יום שישי, 20.09.2024 שעה 09:58

איציק לוזון: בבית"ר ירושלים מחרטטים כל היום

הערב בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם מנכ"ל מכבי פ"ת לקראת המשחק החם בשבת. דובר בית"ר: "מציע להחזיר את השוטרים"

|
אופירה אסייג ופיני גרשון ב-102FM
אופירה אסייג ופיני גרשון ב-102FM

אופירה אסייג ופיני גרשון הגישו לכם כעת את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל (102.5FM ,89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

בית"ר ירושלים ערערה אמש לבית הדין העליון על עונש של שלושה משחקי רדיוס עם קהל שנגזר עליה בעקבות התפרעות אוהדים. דיון סוער התפתח וכלל חילופי דברים בין היו"ר איציק קורנפיין לתובע ההתאחדות, שלום אבן עזרא.

דיברנו עם דובר בית"ר ירושלים, אסף שקד, אמר בנושא: "איציק קורנפיין סך הכל ציין עובדה בדיון. לאבי לוזון ולשטרן חלובה יש קשר עם קבוצות שנמצאות איתנו בתחתית. אין לנו שום עניין עם אף קבוצה, אנחנו רק רוצים הגינות וראינו שזה לא היה בחודש האחרון. אין סיבה שאיציק קורנפיין לא יישאר וישפיע על הכדורגל בארץ. ביקשנו מהאוהדים לשמור על איפוק מול מכבי פתח תקווה. אני מציע להחזיר את המשטרה למגרשים". 

קורנפיין (יניב גונן)
קורנפיין בבית הדין (יניב גונן)
 

מנכ"ל מכבי פתח תקווה, איציק לוזון, התייחס לדברים: "אני מתפלא על איציק קורנפיין, אלו דברי שטות. כל הקבוצות חברו ביחד כדי להוריד את בית"ר? שטות גמורה. הם מחרטטים כל היום. מכבי פתח תקווה יכולה לקבל פנדל בדקה ה-90 כמו שבית"ר קיבלה? אבי לוזון לא יכול לדאוג לנו, כולם מסתכלים עליו בזכוכית מגדלת. יספיקו השוטרים במושבה מול בית"ר. יהיו סמויים ובלשים. מי שינסה לייצר פרובוקציה הכי קטנה יקטפו אותו מהר מאוד מהיציע".

שקד התייחס לקהל של הפועל תל אביב: "אם אוהד נתפס צריך להרחיק אותו מהמגרשים ולהענישו בחומרה, לא לשחררו לאחר 24 שעות".

איציק לוזון (מור שאולי)
איציק לוזון: "יהיו סמויים ובלשים" (מור שאולי)
 

אורי שפר: "ראיתי את האירועים בטלוויזיה ונדהמתי"
שלושה ימים חלפו, אבל הרוחות בתל אביב טרם נרגעו בעקבות אירועי הדרבי הסוער שהתקיים ביום שני. הפועל תל אביב תועמד לדין ביום ראשון והיום נדהמו בקבוצה לגלות כי מכבי לא תיענש למרות נהמות כלפי חלוץ האדומים, טוטו תמוז.

ראש מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט, ד"ר אורי שפר, התייחס לאלימות בכדורגל: "ראיתי את זה בטלוויזיה ונדהמתי. זה היה מזעזע, אין לי ספק שלא רק אני, גם הורים אחרים לא ישלחו את הילדים למגרש הכדורגל. אנחנו בדעה שצריך לעצור את מה שקרה. אם יהיו קריאות גזעניות ביקשנו שיפסיקו את המשחק עד שהאנשים האלה לא יורחקו".

"צריך לוודא שכל אלה שהיו מעורבים באירוע בבלומפילד יעמדו לדין. עבריינים במגרשי הכדורגל יורחקו. צריך להקשות עם המתפרעים ולהכות על הברזל בעודו חם. לא צריך לחכות שבועות, אלא לעשות זאת בצורה מהירה. אני חושב שבקרוב מאוד יוגשו כתבי אישום. המועצה לא חושבת שצריך להחזיר את השוטרים ליציעים. אני מאמין שהמשטרה תדאג למגר את האלימות. אין עלייה ברמת האלימות".

אוהדי הפועל ת&qout;א בדבי (יניב גונן)
אוהדי הפועל ת"א בדבי. שפר: "נדהמתי" (יניב גונן)
 

שפר הוסיף: "בדרבי היו 400 סדרנים ו-200 שוטרים. המשחק בשבת במושבה יכול להיות משחק קשה".

דיברנו גם עם יושב ראש קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, על הנושא החם: "ראיתי את התמונות מהדרבי. הראו אותן גם בטלוויזיה הספרדית. איזה זכות יש לאוהדים לבקש למכור את הקבוצה? בגלל שהם קנו מנוי או כרטיס אז הם יכולים להחליט מי יושב הראש? אלי טביב הגיע והשקיע מיליונים ועכשיו אומרים לו 'לך'. כשהוא הביא שלושה שחקנים מכפר סבא בעסקה כשרה או לא כשרה זה בסדר? האוהדים האלה כפויי טובה".

אם היית חבר של טביב היית ממליץ לו להישאר?
"האמת, כן. יכולים מחר לעשות את אותו הדבר ליענקל'ה שחר או לאיזי שירצקי".

איזה עונש לדעתך צריך לתת לאוהדי הפועל?
"כל מה שאגיד לא יישמע טוב. איפה שמגיעה אלימות צריך לנהוג בהתאם. בתי דין, בתי משפט ואפילו בתי משפט לנוער. המסקנה צריכה להיות אחת: מי שאלים ישלם על זה מחיר יקר ביותר. אם חס ושלום האוהדת של מכבי שנפגעה היתה נהרגת? האנשים האלה לא צריכים להיעצר עד תום ההליכים? הם צריכים ללכת לכלא. צריך לחקור איך הגיעו לידם חומרי הנפץ האלה".

שמעון מזרחי (שי לוי)
שמעון מזרחי: "איפה שיש אלימות, צריך לנהוג בהתאם" (שי לוי)
 

מצבה הכלכלי של פנאתינאיקוס ישפיע לטובת מכבי?
"לא ידעתי שהקבוצה הזו במצב כלכלי קשה. אני לא מכיר שחקן שלא רוצה לנצח כשהוא רואה את הפיינל פור מול העיניים. אוברדוביץ' נמצא כל כך הרבה שנים בפאו וקיבל כל כך הרבה כסף שהוא יכול לאמן שלוש שנים בלי לקבל אגורה. אין לפאו כלום מול העיניים חוץ ממשחקי ההצלבה. האיגוד החליט שהקבוצות היווניות שמשחקות בהצלבה לא ישחקו בליגות המקומיות במהלך הסדרה".

מה אתה אומר על שי שני?
"מאוד לא אהבתי את הצורה שחברים של שי שני, שבהתחלה הריצו אותו, לאחר מכן דחפו אותו ודחקו אותו החוצה. זה דבר שלא ייעשה, יכלו לחכות חודש וחצי עד אפריל".

מה עם ריצ'ארד הנדריקס?
"שמעתי, קראתי וראיתי. אני לא יודע אם זה נכון או לא. כרגע אנחנו נתמקד במטרה אחת. נעשה הכל כדי שהנדריקס יישאר פה גם בעונה הבאה".

הנדריקס ובורשטיין (יוסי ציפקיס)
הנדריקס ובורשטיין. לאן יילך האמריקני? אם בכלל (יוסי ציפקיס)
 

למה הודעתם בשלב כל כך מוקדם על הישארותו של דייויד בלאט?
"בשביל מה צריך להמתין למאי אם אפשר לעשות זאת בפברואר? זה גם נותן לו ביטחון וגם מסתכל על העתיד במכבי. זה נותן לשחקנים הרגשה טובה".

יש תסריט שביוני אבנר קופל לא נבחר ליו"ר האיגוד?
"יש אופוזיציה בראשותו של שאול אייזנברג. אני לא מאמין שזה יכול לקרות. עברנו כבר מספיק סערות וסופות והגיע הזמן להתעסק בכדורסל ולא בפוליטיקה".
ליונל מסי הגיע לשיא חדש כשכבש לא פחות מחמישה שערים ב-1:7 הענק של ברצלונה מול באייר לברקוזן בשמינית גמר ליגת האלופות, ובכך הפך לשחקן הראשון שכובש חמישה שערים במשחק אחד בליגת האלופות. גם אפואל ניקוסיה הדהימה כשעלתה לרבע הגמר אחרי ניצחון בפנדלים על ליון.

כמו בכל תוכנית, גם הפעם היינו עם פינת ה-WINNER שלנו, פינת הגליצ'ים, דיווחי התנועה והשמענו למאזינים הרבה מוזיקה טובה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */