יום ראשון, 06.10.2024 שעה 05:56

הטורפדו טורפד: איאן ת'ורפ לא יהיה בלונדון 2012

הקאמבק של האוסטרלי בן ה-29 הסתיים בצורה חלשה אחרי שנכשל גם ב-100 מטרים חופשי במבחנים: "המטרה הייתה לחזור לבריכה, לא מצטער שעשיתי את זה"

|
ת´ורפ מפספס. לא יהיה בלונדון (GettyImages)
ת´ורפ מפספס. לא יהיה בלונדון (GettyImages)

האיש שהיה שם הרבה לפני שמייקל פלפס הפך ללהיט של עולם השחיה, איאן ת'ורפ, חלם על קאמבק מדהים לבריכה האולימפית בלונדון אך 12 שנה אחרי סידני לא יהיה השחיין האוסטרלי האגדי בבירה האנגלית אחרי שלא עלה לחצי הגמר ב-100 מטר חופשי במבחנים האוסטרלים.

ת'ורפ, כיום בן 29 בלבד (גיל בו שחיין נחשב ותיק), חזר מוקדם יותר השנה מפרישתו אבל בהצלחה מועטה והחזרה לבריכה הסתיימה ללא החלום – עוד אולימפיאדה כשהוא מחזיק בחמש מדליות זהב ושתי כסף באולימפיאדה ההיא בשנת 2000.

זמן של 50.35, שהוא גם הזמן הטוב ביותר של השחיין מאז חזר מפרישה, לא הספיק במשחה כשהיה בשתי שניות איטי יותר מזמנו של ג'יימס מגנוסון. שיאו האישי במקצה עומד על 48.56. התוצאה הזאת שמה את ת'ורפ במקום ה-21 הכללי והדבר לא הספיק כדי להעפיל לחצי הגמר אפילו.

כל זאת מגיע אחרי שכבר כשל ה'טורפדו' בניסיון שלו להגיע לאולימפיאדה במקצה של 200 מטרים חופשי. בשני המשחים האלו, אגב, לא לקח ת'ורפ מדליית זהב גם בסידני. ב-100 מטרים אף לא עמד על הפודיום.

איאן ת´ורפ במבט לתוצאה: &qout;הרצון היה לחזור לבריכה&qout; (GettyImages)
איאן ת´ורפ במבט לתוצאה: "הרצון היה לחזור לבריכה" (GettyImages)
 
ת'ורפ סיפר בסיום: “הרצון היה לחזור לבריכה כדבר ראשון. כמובן שרציתי להגיע לאולימפיאדה ולהתחרות. אני עדיין רוצה את זה. פספסתי מטרה גדולה אבל זה לא אומר שאני מצטער שחזרתי".
            

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */