יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:46

סלים טועמה: היום זה נראה כאילו הפועל מתפרקת

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם קשר הפועל: "זו השנה הכי קשה שלי בכדורגל. אני מסכים שהתנהגתי לא בסדר, יצאתי טיפש"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-102FM
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-102FM

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' הגישו לכם כעת את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל (102.5FM ,89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

סלים טועמה: "השנה הכי קשה שלי בכדורגל"
דיברנו על העונש שספגה הפועל מבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. האדומים נענשו בהפחתת שלוש נקודות בפועל, כאשר שני קשרי הקבוצה, סלים טועמה ואביחי ידין קיבלו עונש כבד. ידין הורחק ל-12 משחקים וטועמה משישה, זכר להתנהגותם בדרבי התל אביב.

"אני בדרך לחיפה, למשחק. אני רוצה להיות בחדר ההלבשה ולהיות עם השחקנים. אני מקווה שננצח", אמר סלים טועמה.

טועמה והילל בבית הדין (יוסי ציפקיס)
טועמה והילל בבית הדין (יוסי ציפקיס)
 

חטפת עונש כבד מאוד. מה בדיוק עשית?
"השופט בדקה ה-94 עצר את המשחק כי היה שחקן פצוע ב-16 שלנו. אמרתי לו למה אתה עוצר? הוא עושה הצגות. הוא אמר לי להירגע והלך עד לשחקן. אחרי זה אני לא יודע מה עבר לו בראש, הוא דפק ספרינט של 50 מטר ונתן לי כרטיס אדום. אחרי זה הוא אמר שזה בגלל תנועות ידיים. בגלל תנועות ידיים בדקה ה-94 יש אדום. נפנפתי עם הידיים ועל זה קיבלתי צהוב שני".

אז על מה שישה משחקים בפועל?
"בדקתי קצת את החוקים והבנתי שאחרי דקה 90 מותר לי להיכנס בחזרה למשחק. אני מסכים שזה לא היה ראוי ושיצאתי טיפש. לא הייתי צריך להתנהג בצורה הזו. התקשרתי להתנצל וגם אביחי (ידין) התקשר להתנצל. גם בדיון התנצלנו. עשינו הכל. העבר שלנו נקי, ציפיתי שיבינו. עכשיו בגלל הבלאגן בהפועל כולם רוצים להיות גיבורים גדולים".

זה נהיה באופנה להעניש את הפועל?
"כל הזמן אמרו שאנחנו מקבלים הנחות ועוזרים להפועל. היום רוצים להראות לכולם שגם הפועל תל אביב מקבלת בראש וזה מה שניסו לעשות".

הפועל תל אביב התפרקה ולא הודיעו לנו?
"אחרי הדרבי זה נראה ככה. אין לי טענות לשופט, היה פנדל והכל. היה כל הזמן עצירות במשחק, כל שנייה הוא עצר על עבירות קטנות. במחצית השנייה היינו מצוינים, השוער הציל את מכבי".

אביחי ידין בבית הדין (יוסי ציפקיס)
אביחי ידין בבית הדין (יוסי ציפקיס)
 

מה קורה בהפועל? אתה יכול לעשות לנו סדר?
"שי אבוטבול ומהראן ללה זה משהו שנמשך שנתיים ואני לא יודע מה בדיוק היה. הבנתי שהם לא קיבלו משכורות בניגוד לשאר השחקנים. הם כעסו על זה. הם מתאמנים ויש הוצאות, הם רוצים את המשכורת וזה דופק כשלא מקבלים. הם רצו לא לשחק. חבל שהם הגיעו למצב כזה".

מבאס לשחק בהפועל בימים אלו?
"יש הרבה בלאגנים במועדון. השנה האחרונה היא הכי קשה שהייתה לי בכדורגל. אם זה כדורגל, אם זה עם הקהל וגם מבחינה אישית".

אבי לוזון: "אם המצב יימשך, נשקול לדחות משחקים"
דנו במצב הבטחוני בדרום כאשר על שחקני מועדון ספורט אשדוד עברה היום חוויה מאוד לא נעימה באימון. לפתע נשמעה אזעקה ולאחריה שני פיצוצים. לאחר מכן התברר כי רקטת גראד נחתה ממש בסמוך לאצטדיון ה-י"א. דיברנו על הנושא עם יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון.

כיפת ברזל עובדת ליד אשדוד (רויטרס)
כיפת ברזל עובדת ליד אשדוד (רויטרס)
 

לוזון פתח ודיבר על המצב הבטחוני בדרום הארץ: "לא נעים שבתוכניות ספורט אנחנו מתעסקים במצב הבטחוני. אני רוצה לחזק את ידיהם של כל תושבי הדרום, לא רק של הכדורגלנים. אני רוצה לחבק אותם ולחזק אותם. אם אני יכול לעשות משהו בשבילם, אני אשמח".

"אבי לוזון לא קובע הכל במקום כולם. ההחלטה לא לבטל את המשחקים לא הייתה שלי, לא שאלו אותי ולא התעייצו איתי. אלונה ברקת צילצה אליי בשבת ודיברתי איתה. התקשרתי למנכ"ל אורי שילה שלא ענה לי".

המשחק בין בני יהודה לבאר שבע לא נדחה בגלל שאורי שילה היה בטיול?
"חיפשתי אותו והוא לא ענה. הוא דיבר עם רותם קמר שדיבר עם אלונה והוא הסביר לה למה לא דוחים את המשחק".

בעקבות ההסלמה, אתה חושב שטעיתם כשלא דחיתם?
"לא היה צריך לדחות את המשחק. המפגש הזה אמור היה להיות בבלומפילד. אנחנו חיים במדינה שתמיד יש בעיות. אם המשחק היה בבאר שבע או באשדוד, ברור שהוא היה נדחה. לא צריך לדחות בגלל ששחקן כזה או אחר לא ישן שעתיים או שלוש. אמרתי לאלונה שתיקח מלון בת"א לכל השחקנים. היא אמרה שזה לא נראה לה".

אבי לוזון (איתי ישראל)
אבי לוזון: "לא היה צריך לדחות את המשחק של הפועל ב"ש" (איתי ישראל)
 

מאמן מכבי ב"ש, אבי בוחבוט, אמר שזו הייתה החלטה שלו לקיים את המשחק.
"פיקוד העורף שאלו אם הם רוצים לשחק מול 500 צופים. היו כ-200 איש וזה עמד במגבלה של פיקוד העורף. שאלו את מכבי ב"ש ואת אום אלפאחם אם הן רוצות לשחק והן אמרו כן".

אם המצב יימשך המשחקים בשבת בדרום יבוטלו?
"אם לא תהיה הפסקת אש, אני לא חושב שנצטרך לשבור את הראש כי פיקוד העורף יעשה את העבודה. אם לא תהיה הפסקת אש, המשחקים יבוטלו. אמרתי לאלונה שאתן לה את אצטדיון ר"ג להתאמן. הצעתי לאשדוד ולכל קבוצה מהדרום להתאמן במרכז. אני רוצה להיות הגון. יש לי מגרש בראשון לציון, שפיים ור"ג. כל קבוצה שרוצה יכולה לבוא להתאמן חינם אין כסף כמו שאומרים, בכיף ובאהבה. אי אפשר להפסיק את החיים".

"אני לא קובע הכל, הלוואי והייתי קובע הכל. אסור לנו לתת לטרור לנצח. החוסן הלאומי שלנו הוא גורם מרכזי בלחימה היומיומית שלנו. אם ניתן להם לשבש את סדר היום שלנו, אנחנו מפסידים את המערכה. מאידך אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש בנוגע לחיי אדם. היה ברור שיבוטלו משחקי הנוער. כל הכבוד ל-2,000 אוהדי הפועל ב"ש שהגיעו לעודד בבלומפילד".

דנו בבעלי הפועל תל אביב, אלי טביב ואשתו דנה אשכנזי אשר נחקרו במשטרה תחת אזהרה בכל הקשור לפרשת הנער אשר טען כי טביב והמאבטח שלו היכו אותו, כאשר גם המאבטח וגם הקטין הגישו תלונות במשטרה.

דנה אשכנזי (חגי ניזרי)
דנה אשכנזי מגיעה לחקירה (חגי ניזרי)
 

איתמר צ'יזיק: "רוצה לאחל שקט לכל תושבי הדרום"
עם כל הצרות שמסביב תתארח הערב הפועל בקריית אליעזר אצל מכבי חיפה ב-20:50. האדומים יקוו לחזור למקום השני כאשר גם תוצאת תיקו תספיק להם. מלבד ידין וטועמה, גם טוטו תמוז ונאאל חוטבא הפצועים לא ישחקו.

דיברנו עם מנכ"ל מכבי חיפה, איתמר צ'יזיק, שאמר: "אני רוצה לאחל שקט לתושבי הדרום ורוצה לחזק את ידם. כל תושב הדרום שיגיע עם תעודת זהות ייכנס בחינם למשחק מול הפועל תל אביב. שמרנו קרוב ל-1,000 מקומות עבורם. הזמנו את שחקני מ.ס. אשדוד והפועל ב"ש להתאמן בחיפה".

איתמר צ´יזיק ויענקל´ה שחר (יוסי ציפקיס)
איתמר צ´יזיק ויענקל´ה שחר (יוסי ציפקיס)
 

צ'יזיק התייחס למשחק: "יהיו שוטרים בתוך המגרש, אבל אנחנו נערכים כרגיל. אני מאמין שכולם למדו את הלקחים. בחיפה אין כמעט שוטרים במגרש. לא צריך להחזיר את השוטרים, אפשר לעשות את הכל אחרת כמו שנעשה בחיפה".

נשוחח גם על מכבי תל אביב שהמשיכה בתקופה הטובה, רשמה ניצחון 0:2 על הפועל חיפה והוכיחה שאי אפשר להספיד אותה בכל הקשור למאבק על הכרטיס לאירופה.

כמו בכל תוכנית, גם הפעם היינו עם פינת ה-WINNER שלנו, פינת הגליצ'ים, דיווחי התנועה והשמענו למאזינים הרבה מוזיקה טובה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */