יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:39

הפועל ראשל"צ ומכבי ת"א העפילו לגמר הגביע

כדוריד: חניכיו של פרנקל ("יכאב אם לא ננצח") ניצחו 25:27 את אס"א ת"א, השוער סטויאקוביץ' הצטיין. מכבי ניצחה 29:33 את סביון, בוסקוביץ' הצטיין

|
עידן מימון חוגג. משחק טוב של המקשר (יניב גונן)
עידן מימון חוגג. משחק טוב של המקשר (יניב גונן)

הפועל ראשון לציון העפילה הערב (שני) לגמר גביע המדינה בכדוריד (מול מכבי תל אביב ב-16 באפריל) לאחר שניצחה את אס"א תל אביב 25:27 (14:14). הפועל חוזרת למעמד הגמר לאחר שבעונה שעברה נוצחה בו מול מכבי ראשל"צ במשחק דרמטי לאחר ההארכה.
 
המשחק עצמו היה צמוד ומלא מהפכים. שוערה הסרבי של הפועל, טומיסלאב סטויאקוביץ', נבחר לשחקן המצטיין. גם שוערה של אס"א, מישה לוין, היה מצוין.
 
הבקיעו להפועל ראשל"צ: עידן מימון 5, גיא כהן, יוני רוזנטל, טל הרשקוביץ' ובויאן בוטוליה 4 כ"א, מאריוס לפ 3 וערן צרפתי 2.

הבקיעו לאס"א ת"א: יואל מאזילו 6 שערים (3 פנדלים), אנדריי טרנבוי 5, דן מירקוס 4, מירו בראסיץ' ועידו טוראל 3 כ"א ותום מטלון ואלירן מצקי 1 כ"א.
 
מאמן הפועל ראשל"צ, סער פרנקל, התייחס לניצחון: "כדי לנצח משחקים כאלו צריך שוער ביכולת אדירה וגם קצת מזל. בויאן בוטוליה עלה פצוע והלך לו כמעט הכל הפוך, אבל שחקנים אחרים כמו עידן מימון וגיא כהן עשו את העבודה. עברנו שני גמרי גביע מול מכבי ראשל"צ ומול אס"א ת"א, אבל הגמר האמיתי לפנינו מול יריבה לא פחות טובה מאלו שעברנו. אם הפעם לא נעבור, זה יהיה באמת כואב".

סער פרנקל (שי לוי)
סער פרנקל: "עידן מימון וגיא כהן עשו את העבודה" (שי לוי)
 
מאמן אס"א, אולג בוטנקו: "לא היינו קרובים ליכולת שלנו. איבדנו הרבה מאוד כדורים והחטאנו זריקות. נלחמנו אבל לא עשינו את מה שהיינו צריכים".

גם מכבי ת"א העפילה לגמר הגביע
מכבי ת"א העפילה אף היא לגמר גביע המדינה בכדוריד, מעמד ממנו נעדרה ב-14 השנים האחרונות (ואגב בפעם האחרונה שהייתה בו היא נוצחה מול הפועל ראשל"צ 28:14, ב-98', כשמאמנם של הצהובים אבי רש היה שחקן). מכבי ת"א ניצחה את א.ס סביון 29:33.

סביון הוליכה במחצית הראשונה (6:7 בדקה ה-13), מכבי הפכה את התוצאה, אבל גיל יעקב וכריסטי שבלובסקי הובילו את הסביונים שוב ליתרון 8:10. נובאק בוסקוביץ' ואיציק חליפי החזירו את היתרון למכבי 10:14 בדקה ה-20, ובמחצית נקבע 14:18 לצהובים. מכבי הגדילה את התוצאה במחצית השנייה לשבעה שערי יתרון, סביון רק קיזזה מעט עד לסיום.

גיל יעקב (יניב גונן)
גיל יעקב. נוטרל על ידי מכבי ת"א (יניב גונן)
 

כבשו לת"א: נובאק בוסקוביץ' 10 (מצטיין), איציק חליפי 8 (3 פנדלים), אוריאן ליפץ 4, טל בלכר ומילוש מיטרוביץ' 3 כ"א, עומר דבדה 2, ורנר סטרדום ואור גבאי ורמן לנדסמן 1 כ"א.

כבשו לסביון: כריסטי שבלובסקי 7, סטפן בירטלן 5, גיל יעקב 4, סהר חלפון 3 ויואב טננבאום, שחר מאירה, אלמוג איבגי, עמית בן שושן ויובל קיויתי 2 כ"א.

מאמן מכבי ת"א, אבי רש, ציין: "לא נכנסו טוב למשחק מבחינה הגנתית, אבל ניטרלנו את גיל יעקב בשלב מוקדם וברגע שההגנה התייצבה פתחנו פער. אני עדיין לא מרגיש שזו עונה גדולה, זו עונה טובה עד עכשיו. לפני חמש שנים סיימנו את השנה הזו כשנת מטרה. עד עכשיו זה נראה טוב ואנו רוצים שהפסגה תהיה גבוהה".

מאמן סביון, רועי ששי, הוסיף: "לא באנו כדי להיות תפאורה. התחלנו לא טוב, קיבלנו שערים רבים. ניסיתי להכניס שחקנים עם אנרגיות במחצית השנייה, עברתי לסגירה אישית, אבל זה גם לא הצליח".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */