יום שבת, 05.10.2024 שעה 03:03

"אם יהיו הגבלות, ב"ש לא תשחק מול ראשל"צ"

מנכ"ל הפועל ב"ש, אסי רחמים התארח בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. ח"כ אחמד טיבי: "חיים אלחדיף דיקטטור מהעולם השלישי"

|
אופירה אסייג ופיני גרשון ב-102FM
אופירה אסייג ופיני גרשון ב-102FM

אופירה אסייג, ופיני גרשון הגישו לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל (102.5FM ,89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

אסי רחמים: "הבטיחו לנו שאם יהיו הגבלות לא יהיה משחק"
המצב בדרום הארץ לא שקט גם אחרי שכביכול הושגה רגיעה והבוקר הופר השקט ברקטה נוספת בבאר שבע. בצל המצב מנסה הפועל באר שבע להתכונן למשחק מול הפועל ראשון לציון כשעדיין לא ברור אם המשחק יתקיים כמתוכנן. אסי רחמים, מנכ"ל הקבוצה, התארח בתוכנית.

אלונה ברקת ואסי רחמים (יניב גונן)
אלונה ברקת ואסי רחמים (יניב גונן)
 

"מאז הבוקר שקט, הרגיעה הופרה ברקטה אחת בבוקר. קשה מאוד, אי אפשר להתרגל לזה", אמר רחמים והוסיף: "שוחחתי עם אורי שילה שהתקשר להתעניין במצבנו ובשלומנו. סיכמנו שאם נצטרך לקיים את המשחק עם הגבלות כמו לא לארח בבאר שבע או רף מסוים של צופים אז הוא לא יתקיים".

"הפעם, שלא כמו בעונה שעברה ששיחקנו מול מכבי נתניה בלי קהל, ההתאחדות הבינה שזה לא אפשרי. כרגע עד כמה שאני מבין משחק מתקיים, לצערי רק מבחן השטח יקבע. התאמנו אימון אחד בקרית שלום וחזרנו לבאר שבע מתוך הבנה שתהיה הפסקת אש".

ח"כ אחמד טיבי: "חיים אלחדיף דיקטטור"
מכבי אום אלפאחם הגישה היום (חמישי) ערעור להתאחדות לכדורגל, בעקבות החלטת ועדת המשמעת שלה מאמש, שהורתה על קיום משחק חוזר בינה לבין מכבי באר שבע. ביום שבת הופסק המשחק שהתקיים בבאר שבע במצב של 0:1 לאום אלפאחם, אחרי שנשמעה אזעקה באצטדיון המתריעה על נפילת טילים.

שחקני הקבוצות נסו לחדר ההלבשה, אך לאחר כרבע שעה קיבל השופט סער ארבלי אישור לחדש את המשחק. שחקני באר שבע פחדו לעלות שוב לדשא והקבוצה סירבה לחזור לשחק. ח"כ אחמד טיבי התארח בתוכנית ודיבר על הנושא.

חיים אלחדיף (משה חרמון)
חיים אלחדיף. טענות קשות נגדו (משה חרמון)
 

למה אתה כועס על החלטת בית הדין?
"החלטה הזויה ובלתי סבירה, בניגוד לתקנון ההתאחדות. אם קבוצה מסרבת לחזור למגרש אחר שהשופט החליט שהוא מחדש את המשחק היא מפסידה טכנית. השופט קיבל מההתאחדות אישור לחדש את המשחק. ההחלטה של שחקני ב"ש ברורה כי הם היו בפיגור".

אנשי ב"ש טוענים שהם חששו לחייהם לא?
"אין פאניקה אצל שחקני הפועל ב"ש? ההתאחדות פנתה למכבי ב"ש במטרה לדחות את המשחק לפני שהוא התקיים אך הנהלת מכבי ב"ש סירבה. קבוצה אחת הפרה את הוראת השופט. אלחדיף התנהל כמו דיקטטור, יכול להיות שההחלטות שלו לא שקולות כבר כי הוא 30 שנה בתפקיד. אי אפשר לכהן בתפקיד הזה כמו דיקטטור בעולם השלישי מה עוד שלאחרונה ההחלטות שלו הן תחת הרבה ביקורת. האיש מרגיש שהמדינה, ההתאחדות ומגרש הכדורגל הם שלו, הא הגזים ועבר את הגבול".

"ההרגשה באום אל פאחם היא רעה, הם לא מתכוונים להופיע למשחק החוזר. זאת גזילה והקבוצה זקוקה לשלוש הנקודות. אלחדיף לא היה מסכים לעשות את זה אם זאת היתה קבוצה יהודית. אני מצפה שכולם יעמדו לצד אום אל פאחם ואני מקווה שהערעור יתקבל בבית הדין העליון של ההתאחדות".

אחמד טיבי וחאלד חלאילה (עמית מצפה)
אחמד טיבי וחאלד חלאילה (עמית מצפה)
 

אתה מרוצה מבני סכנין?
"יכולתי להיות יותר, אני גאה בהישגים שלהם. שנה שעברה נשארנו בליגה ברגע האחרון. בדוחא סכנין הפסידה ארבעה משחקים שהיא היתה צריכה לאסוף בהם הרבה נקודות. הקבוצה עכשיו היא מגובשת, שלומי דורה עושה עבודה מצויינת, אני מקווה שהוא יישאר. יש לקבוצה קהל נהדר, אחד החמים בליגת העל. אני מכיר את השמועות כאילו ראש העיר תמך פחות אבל זה לא נכון".

קורנפיין: "מבין את טביב, גם אני הייתי קרוב לבלאגן"
רגע לפני שקבוצתו נכנסת לישורת האחרונה במאבקי ההישרדות בליגת העל, איציק קורנפיין נמצא בעין הסערה. יו"ר בית"ר ירושלים האשים את ראשי ההתאחדות, אבי לוזון ושטרן חלובה, בהתערבות בקרבות התחתית ("הם קשורים לקבוצות שנמצאות במאבק איתנו") ולאחר מכן גם התנצל, במהלך שאולי הציל אותו מהעמדה לדין.

בתוך כל הסערה הזו, עלה קורנפיין לשידור בתכנית הספורט של ישראל ב-102FM בשיתוף ONE והתייחס להתבטאויות השנויות במחלוקת שלו וגם, איך לא, למאבק בין בעלי הפועל ת"א, אלי טביב, לאוהדי הקבוצה, מאבק שהוא יכול להזדהות איתו, כמי שסבל ממחאתם של אוהדי בית"ר במשך תקופה לא קצרה.

קורנפיין (יניב גונן)
קורנפיין. יש לו טענות נגד בית הדין (יניב גונן)
 

איציק, איך שמרת על איפוק במחאה נגדך?
"סגרתי את התריסים והזמנתי משטרה. זה משהו לקוי שיו"ר צריך לחיות עם משטרה, חלק מנצלים את זה בשם חופש המחאה אבל גם לזה יש גבול".

אתה מבין את טביב?
"כן, גם אני הייתי מאוד קרוב לצאת החוצה כי הדברים שנאמרים כשיש ילדים בבית הם לא פשוטים כשיש ילדים בבית, זה לא משהו שאפשר להתכונן אליו".

אתה ממליץ לטביב לעזוב?
"קטונתי, אני בטוח שהוא יעשה את המעשה הנכון. אני לא מכיר את המונח כניעה ולפי מה שאני מכיר אותו גם הוא לא. אם הוא יעזוב זה לא בגלל האוהדים אלא בגלל שזה יעשה לו טוב".

אוהדי בית&qout;ר (עמית מצפה)
אוהדי בית"ר. קורנפיין סבל מהם (עמית מצפה)
 

התפייסת עם האוהדים?
"לא פעם ולא פעמיים. אני לא בנאדם שמחפש מריבות, יש לנו מטרה ברורה והיא לגרום הנאה לאנשים ולגרום לבית"ר ירושלים להצליח. בדרך יש אנשים שחושבים אחרת, אני מקווה שהפעם כולם מתאחדים למען מטרה אחת והקבוצה תצליח לשרוד. ראינו את הכוח של הקהל של בית"ר מול מכבי פ"ת".

עשית תרגיל לכולם? הקלו עליכם בעונש ואחר כך התנצלת
"אנשים צריכים לדעת לחזור בהם מדברים שנאמרו, התנצלתי מעומק ליבי. המערכת היחסים שלי עם אבי לוזון טובה. יש לנו בטן מלאה מאוד על העונשים המפלים שבית"ר ירושלים מקבלת. חד משמעית יש אפליה נגד בית"ר ירושלים. הוכחנו את החוסר שוויוניות מול קבוצות שמגיעות לבית הדין הרבה פעמים ונענשות פחות. טענתי נגד אבי לוזון ושטרן חלובה ואמרתי דברים שלא הייתי צריך להגיד".

מה גרם לך לצאת נגד לוזון ולחזור בך? סוג של צביעות?
"זה לא היה תרגיל ולא יחצ"נות. אני לא צבוע, רחוק מזה. אמרתי מה שחשבתי, עשו מזה רעש יותר מדי גדול, הרגשתי שפגעתי באבי לוזון וזאת לא בושה להתנצל. אין קשר בין זה שקיצצו בעונש לבין ההתנצלות. העונשים שקיבלנו היו לפני התקרית בדרבי ואין שייכות בין הדברים.

"אני טוען כבר שלוש שנים שהפיתרון הוא לא בהענשה. הפיתרון הוא הרבה יותר עמוק, הרבה יותר סזיפי של כל הגורמים יחדיו אם רוצים למגר את האלימות זה לא יקרה בהענשה של קבוצה. תארו לכם שמישהו יגיע לתיאטרון וישרוף כיסא? יגיע שוטר יקח אותו למשטרה הוא ישב חיודש חודשיים בכלא ולא יעשה את זה יותר. אותו דבר בכדורגל".

כמו בכל תוכנית, גם הפעם היינו עם פינת ה-WINNER שלנו, פינת הגליצ'ים, דיווחי התנועה והשמענו למאזינים הרבה מוזיקה טובה.
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */