יום שישי, 05.07.2024 שעה 07:38

כהן: המגמה השתנתה, השחקנים מאמינים בעצמם

הערב בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם מאמן בית"ר ירושלים על הבריחה מהתחתית. אמיר דן: אלי טביב לא מוכר ולא יעזוב את הפועל ת"א

|
אופירה, ברקוביץ´ ורביבו ב-102FM
אופירה, ברקוביץ´ ורביבו ב-102FM

אופירה אסייג, אייל ברקוביץ' וחיים רביבו הגישו לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל (102.5FM ,89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

פיני גרשון: אוברדוביץ' עומד בלחץ יותר טוב מדייויד
בתוכנית הספורט התכוננו למשחק הראשון בסדרת ההצלבה ביורוליג בו תארח פנאתינאיקוס את מכבי ת"א באתונה (22:00). הצהובים יקוו לנצח באחד משני המשחקים שייערכו ביוון כדי להעביר את יתרון הביתיות אליהם להיכל נוקיה.

רכז פאו, שארונאס יאסיקביצ'יוס, יפגוש את האקסית איתה זכה פעמיים באליפויות אירופה. מנגד, תיאו פאפאלוקאס וסופוקליס שחורציאניטיס מכירים היטב את האולם באתונה בזמן ששיחקו באולימפיאקוס. דיברנו עם פרשן ONE, אלוף אירופה ומאמן מכבי ת"א בעבר, פיני גרשון.

על המנצחת בסדרה: "יש שלב שמאמנים פיקחים מוותרים על המשחק כדי להתכונן למשחק הבא, להערכתי במשחק היום במכבי מדברים יותר מדי על הקהל,  יהיה להם יותר קשה לנצח היום מאשר ביום חמישי, לדעתי מכבי תפסיד היום ותנצח את שלושת המשחקים הבאים".

אוחיון ובלו. &qout;מכסי תפסיד היום אך תנצח את הסדרה&qout; (יוסי ציפקיס)
אוחיון ובלו. "מכסי תפסיד היום אך תנצח את הסדרה" (יוסי ציפקיס)
 

"בנוסף יש היום נטייה של אחד או שניים מהשופטים לצבע הירוק יותר, יש במכבי יותר מדי שחקנים שלא היו במעמד הזה, אבל למכבי יש יותר כישרון, ויש לי הערכה שבחמישי יהיה למכבי הרבה יותר קל לנצח".

על המאמנים: "דייויד מכין קבוצה יותר טוב מאשר אוברדוביץ' ואוברדוביץ' מנהל משחק טוב יותר, הוא יודע לקרוא מצבים מצוין, הוא יודע להתמודד עם מצבים, הוא חזר פעמיים מ-17 הפרש מול אולימפיאקוס רק בשבועיים האחרונים, הוא יותר יצירתי תוך כדי משחק. הכנת המשחק של מכבי מעולה, אבל בזמן משחק יש שינויים שלא בהכרח אפשר להתכונן אליהם".

"לפי מספר ההצלחות זליקו יותר טוב גם ממני וגם מדייויד. אוברדוביץ' הוא המאמן הכי טוב באירופה, הוא לקח אליפיויות אירופה גם עם קבוצות בתקציב נמוך פי שניים או שלוש מהיריבות שלו. מה שעשה אותי מאמן טוב היא העובדה שהצלחתי לנצח את אוברדוביץ' שבע פעמים ואז התחילו להעריך אותי, אם אתה תופס אותו עם הגב למגרש מתעסק עם השחקנים ולא מנצל את זה לעשות ארבע חמש נקודות אז אתה בבעיה".

אובראדוביץ´. עומד יותר טוב בלחץ (GettyImages)
אובראדוביץ´. עומד יותר טוב בלחץ (GettyImages)
 

אז מה צריך לעשות? "אתה חייב במשחקים כאלה להוביל את המגרש ולגרום לו לחשוב, אם אתה בא לחפש פתרונות יותר טוב שלא תגיע. במכבי, גם אחרי שבדקו בתשעה, עשרה המשחקים האחרונים של פנאתינאיקוס מה אוברדוביץ' עשה, הם יודעים שהם ממש לא ראו הכול, הוא מעין מהמר במשחק, הוא יכול לנסות התקפות שהוא לא שיחק שנתיים או שהוא המציא לפני יומיים".

"אם מכבי עולה עם סופו ואליהו בחמישייה המשחק נגמר ברבע הראשון. אחד האחים מבעלי פנאתינאיקוס חולה, אבל אח אחר הולך להיכנס במקומו ואין לדעת אם זליקו יישאר. אם דייויד ינצח את הסדרה הזו בטוב מחמש בלי יתרון ביתיות זה יעשה אותו מאמן יותר טוב ללא ספק ויתרום לו רבות לשם ולקריירה".

אמיר דן: אלי טביב לא יעזוב את הפועל תל אביב
עסקנו כמובן באירועי היום הקשורים לפרשת הקטין ואלי טביב. אחרי שהמשטרה ביקשה מבית המשפט כי בעלי הפועל יפקיד את דרכונו, החליט ביהמ"ש שטביב לא יפקיד את הדרכון ואם ירצה לצאת מהארץ, זה יהיה בכפוף להודעה וערבויות. נשוחח גם על ההחלטה בהפועל להאריך את חוזהו של המאמן, ניצן שירזי בשנתיים נוספות. דיברנו עם יועץ התקשורת של בעלי הפועל, אמיר דן.

אלי אומר לך מה לעשות או שאתה מייעץ לו?
"מה שביני לבינו נשאר ביני לבינו, אני בקשר יום יומי איתו ומלווה אותו ועוזר לו בכל מה שנדרש".

אלי טביב (יוסי ציפקיס)
טביב יוצא מהדיון. לא יעזוב את הפועל (יוסי ציפקיס)
 

רק בענייני כדורגל או בכלל?
"אמור להיות בכדורגל, אבל בכלי התקשורת מתעסקים גם במה שקורה מסביב הרבה יותר לצערי, וחבל שלא מתעסקים בכדורגל נטו".

והאוהדים שעדיין נגדו מה קורה איתם?
"אלו לא האוהדים, זו קבוצת בריונים שקובעת כאן את הדברים, דבר אחד הם לא יצליחו לעשות וזה לגרום לאלי לעזוב את הקבוצה".

אתה אומר לו אם לעזוב או להישאר?
"אני לא מייעץ לו אם לעזוב או להישאר, הוא אוהב את הפועל ת"א ונחוש להישאר כאן. הוא חד משמעית לא רוצה למכור את הפועל".

אלי טביב (יוסי ציפקיס)
אלי טביב. נחוש להישאר בהפועל ת"א (יוסי ציפקיס)
 

אתה מייעץ לו להמשיך את המלחמה?
"הקהל הוא לא נגד אלי, יש כמה בריונים שלא הקבוצה מעניינת אותם, זה כמה עשרות, ואני בעד לפתור את הבעיות עם הקהל. בריונים שמטרידים משפחה זה לא אנשים שהמשחק חשוב להם".

מאז שהתמנית מה עשית בשביל לעזור לאלי טביב? המצב רק נהיה יותר רע.
"את הדין וחשבון שאני צריך לתת אני נותן לו, המצב רק נהיה יותר רע כי יש אנשים שמרשים לעצמם לעשות מה שהם רוצים. חשוב לשים את הדברים בפרופורציות, הקורבן כאן הוא אלי טביב. בקרוב מאוד יהיה מנכ"ל חדש ויו"ר חדש ואלי טביב יושב עם סוכני שחקנים כבר על העונה הבאה וגם עם יעקב הלל הגיעו להבנות. אני רוצה שיתעסקו בהפועל ולא בדברים שמסביב".

כהן: השחקנים מאמינים בעצמם, לא יודע מה יהיה שנה הבאה
דיברנו גם על הבריחה מהתחתית של בית"ר ירושלים שהשיגה ניצחון דרמטי בטדי, 1:2 על בני יהודה. אחרי פיגור משער של עוז ראלי, איזן סטיבן כהן בדקה ה-79 ועמית בן שושן נגח לרשת בדקה ה-91 את שער הניצחון. כעת רחוקה בית"ר ארבע נקודות מהקו האדום, דיברנו עם מאמן הקבוצה, אלי כהן.

"אני רוצה להתייחס לכך שהמזל בא עם הטובים, אם אנחנו בחצי שעה הראשונה לא הבקענו ארבעה שערים הודות ליכולת של איינוגבה אז זה התאזן, הייתה לנו מחצית ראשונה נפלאה, אבל הגיעו הרבה שחקנים חדשים שלא שיחקו הרבה זמן, זרים, אנדריי פילאבסקי שהיה פצוע, אבי ריקן שנעדר חודש וחצי, אין להם עדיין כושר משחק מלא, אבל הכי חשוב האמונה שהחדרנו בשחקנים שהם מסוגלים, ואז הלחץ השתחרר".

אלי כהן. &qout;המזל הולך עם הטובים&qout; (שי לוי)
אלי כהן. "המזל הולך עם הטובים" (שי לוי)
 

"לפני כן כל אחד ניסה להציל את המולדת, אבל התגברנו על זה ועם הדחיפה של הקהל, השחקנים נכנסו לאמוק ברבע השעה האחרונה. נכון שזה מזל להבקיע בזמן פציעות, אבל גם תוצאה של יכולת. קשה מאוד להבקיע לבני יהודה ותירגלנו כל השבוע איך לבלום את אנדלובו ואת גלבאן ועשינו את זה טוב. אנחנו עשינו אותם חלשים, אנחנו שמרנו אזורית לוחצת וניטרלנו אותם. אנחנו מייצרים עכשיו הרבה התקפות, המגמה השתנתה, לפני זה לא היינו עוברים את החצי".

בן שושן בטירוף. בית&qout;ר שוב מנצחת (שי לוי)
בן שושן בטירוף. בית"ר שוב מנצחת (שי לוי)
 

"מוקדם לדבר על שנה הבאה - צריך להשאיר את הקבוצה בליגה, הפסד אחד ואנחנו שוב יכולים ליפול. בית"ר זה הבית השני שלי, אני מחובר לקבוצה ומכיר את המקום והמנטליות, יש גרעין טוב שאפשר להצעיד איתו את הקבוצה הזו חזרה לימים טובים".

היינו גם עם שלב שמינית גמר גביע המדינה שייצא הערב לדרך. מכבי פ"ת תתארח אצל הפועל ירושלים, הפועל רמה"ש אצל בית"ר כפ"ס, הפועל ב"ש תארח את מכבי הרצליה, מ.ס. אשדוד תארח את מכבי א.א. פאחם ובמשחק נוסף ייפגשו נצרת עילית והפועל ר"ג.

כמו בכל תוכנית, גם הפעם היינו עם פינת ה-WINNER שלנו, פינת הגליצ'ים, דיווחי התנועה והשמענו למאזינים הרבה מוזיקה טובה.
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */