמדות לקראת הפלייאוף. האמת שהפנטזיה שלי זה להמשיך ליהנות ולהציג כדורסל טוב, לחבר את העיר אשדוד לקבוצה ושהקהל יתחבר לקבוצה וימלא את המגרש בכל משחק".

"אשדוד נמצאת רק שנתיים בליגה הראשונה והמטרה שבגללה הגעתי ונשארתי כאן היא בשביל שהכדורסל יושרש בקהילה פה וכל אשדודי יהיה גאה בקבוצה שלו".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */