יום שבת, 05.10.2024 שעה 03:07

כוכבית: 66:101 למכבי על הכוכב האדום בלגרד

מכבי שמה מאחוריה עוד משחק באדריאטית בדרך למפגש מול פאו ביורוליג. סופו ולנגפורד הובילו עם 17 כ"א, 4 לזלמנסון. בלאט: "עוד לא מוכנים לשלישי"

|
בורשטיין, מאלט וג´יימס חוגגים (משה חרמון)
בורשטיין, מאלט וג´יימס חוגגים (משה חרמון)

מכבי תל אביב שמה עוד משחק מאחוריה בדרך לסדרת רבע גמר היורוליג מול פנאתינאיקוס, לאחר שגברה 66:101 בהיכל נוקיה על הכוכב האדום בלגרד במסגרת הליגה האדריאטית.

דייויד בלאט העניק דקות רבות לסופוקליס שחורציאניטיס והיווני החזיר לו עם רבע ראשון מצוין, שהקפיץ את הצהובים ל-13:26 מהיר. משם הדרך לניצחון היתה קלה, כאשר כל מי שנכנס מצטרף לחגיגה, למרות חסרונם של ליאור אליהו ויוגב אוחיון, שלא התלבשו הדקות המעטות שקיבל ריצ'רד הנדריקס.

גם עידן זלמנסון הצעיר קיבל דקות ברבע הרביעי והראה שאפשר לבנות על גבוה אחד לפחות בכדורסל הישראלי כשסיים עם ארבע נקודות ולצהובים נותר עוד משחק אחד בלבד באדריאטית לפני פאו. 

קלעו למכבי ת"א: סופוקליס שחורציאניטיס וקית' לנגפורד 17 כ"א, דווין סמית' 13, דייויד בלו 11, גיא פניני וטל בורשטיין (10 אסיסטים) 10, שון ג'יימס 8, ג'ון שאייר, עידן זלמנסון 4 ותיאו פאפאלוקאס (9 אסיסטים) וריצ'רד הנדריקס 2 כ"א.

הובילו את הכוכב האדום: סבה לשיץ' 14, אלכסנדר צבטקוביץ' ובויאן סובוטיץ' 11 כ"א.

בלאט: "עוד לא מוכנים לשלישי"
מאמן מכבי ת"א דיוויד בלאט אמר בסיום: "אני יכול לפלוט כל מיני קלישאות, אבל כשמובילים 35 וחצי וזה המשחק האני לא יודע כמה בשבועיים האחרונים וכשיש עוד אחד לפני ההצלבה, אין טעם להתמקד בזה יותר מדי. אנחנו חושבים בצורה מאוד מדוקדקת על איך אפשר לתת לשחקנים לנוח. אנחנו עוד לא מוכנים ליום שלישי, אבל אני מאמין שנגיע מוכנים כי אנחנו כבר שבועיים מתכוננים לפאו. אנחנו מנסים להתמקד בדבר אחד או שניים שדומים לצורת המשחק של פאו ואני חושב שאנחנו עושים את זה טוב מאוד".

דייויד בלאט (משה חרמון)
דייויד בלאט. מעדיף לא לפלוט קלישאות (משה חרמון)
 

הקפטן טל בורשטיין הוסיף: "התחלנו את המשחק מצוין וסיימנו אותו כבר ברבע הראשון, עשינו כמה דברים שאנחנו מתכוננים אליהם במשחקים מול פאו ואנחנו ממשיכים בהכנות. יש לנו עוד משחק אחד בשבת שאנחנו רוצים לנצח ואם יתאפשר נמשיך באותה המתכונת של תרגול דברים".

אורח בהיכל נוקיה. תומר סיני (משה חרמון)
אורח בהיכל נוקיה. תומר סיני (משה חרמון)
 

רבע ראשון - 13:26 למכבי ת"א
מכבי ת"א פתחה עם: טל בורשטיין, קית' לנגפורד, דווין סמית', דייויד בלו וסופוקליס שחורציאניטיס. הסנטר היווני קלע את שש הנקודות הראשונות של מכבי ויחד עם שלשה של סמית', הצהובים עלו ליתרון 2:9. בורשטיין ניצל הגנה נרפית של האורחים כדי לקבוע 4:16 עם שלשה נוספת.

סופו עולה לסל (משה חרמון)
סובוטיץ' משתדל לא להפריע לסופו (משה חרמון)
 

סמית' המשיך עם יכולת הקליעה הטובה שלו מהשבועות האחרונים והעלה את מכבי ל-11:25 עם עוד שלשה, 01:30 לתום הרבע. 10 הדקות הראשונות הסתיימו ביתרון 13:26, כאשר סמית' מחטיא בפעם הראשונה מחוץ לקשת ולשיץ' קולע בצד השני.

דייויד בלו. בלי הרבה מאמץ (משה חרמון)
דייויד בלו. בלי הרבה מאמץ (משה חרמון)
 

מחצית - 24:58 למכבי ת"א
פאפאלוקאס פתח את הרבע עם נקודות אחרי חדירה ולאחר מכן אסיסט למהלך של סל ועבירה של לנגפורד והפער גדל ל-15:31. גם שון ג'יימס נכנס לעניינים עם מהלך של סל ועבירה והפער המשיך להתקדם לעבר 20 נקודות. סמית' עשה 18:38 ועוד סל של לנגפורד במתפרצת המשיך את הבריחה הצהובה. גם ג'ון שאייר נכנס לעניינים בתום המחצית, שהסתיימה ב-24:58 למכבי.

דווין סמית´ (משה חרמון)
דווין סמית´. בכושר מצוין (משה חרמון)
 

רבע שלישי - 41:76 למכבי ת"א
מכבי עלתה מעט זחוחה למחצית השניה ולא הצליחה לשים נקודות על הלוח בשתי הדקות הראשונות של הרבע. היתרון צומק ל-60:30. חמש הדקות הראשונות של מכבי ברבע הסתיימו עם ארבע נקודות בלבד, כולן של בלו, אך הכוכב האדום לא ניצלה זאת וקלעה את השלשה הראשונה שלה במשחק 26 דקות בתוכו. בתום הרבע 41:76.

שון ג´יימס. קיבל הרבה דקות (משה חרמון)
שון ג´יימס. קיבל הרבה דקות (משה חרמון)
 

סיום - 66:101 למכבי ת"א
המשחק התנהל לאיטו, כשגם עידן זלמנסון הצעיר (עוד לא 17) נכנס לדקות ראשונות, בעוד פאפאלוקאס ובורשטיין דאגו לשפר מעט את הסטטיסטיקות שלהם. 03:20 לסיום המשחק זלמנסון קלע וכל הקהל קם על הרגליים ומחא כפיים. בסיום 66:101 למכבי, שרחוקה משחק אחד בלבד מסיום העונה הסדירה בליגה האדריאטית.

עומר תומאס עצבני על השופט (משה חרמון)
עומר תומאס עצבני על השופט (משה חרמון)
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */