יום שבת, 05.10.2024 שעה 03:07
ליגת העל 24-25
132-95מכבי ת"א1
102-124מכבי חיפה2
108-105מכבי בני ריינה3
93-74בית"ר ירושלים4
83-85הפועל חיפה5
78-95מ.ס אשדוד6
77-35עירוני טבריה7
63-55בני סכנין8
55-35הפועל ב"ש9
49-65הפועל ירושלים10
49-25מכבי פ"ת11
39-55מכבי נתניה12
39-35עירוני ק"ש13
27-25הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 05/10, 19:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 05/10, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 05/10, 19:45
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 05/10, 20:00
  • הפועל חדרה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 05/10, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • ראשון, 06/10, 20:15
  • הפועל ירושלים
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 06/10, 20:30
  • מכבי ת"א

ההחלטה בימים הקרובים, ילדים ייכנסו מול ק"ש

ביה"ד העליון קבע בהחלטה מהפכנית שילדים עד גיל 13 ונשים יורשו להיכנס בראשון, בדומה לתקדים התורכי. בהפועל ממתינים להחלטה בנוגע לערעור

|
הלל ועו
הלל ועו"ד אפרים ברק, היום בבית הדין (שי לוי)

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל דן היום (חמישי) בבקשת הערעור של הפועל תל אביב על העונש שהיא ספגה בעקבות אירועי הדרבי. בסיום הדיון נקבע כי החלטה תתקבל בימים הקרובים. אך כבר בשלב הזה הוחלט באופן תקדימי לאמץ את הצעת יושב ראש ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, לפיה את המשחק הקרוב מול עירוני קריית שמונה יש לקיים לעיני ילדים עד גיל 13 ונשים בלבד. מחיר הכניסה למשחק יעמוד על עשרה ש"ח בלבד.

לוזון פנה לדייני בית הדין העליון במכתב שהוצג במהלך הדיון והציע לשקול את הצעתו, שבסופו של דבר התקבלה. עם זאת, יציעים 4, 5, 10 ו-11 יישארו סגורים. הצעה להכניס רק נשים וילדים למשחק זכורה לנו מטורקיה, שם ספגה פנרבחצ'ה עונש דומה.

כזכור, הפועל נענשה בהורדת שלוש נקודות בפועל, קיום שלושה משחקים ללא קהל (כבר מהמשחק הקרוב נגד מוליכת הטבלה, עירוני קריית שמונה), סגירת יציעים 5-4 עד סיום העונה, קנס בגובה של 40 אלף שקלים והרחקתם של אביחי ידין וסלים טועמה מ-12 ומשישה משחקים בהתאמה.

במועדון מקווים שתקדים בית"ר ירושלים מלפני שבוע יחזור, אז בית הדין העליון הפחית בצורה משמעותית את העונש שבית הדין המשמעתי קבע, משלושה משחקי רדיוס למשחק רדיוס אחד. בקבוצה אף הציגו מקרי עבר של התפרעויות של אוהדים כדי להוכיח שהעונש הינו חסר תקדים ביחס לאירועים בסיום הדרבי.

כמו כן, בהפועל ביקשו שעונש הפחתת הנקודות יקטן, כאשר מספיק לקבוצה נקודה אחת שתבטיח את המקום השני בסיום העונה הסדירה ולקראת משחקי הפלייאוף. הדיינים שהגיעו לבית הדין הם מרדכי גלוסקא, אב בית הדין העליון בן ציון כהן ובן ציון פרחי. מהפועל תל אביב הגיעו עורך דין אפרים ברק ומנהל הקבוצה, יעקב הלל.

אוהדי הפועל תל אביב. רק ילדים ונשים ייכנסו מול קריית שמונה (יוסי ציפקיס)
אוהדי הפועל תל אביב. רק ילדים ונשים ייכנסו מול קריית שמונה (יוסי ציפקיס)
 

אפרים ברק ציין לאחר קבלת ההצעה של לוזון: "קודם כל אני מעריך ומכבד את בית הדין העליון. זאת לא החלטה שאפשר לתת בטווח זמן של יום-יומיים, וזה פיתרון ראוי לבינתיים. אוי ואבוי אם נגיע ליום שבו נגיד שהדיינים באים בעד קבוצה כלשהי. את מה שהיה לי להגיד אמרתי בבית הדין ואני חושב שזה עונש קשה וחמור, אך אנחנו ביקשנו זיכוי. אני שמח שבית הדין ידון בנושא זה ויש מקום להחליט על זיכוי. אם נורשע, אהיה סבור שהעונש הוא באמת חמור".

מהלך הדיון
אפרים ברק הגיע מלווה גם בעורך דין יוחאי הורביץ. ברק הסביר: "אין ספק שבית הדין טעה. בנסיבות העניין, אני רוצה להוסיף עוד כמה דברים. אני אפתח בציטוט מפסק דין שניתן בשנת 2000 בעניין מכבי תל אביב. בפסק הדין היה כתוב כי 'הרשעתם הייתה התפרעות אוהדים, העונש היה קל יותר. ההרכב אומר שהקבוצות יכולות ונדרשות להקצות משאבים לכך, אך לא הן יכולות למגר את האלימות'".

הדיינים גלוסקא, בן ציון כהן ובן ציון פרחי (שי לוי)
הדיינים גלוסקא, בן ציון כהן ובן ציון פרחי (שי לוי)
 

"אני מבקש לא להרשיע קבוצות על התנהגות אוהדים. אלו היו פורעים, ואני לא מתכוון לאוהדים, הם פורעים", המשיך ברק. "ידוע למועדון שנעשו מעצרים. המשטרה אמרה שיבוצעו עוד מעצרים ופה ממגרים את התופעה. לא בענישה לקבוצה. ההתנהגות הייתה כלפי אלי טביב ובהמשך זה התגלגל לאן שהתגלגל. אי אפשר להתעלם מההקשר הכולל וממה שקורה במועדון. בית הדין המשמעתי התעלם".

עוד הוא הוסיף: "נוח לבוא ולהגיד שזה לא קשור, אבל בית הדין לא מנותק ויודע שיש קשר בין החפצים לבלאגן במועדון. גם בתקשורת אוהדים אמרו שהם עושים זאת כדי שאלי טביב יילך". הדיין גלוסקא השיב לדברי ברק: "אני מוכן לקבל שמדובר באוהדים שרוצים לעשות זאת. אנחנו צריכים גם להגן על טביב ולא רק על הקבוצה". ברק טען: "אז תעזרו לנו. בסופו של דבר הענישה של הקבוצה משחקת לידם של אותם פורעים".

שלום אבן עזרא מגיע לבית הדין (שי לוי)
שלום אבן עזרא מגיע לבית הדין (שי לוי)
 

"אתם פה כדי להכריע במקרים הקשים ולכן יש לכם שיקול דעת. זו ענישה לא פרופרציונלית לעומת מקרים אחרים", הבהיר ברק. "קבעו הרכב של שלושה דיינים ויש בזה אמירה על קושי המקרה. הבאתי מבחר של מקרים שבהם היו פגיעות חמורות יותר. טפר כותב 'פוגרום' והמשטרה בכלל לא נכנסה ליציע. אם היה פוגרום, הם היו נכנסים ליציע. צריך לשקול מילים ונציגים של ההתאחדות משתמשים במילים כאלה. אני מבקש פרופורציה וזיכוי, ואם לא אז לפחות פרופורציה".

ברק המשיך: "אם הייתה כניסה מסיבית של משטרה ליציע, זה היה נגמר מהר יותר". גלוסקא השיב: "או גרוע יותר". ברק: "קטונתי מלהיכנס להחלטות משטרה, אבל יכול להיות שהאירוע היה נגמר אחרת. אנחנו לא צריכים להיענש על ההחלטה הזאת. עשינו כל שביכולתנו בעת במקרה, לפניו ואחריו".

יעקב הלל מגיע לדיון על הערעור בעונש (שי לוי)
יעקב הלל מגיע לדיון על הערעור בעונש (שי לוי)
 

גלוסקא שאל: "מה האלטרנטיבה? אנחנו עדיין מחפשים את הדרך האלטרניטיבית של הענישה וההגנה על הקבוצות? מה אתם מציעים?". אבן עזרא: "ההתאחדות לא מאושרת מהעונשים האלה. לא מצאנו דרך טובה ואחרת. הפתרון כרגע הוא תקנוני ואם יש מקום לתקנון אז צריך לשבת, לשקול ולבדוק. צריך לתת לזה ביטוי תקנוני".

ברק ציין: "לפי התקנון אתה יכולת להקל. תקנון פיפ"א הוא הכי מחמיר מכולם ושם כתוב שהאחריות השילוחית אולי תהיה של הקבוצה. הדגש הוא על אולי. אני מבקש פה זיכוי. המערכות בעולם מבינות שכאשר אנחנו מדברים על אחריות, זו מילה גדולה מאוד. גם אם ההחלטה היא לא לזכות אותנו וייתנו לנו גיבוי, זה יהיה חשוב".

"הדיינים צריכים להראות לפורעים שהם לא מוכנים לקחת חלק במשחק הזה", ביקש ברק. "לכן בית הדין יכול לזכות. אני יודע שאני לא שם על שולחנכם החלטה קלה". גלוסקא: "מה אתה חושב על מה שעשתה בית"ר, שהגישה תלונה אזרחית נגד אוהדים כאלה?". ברק: "אני חושב שזה נכון". אבן עזרא: "צריך לא לפחד מהאוהדים". ברק: "עוד לפני ששוקלים את האחידות, העונש היה צריך להיות שני משחקים ללא קהל וקנס". 

עורך דין אפרים ברק. &qout;קטונתי מלהיכנס להחלטות משטרה&qout; (שי לוי)
עורך דין אפרים ברק. "קטונתי מלהיכנס להחלטות משטרה" (שי לוי)
 

"רוב האוהדים עזבו בשקט ואם רוצים להעניש את כולם, אז חבל. תצא ההנחה שהרעים ניצחו את הטובים", הוא הסביר. הדיין בן ציון כהן טען: "צריך תיקוני תקנון". ברק: "אי אפשר לבוא בטענות לטביב על רצונו להרחיק הפורעים מהמגרשים".

בשלב הזה עברו הדיינים להצעת פתרונות. גלוסקא ציין: "אני מציע לכם לגשר בין הבעלים לאוהדים, כפי שהיה בין לוני הרציקוביץ' למכבי. זה יסייע לאוירה". אבן עזרא: "אני לא מסכים עם מה שברק אומר. אני אקדים באווירה טובה - נתבקשתי על ידי יושב ראש ההתאחדות, אבי לוזון, להגיש מסמך".

אבן עזרא דיבר על העונש של הפועל, שלפיו אם מכבי תארח בדרבי הבא, האדומים לא יקבלו כרטיסים: "לגבי ההחלטה של המשחק מול מכבי, שהיא תארח ולא יקצו כרטיסים להפועל, זה לא כתוב בתקנון. זה עונש לקבוצה היריבה". גלוסקא: "אפשר להקצות את הכרטיסים שלהם ליחדה בצבא, זה יצירתי, לא?". אבן עזרא: "זה לא כתוב בתקנון. אותו סעיף גורף לא בסמכויות בית הדין המשמעתי".

יעקב הלל במהלך הדיון (שי לוי)
יעקב הלל במהלך הדיון (שי לוי)
 

לוזון הציע במכתבו בנוגע למשחק הקרוב מול עירוני קריית שמונה: "בקשתי היחידה היא לאפשר את קיום המשחק הנ"ל כאשר תתאפשר כניסה רק לנשים וילדים עד גיל 13 במחיר של עשרה ש"ח; הכניסה תתאפשר ליציעים 1, 2, 6, 7, 8, 9 ו-13. המשחק הזה הוא בבחינת ציון דרך היסטורית לקריית שמונה. משחק ללא קהל יהווה מכה תדמיתית אנושה לענף הכדורגל שובר לאחרונה תקופה לא קלה. קבלת הצעתי על ידי בית הדין הנכבד, כך אני מקווה, תראה לציבור אוהדי הכדורגל שאפשר גם אחרת". מאוחר יותר בדיון תמך ברק בהצעת לוזון.

אבן עזרא הסביר: "כל מה שקרה, יסודו בהתנהלות בין האוהדים לבעלים אלי טביב? אין דבר יותר לא נכון מזה. האוהדת רצה לשופט ולא לטביב, לא שמענו במשחק קריאה אחת על טביב. זו לא מחאה נגד טביב. גם השחקנים ליבו את העניינים, היתה להם תרומה גדולה לזה, אבל הם רצו לשופט. מי שמנסה לתעל אותנו לעניין של טביב, זה כדי להסית אותנו מהעניין העיקרי. ההתפרעות הייתה בממדים שאנחנו לא זוכרים. ברק טוען שהעונש לא מידתי ואני לא מבין למה". בשלב הזה הקריא אבן עזרא את האישומים שבגינם נענשה הפועל.

המכתב של אבי לוזון, שהציע לקיים את המשחק עם נשים וילדים בלבד (שי לוי)
המכתב של אבי לוזון, שהציע לקיים את המשחק עם נשים וילדים בלבד (שי לוי)
 

בן ציון כהן אמר בהמשך: "צריך למצוא משהו יצירתי, משחק ללא קהל זה עונש פסול. עדיף רדיוס". בן ציון פרחי טען: "אני לא מבין את זה". אבן עזרא השיב: "אני מוכן לשמוע רעיון ולבחון הכל, ושהרעיון הזה ייכנס לתקנון. אני מבקש לאמץ את החלטת בית הדין המשמעתי". יפתח אבן עזרא הוסיף: "מי שהיה רוצה לפגוע בטביב, היה עושה זאת קודם ולא ממתין לסיום המשחק". בן ציון כהן סיפר כי מעולם לא הייתה פניה של יושב ראש ההתאחדות לבית הדין, אך בסופו של דבר התקבלה בקשת ההתאחדות למשחק מול קריית שמונה.

דובר עירוני ק"ש, עדי פרג', מסר לכתבנו, שלום אלבז, על הכנסת ילדים ונשים במשחק מול הפועל ת"א: "זו החלטה מבורכת. הקבוצה תעמיד הסעות לרשות כל מי שירצה להגיע". שחקן בקבוצה הצפונית התייחס להמתקת העונש ואמר: "זה אמנם עדיף על זה שהיציעים ייסגרו לגמרי, אבל יחד עם זאת, קשה לי להאמין שיגיעו ילדים בגיל כל כך צעיר מהקריה למשחק. צריך לזכור שזה בשעת לילה מאוחרת והמרחק מהקריה גדול מאוד".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */