יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:44
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
2 2-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

בן שמעון: העניין הוא לא אם ניקח אליפות, אלא איך

מאמן ק"ש ערך אסיפה מיוחדת לשחקניו לקראת עכו ב-17:00: "אין כוח שייקח את זה מאיתנו". חסארמה יפתח: "רוצה להמשיך פה". כיאל ופידליס בהרכב עכו

|
רן בן שמעון ושחקניו. אסיפה מיוחדת (משה חרמון)
רן בן שמעון ושחקניו. אסיפה מיוחדת (משה חרמון)

עירוני קריית שמונה השלימה את הכנותיה לקראת משחקה הביתי הערב (שבת) ב-17:00 מול הפועל עכו. אוהדי הקבוצה הצפונית מרגישים שזהו המשחק הביתי שיהווה את החותם לזכייה באליפות וזאת לאור העובדה שבית הדין עשוי לגזור על הפועל תל אביב הורדת נקודות והמשחק הבא של הקבוצה בבלומפילד צפוי להיערך ללא קהל. עוד לפני פתיחת האימון קיים המאמן רן בן שמעון אסיפה שלשם שינוי לא כללה וידאו. במהלך האסיפה התרכז המאמן בחניכיו ובמשחקם האחרון בטדי, ולא ביריבה מעכו.

האסיפה עצמה הייתה לא שגרתית. אחד המשפטים המרכזיים של בן שמעון במהלך האסיפה לשחקניו היה בנוגע לדיבורים על אליפות: "התרגלנו להגיד 'יש זמן ולא נגמר'. חיכנו בסבלנות כדי לשמור על הגעה נכונה למשחקים. אבל אין כוח בעולם שייקח אותה מאיתנו. השאלה היא לא אם נזכה, אלא איך נזכה בה". שחקני הקבוצה קיבלו רשות דיבור והציגו את עמדותיהם על השינוי בסטטוס הקבוצה – ממועדון קטן שהפך לאלופה החדשה. עם זאת, ציין בן שמעון כי חשוב לשמור על היכולת ולהשתדרג – ולא לחלק נקודות לקבוצות הליגה. 

אחד השחקנים הסביר לאחר מכן: "זו הייתה אחת האסיפות המשמעותיות שעברתי בכל הקריירה שלי. רן גרם לנו להביט בצורה אחרת על כל הדברים ואני בטוח שכבר מול עכו ייראו את ההשפעה של זה".

"השאלה היא אם נהיה קבוצה שתספק נקודות לכל מי שצריך, שלא לוחצת ולא מקפידה על הפרטים, או שנהיה קבוצה עוצמתית כמו עד עכשיו, שנמשיך לנפץ שיאים שספק אם אי פעם יישברו", הוסיף בן שמעון באסיפה.

בין השחקנים שדיברו במהלך האסיפה היה שיר צדק, שהופתע לאור העובדה שפרטיה הגיעו לידי ONE. הבלם אמר: "אנחנו לא רוצים שיקרה מה שהיה בשבת שעברה. אנחנו רוצים לקחת את האליפות בצורה יפה ולסיים את העונה בגאווה. זו הייתה אסיפה מיוחדת. אנחנו כבר מרגישים שאנחנו בישורת האחרונה”.

השוער דני עמוס סיפר: "רן ערך אסיפה מיוחדת ואישית. זה נותן לנו המון ביטחון וחומר למחשבה להמשך הדרך כאנשים וכקבוצה. אני מקווה שהדברים נקלטו אצל כולם כמו שנקלטו אצלי. אני מאמין שנסיים את העונה הכי טוב שאנחנו יכולים".מבחינה מקצועית יחסר בן שמעון את ברק בדש ואיתן טיבי הפצועים.

רן בן שמעון. למרבה ההפתעה לא הקרין וידאו (עמית מצפה)
רן בן שמעון. למרבה ההפתעה לא הקרין וידאו (עמית מצפה)
 

לעומתם הבלם סאלח חסארמה חש מעט טוב יותר וצפוי לפתוח בהרכב. בסביבתו של הבלם ציינו כי חסארמה טרם החלים לגמרי, אך זה מעיד על רמת המחויבות שלו כשהוא יודע שאין לבן שמעון עוד אופציות אחרות ומקריב את גופו למען הקבוצה. הבלם התייחס למשחק: "אנחנו רוצים וצריכים לשוב למסלול הניצחונות ויש לנו מחויבות גדולה יותר אחרי ההפסד בשבוע שעבר. ההכנות היו רגילות ואנחנו צריכים לחזור ליכולת הטובה שלנו על מנת לסיים את העונה בצורה יפה".

בנוגע לעתידו ציין חסארמה: "אני מעוניין להמשיך לפחות עוד עונה אחת. אני מרגיש טוב וחושב שרואים את זה ביכולת שלי". בקריה צפויים להציע לבלם חוזה לעונה נוספת, הן לאור יכולתו המקצועית והן לאור חשיבותו החברתית של הבלם. הקשר דויד סולארי נטש את האימון מעט לפני סיומו בשל כאבים באזור האגן, אך יחד עם זאת נראה שיפתח בהרכב. אם לא, עשוי בן שמעון לשלב את וויליאם נג'ובו או רועי זיכרי ב-11.

חסארמה. מפגין מחויבות למועדון (משה חרמון)
חסארמה. מפגין מחויבות למועדון (משה חרמון)
 

בקבוצה הצפונית מאמינים כי למרות שעת פתיחת המשחק, בתוך השבת, יצליחו למלא את היציעים בייחוד לאור העובדה שכרטיס למשחק יעלה עשרה שקלים וחיילים ייכנסו בחינם.

הרכב משוער: דני עמוס, אלעד גבאי, סאלח חסארמה, שיר צדק, דושאן מטוביץ', רביד גזל (עדי אלישע), בראין גרזיץ', אדריאן רוצ'ט, דויד סולארי, שמעון אבוחצירא ושלומי אזולאי.

כיאל ופידליס בהרכב הפועל עכו, מישאלוף על הספסל
בהפועל עכו מודעים לעובדה ששני המשחקים שנותרו עד לסיום הליגה הרגילה, בחוץ מול עירוני קריית שמונה ובבית מול מכבי פתח תקווה בשבוע הבא, עשויים לקבוע רבות לגבי גורלה של הקבוצה העונה. לקבוצה יש עדיין סיכוי להגיע לפלייאוף העליון, אם תזכה בשני ניצחונות, אך באותה מידה שני הפסדים והעכואים יכולים להסתבך במאבקים נגד הירידה, שכן היום הם נמצאים במרחק של תשע נקודות מהמקום שמוביל לליגה הלאומית.

מושיקו מישאלוף. יפתח על הספסל (עמית מצפה)
מושיקו מישאלוף. יפתח על הספסל (עמית מצפה)
 
הדיבורים סביב מעמדו של מאמן הקבוצה, אלי כהן, לעונה הבאה כבר לפני יותר מחודש לא עשו שירות לקבוצה והדבר חילחל בכל חלקה עכואית כולל בגזרה בין היושב-ראש ציון ויצמן למאמן. השניים אמנם שוחחו ויישרו את ההדורים, אבל מתחת לפני השטח נראה שיהיה קשה לצמד להמשיך עונה נוספת יחד.

אחד השחקנים אמר: "המצב עדין מאוד בטבלה ואם נפסיד בשני המשחקים הקרובים נהיה בסכנה מוחשית לירידה. אנחנו חייבים לזכות בניצחון מול קריית שמונה".

סלליך. ישוב להרכב (יניב גונן)
סלליך. ישוב להרכב (יניב גונן)
 

כהן ממשיך לבחור שלא להרכיב את נבויסה מרינקוביץ' והעדיף לתרגל בהרכב את לואב כיאל. מי שלא יפתח בהרכב הוא שגיב כהן, כמו גם משה מישאלוף. החוליה האחורית תהיה בדומה לזו ששיחקה מול מכבי חיפה, מה שאומר שדימאקו פידליס התאושש מפציעה ויהיה כשיר למשחק. סינטהיו סלליך חוזר להרכב וישחק בחוד.

ההרכב המשוער: דודו גורש, רועי לוי, דימאקו פדליס, אדי גוטליב, אלירן דנין, אלכסנדר דוידוב, לואב כיאל, יובל שבתאי, ניקולס פלצ'וק, סינטהיו סלליך וסטפן שצ'פוביץ'.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */