יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:31
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

אלי כהן: אנחנו בית"ר י-ם, אי אפשר לשבור אותנו

המאמן הרביץ "ציונות" בשחקניו לקראת מפגש התחתית מול מכבי פ"ת ב-20:00. דריו פרננדס במקום קובי מויאל המושעה. טל בן חיים יפתח על הספסל

|
קובי מויאל מתעופף במהלך האימון (גיא בן זיו)
קובי מויאל מתעופף במהלך האימון (גיא בן זיו)

"איזה משחק מחכה לנו. טירוף מה שהולך בירושלים. אחד המשחקים החשובים שלנו העונה. חייבים לנצח, מדובר פה בעתיד של הקבוצה שלנו", בתיאורים הללו מבטאים שחקני בית"ר ירושלים את תחושותיהם לקראת המפגש המסקרן מול מכבי פ"ת הערב (שבת) ב-20:00 במושבה.  

במהלך הימים האחרונים, המאמן אלי כהן דיבר רבות עם השחקנים שלו על חשיבות המשחק, על הצורך של כל אחד ואחד מהשחקנים להביא מעצמו את המקסימום ועל האחדות הקבוצתית לקראת המשחק החשוב. "נוכיח לכולם שלמרות המכות שאנחנו סופגים אי אפשר לשבור אותנו, אנחנו בית"ר ירושלים, האוהדים יהיו איתנו במושבה ואסור לאכזב אותם ואת עצמנו, כל אחד מכם שמסתכל בטבלה מבין את חשיבות המשחק, אני מאמין בכם", אמר אלי כהן לשחקנים. 

לפני האימון הקרין כהן באסיפת הווידאו קטעים ממשחקיה של מכבי פ"ת ושם את הדגש על דני פרדה שבא מהצד: "צריך לעצור את פרדה עוד לפני שהוא עושה את האלכסון לאמצע או מרים כדור. מהבלמים שלו ביקש כהן ללחוץ את שחקני ההתקפה של פ"ת, "צאו קדימה, אל תישארו מאחור ואפשרו לפ"ת להגיע לרחבה שלנו בקלות", ביקש כהן מתומר בן יוסף ופילאבסקי. כמו כן כהן גם התעכב על מצבים נייחים והזהיר מפני ויקטור מרעי, עומר גולן ושי מימון בקרנות ובמצבים נייחים. 

ערן לוי, קובי מויאל וסטיבן כהן משתעשעים באימון (גיא בן זיו)
ערן לוי, קובי מויאל וסטיבן כהן משתעשעים באימון (גיא בן זיו)
 
האווירה באימון הייתה טובה ולמרות הלחץ סביב המשחק, השחקנים שומרים על מצב רוח טוב ומאמינים בעצמם. גם העובדה שאוהדי הקבוצה ניפגשו עם איציק קורנפיין השבוע ושמו בשלב הזה מאחור את המאבק שלהם בהנהלה מוסיפה לביטחון של השחקנים. 

קובי מויאל ייעדר בגלל צבירת כרטיסים צהובים ואת מקומו יתפוס דאריו פרננדס. באימון המסכם תירגל כהן את ה-11 שלו למשחק כשבהגנה הוצבו חיים מגרלשווילי, תומר בן יוסף, אנדריי פילאבסקי ואבי ריקן. בנוגע לחלק ההתקפי, בשני האימונים האחרונים תירגל את פאסוס בהתקפה אך בשלב מסויים העביר את חולצת ההרכב לערן לוי ששיחק בחוד עם עמית בן שושן. 

במהלך האימון לקח כהן את שחקני ההתקפה שלו: עמית בן שושן, ערן לוי, לאונרדו פאסוס, סטיבן כהן, צחי אליחן, עדן נחמני ולירון דיאמנט וקיים איתם אימון בנפרד, זאת על מנת לשפר את ניצולי המצבים מול השער כשמצבה של בית"ר מבחינת כיבוש שערים העונה מתחת לכל ביקורת.

דריו פרננדס. יתפוס את מקומו של מויאל (גיא בן זיו)
דריו פרננדס. יתפוס את מקומו של מויאל (גיא בן זיו)
 

כ-20 אוהדים הגיעו לבית וגן וביקשו מהשחקנים "לתת את הדם מול הלוזונים", כ- 4,000 אוהדים של הקבוצה צפויים להגיע למושבה ובית"ר תהנה מאווירה ביתית במשחק חוץ. מבית״ר נמסר: ״הנהלת הקבוצה קוראת לאוהדים להגיע בהמוניהם ולתמוך בקבוצה. אנו גם קוראים לאוהדים להתרכז בתמיכה ועידוד השחקנים והקבוצה ולהימנע בהתעסקות בדברים שלא קשורים לכך".

הרכב משוער: אריאל הרוש, אבי ריקן, תומר בן יוסף, אנדריי פילאבסקי, חיים מגרלשווילי, ברק משה, דן אייבנדר, דאריו פרננדס, סטיבן כהן, עמית בן שושן, לאונרדו פאסוס.

טל בן חיים על הספסל, שי מימון: "שהקהל יתעסק בכדורגל"
בעוד במהלך השבוע האחרון התעסקו במועדון מהבירה בעיקר בהטחת האשמות ורמיזות על קירבתו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, למכבי פתח תקווה כאשר בתחילת השבוע אף דרשו למנות שופט בכיר מאוד (אלון יפת ישפוט במשחק), המלאבסים מצידם היו עוסקים בעיקר בנושא האבטחה לקראת המשחק.

כלקח מאירועי הדרבי התל אביב האחרון, לא פחות מ-100 שוטרים ו-100 מאבטחים ינסו לשמור על הסדר ולהעביר באופן שקט את המשחק הקריטי לשתי הקבוצות. אחד הלקחים מהמשחק הסוער הוא איסור הכנסת מוטות ומקלות זכר למראות המוטות שזרקו מכיוון יציע אוהדי הפועל תל אביב.

אלון יפת. ישפוט במשחק הרגיש (שי לוי)
אלון יפת. ישפוט במשחק הרגיש (שי לוי)
 
אך מי שחושב כי הדברים שנאמרו על ידי יו"ר בית"ר ירושלים, איציק קורנפיין, נעלמו מאוזניהם של המלאבסים טועה לחלוטין. בנוגע לבית"ר אין ספק כי המשחק חשוב מאוד בעיקר למשפחת לוזון, כאשר שחקן בקבוצה אף אמר: "קודם כל המשחק הזה חשוב למכבי פתח תקווה כי אם נפסיד חלילה אז נרד מתחת לקו האדום, אבל מעל הכל הוא חשוב ללוזונים ונעשה הכל על מנת להעניק להם ולנו שלוש נקודות, בטח אחרי כל ההתבטאויות של בית"ר מהשבוע האחרון".

בהיבט המקצועי משה סיני עבד במהלך השבוע האחרון על חיזוק הפן המנטאלי בקרב השחקנים לאור רצף המשחקים הארוך ללא ניצחון. החלוץ טל בן חיים, חזר להתאמן באופן מלא לאחר שסבל מכאבים בקרסול, אך בכל זאת המאמן תרגל אותו בהרכב השני וצפוי להושיב אותו על הספסל ולהשתמש בשירותיו במהלך המשחק.

"אם טל כשיר אז לא ברור למה הוא לא בהרכב? הוא השחקן הכי טוב שלנו", התייחס שחקן בקבוצה לספסולו של בן חיים שהגיב בעצמו ואמר: "זו החלטה של המאמן ואני מקבל אותה כמו מקצוען".

&qout;אם טל בן חיים כשיר, למה הוא לא פותח?&qout; (שי לוי)
"אם טל בן חיים כשיר, למה הוא לא פותח?" (שי לוי)
 
אגב את מקומו של החלוץ צפוי לתפוס ציון צמח שישחק בקישור ואילו עומר גולן יתופקד כחלוץ לצידו של ויקטור מרעי לאחר שבמשחקים האחרונים הקפטן שיחק כבלם לצידו של שי מימון. השוער הוותיק, לירן שטראובר, חזר להתאמן לאחר שסבל מסדק בצלעות, אך עדיין לא ברור האם יפתח בהרכב או שמא רובי לבקוביץ' ימשיך לקבל את הקרדיט.

הבלם, שי מימון, סיפר ל-ONE על התחושות לקראת המשחק החשוב: "במהלך העונה לכל קבוצה יש כמה משחקי עונה וזה הראשון שלנו ומשחק שהוא בגדר מלחמת עולם, בהיבט הספורטיבי כמובן. נצטרך לתת את הכל ולשים את כל הצרות בצד, אין דרך אחרת. אם חס וחלילה נפסיד אז נרד מתחת לקו האדום".

מימון המשיך: "אין ספק שמרגישים את המתח והלחץ סביב המשחק, אבל חייבים להרגיש לחץ לפני משחק שכזה, זה ואני מקווה שהוא יהיה בריא". מימון שהצטרף במהלך העונה ממכבי חיפה אף הוסיף: "כשהצטרפתי בחיים לא האמנתי שנגיע למצב הזה, כי אם תסתכל על סגל השחקנים שלנו תראה שחקנים ברמה גבוהה ובחלומות הכי שחורים לא חשבנו שנגיע למצב הזה, אבל אסור לנו להסתכל אחורה ולהיתקע על זה אלא רק להיות מודעים למצב שלנו".

שי מימון. &qout;לא האמנתי שנגיע למצב הזה&qout;
שי מימון. "לא האמנתי שנגיע למצב הזה"
 
על הרעש התקשורתי הגדול בין בית"ר ירושלים להתאחדות ולמכבי פתח תקווה אמר והתייחס לעובדה שזה עלול להשפיע על השחקנים: "זו לא קלישאה אלא אנחנו באמת לא מתעסקים במה שקורב מסביב אלא מתעסקים רק בעצמנו, בחשיבות של המשחק ובכבוד של המועדון ואפילו לא בבית"ר ירושלים. חייבים להוציא את הקבוצה מהמצב הלא נעים ויש לנו אופציה טובה כבר ביום שבת".

כשנשאל האם יש חשש שאוהדי בית"ר ירושלים שלא מסמפטים בלשון המעטה את יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, יתפרעו בדומה לאוהדי הפועל תל אביב בדרבי האחרון השיב: "אני מאוד מקווה שלא יהיו התפרעויות כמו בדרבי כי אנחנו באים לשחק כדורגל ולא שום דבר אחר. אני מקווה הקהל יבוא לעודד ויתעסק רק בזה כי זה רק ספורט".

בנוגע לעובדה כי האוהדים הצהובים שחורים צפויים להגיע בכמות כפולה ואף יותר מכך מאוהדי פתח תקווה אמר: "נגד מכבי תל אביב והפועל תל אביב ידענו להתעלות דווקא כשהגיע הרבה קהל ויכול להיות שזה יעשה לנו טוב, הרבה קהל זה לא דבר שימנע מאיתנו לקחת את הניצחון הזה. מכבי פתח תקווה כל השנים היתה עם כמות קהל שהיא לא רבה אבל זה קהל דוחף ואוהב, זו עובדה שמכבי פ"ת חיה איתה כל הזמן".

הרכב משוער: רובי לבקוביץ' (לירן שטראובר), חגי גולדנברג, מתן אוחיון, שי מימון, אורי אוזן, מרוואן קבהא, אסי משיח, דני פרדה, ציון צמח , ויקטור מרעי ועומר גולן.
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */