יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:27

ברזיל מאוהבת: כרעו ברך ותודו לאל על ניימאר

המדינה משתוללת אחרי ההצגה המשוגעת של החלוץ. מאמנו: "בין 5 הטובים בעולם", חבר לסאנטוס: "אי אפשר להסבירו" וניימאר עצמו? "עוד לא מבין מה עשיתי"

|
ניימאר חוגג וכל ברזיל איתו (רויטרס)
ניימאר חוגג וכל ברזיל איתו (רויטרס)

בברזיל עדיין לא הפסיקו להתרגש מההצגה של ניימאר ב-1:3 של סאנטוס על אינטרנסיונל במסגרת גביע הליברטדורס. חלוץ סאנטוס כבש שלושער, כולל שער אחד בריצה על פני 65 מטרים ועוד אחד (עשר דקות אחר-כך) שבמהלכו הוא רץ "רק" 50 מטרים.

מאמנו של ניימאר הוא מוריסי רמאליו, שחקן עבר ומהמאמנים המוערכים בברזיל. רמאליו בן ה-56, שזכה בעבר כמאמן ארבע פעמים באליפות ברזיל ובשנה שעברה הוביל את סאנטוס לזכייה בליברטדורס, שיחק עם לא מעט שחקנים ואימן לא מעט אחרים במהלך שנותיו. אז מה היה לו להגיד על החלוץ הנוכחי שלו?

"עבדתי ושיחקתי עם המון אנשים טובים, אבל כמו ניימאר, לא, שום דבר לא דומה לזה. כבר שיחקתי עם שחקנים שיכולים לאלתר, אבל ניימאר עושה אילתור לאילתור. אני חושב שאפילו הוא לא מבין מה הוא עושה. הוא מתחיל דריבל ומשנה באמצע לדריבל אחר".

"קשה מאוד לעשות דריבל במהירות. צריך המון טכניקה. מעולם לא עבדתי עם מישהו כזה. הוא באמת פנומן והוא בדרך להיות האיש שיוביל אותנו לזכיה בגביע העולם ב-2014", הוסיף רמאליו, שבעצמו היה מבוקש בנבחרת ברזיל אך ויתר על תפקיד מאמן הסלסאו.

מוריסי רמאליו וניימאר (רויטרס)
מוריסי רמאליו וניימאר. "בין החמישה הטובים בעולם" (רויטרס)
 

לסיום, אמר המאמן: "מסי עדיין טוב יותר, אבל ניימאר הוא בין החמישה הכי טובים בעולם. אי אפשר לומר שהוא עושה זאת מול קבוצות רעות, הפעם הוא עשה זאת מול אחת הקבוצות הטובות בברזיל וזה לא קל. את חייב להיות מאד, מאוד טוב".

ארוקה, חברו של ניימאר לקישור סאנטוס, שיבח גם הוא: "אני חושב שהוא מקרה בוחן. כשאתה חושב שהוא לא יכול עוד להפתיע, הוא מצליח להפתיע אפילו יותר. קשה להסביר את מה שהוא עושה".

ארוקה וניימאר (רויטרס)
ארוקה רוקד עם ניימאר. "קשה להסביר את מה שהוא עושה" (רויטרס)
 

וכאן זה לא נגמר. מי ששידר את המשחק בתחנת הרדיו של פורטו אלגרה, העיר ממנה מגיעה אינטרנסיונל, הוא פדרו ארנסטו דנארדין, אחד משני השדרים המפורסמים ביותר בריו גרנדה דו סול, המדינה הדרומית ביותר בברזיל.

כשהבקיע ניימאר את השער השלישי יצא שדר הרדיו מגדרו ואמר: "כולם כאן צריכים לכרוע על ברכיהם, להרים את ידיהם לשמיים ולהודות לאלוהים. איזה שחקן בלתי רגיל. הוא בלתי ניתן לעצירה, בלתי ניתן לשמירה, הוא יותר מדי. אין כמו ניימאר בפלנטה הזו. תודה לך, אלוהים, שהצבת את שחקן הכדורגל הזה כאן כדי שהעולם יוכל להריע".

ספ בלאטר (רויטרס)
ספ בלאטר. אפילו הוא טרח לצייץ (רויטרס)
 

אפילו נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, טרח וצייץ בטוויטר: "השלושער של ניימאר היה משהו מאוד מיוחד".

וניימאר עצמו? הוא הודה לאחר המשחק: "אני צריך לראות את הגולים בטלוויזיה כדי להבין מה עשיתי. אני רק יודע שעברתי, עשיתי דריבל וכשהסתכלתי קדימה, השער היה לפניי. אף פעם לא אצליח להבקיע שער כזה אפילו במשחק וידאו, צריך לשחק מאוד, מאוד מהר", סיכם החלוץ.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */