יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:28
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

יצחקי: החזרנו ובגדול, ייני: לא עשינו במכנסיים

במכבי חגגו את ה-0:1 בדרבי ומקווים לצאת לדרך חדשה. חיימוב: "המשחק הטוב בקריירה", יצחקי: "חיימוב? תמנון!", לוין: "ניצחנו על המגרש". צפו בתקציר

|
יצחקי, מיכה, עטר ושחקני מכבי חוגגים (יניב גונן)
יצחקי, מיכה, עטר ושחקני מכבי חוגגים (יניב גונן)

מי שמגיע לקרית שלום מכיר את אחד מהעובדים במתחם, שלומי אברמוב, שידוע גם כאחד האוהדים השרופים של מכבי ת"א. מי שראה את הפנים שלו כשמאות אוהדי הקבוצה אצו לתוך המתחם כדי לחגוג עם השחקנים את הניצחון 0:1 בדרבי על הפועל ת"א יכול היה לזהות את החיוך על פניו של אברמוב, כזה שכבר הרבה זמן לא היה – חיוך מלא בגאווה ואושר.

בכך אפשר להגדיר את שכרון החושים שהיה אמש (שני) אחרי שהצהובים של ניר לוין קטעו את רצף ארבע השנים ללא ניצחון בקרב היוקרתי בעיר, עם הניצחון אותו הגדירו במועדון "מתוק במיוחד".

השמחה החלה עוד בחדר ההלבשה המאולתר אליו נאלצו השחקנים לרדת בתום פרק זמן ארוך שחגגו על המגרש, זאת בזמן שהאבטחה ניסתה להשתלט על אוהדי הפועל ביציעם 4-5 ממנו היו אמורים שחקנים מכבי לרדת לחדר ההלבשה המקורי.

השחקנים שרו וקפצו, ובין היתר שרו לכובש השער אלירן עטר, שספג לאורך כל המשחק קריאות גנאי מאוהדי הפועל. במקביל, הבעלים, מיץ' גולדהאר שלא הסתיר את השמחה מהניצחון הראשון שהוא חווה בדרבי, ניגש שחקן שחקן, לחץ את ידו ובירך על הניצחון ועל המשחק המשובח ואמר ש-"הוא מקווה שמדובר בניצחון אחד מיני רבים". גם הבעלים עצמו היה מופתע מהמהומה שפרצה בסוף המשחק ביציע אוהדי הפועל.

צפו ב-0:1 של מכבי ובהתפרעויות בסוף

אגב, משלחת של נציגים מטעם אופ"א שנכחה באצטדיון כדי לראות אותו לקראת סדרת פגישות הכנה לקראת אליפות אירופה לנבחרות מתחת גיל 21, הייתה עדה לכל מה שקרה ביציעי הפועל בסיום המשחק ובמהלכו. גורמים הקשורים לאצטדיון התייחסו לכך ואמרו: “זו פאדיחה גדולה שעלולה לגרום לנו נזק. הגיעו אנשים מכובדים ועכשיו מעניין לדעת מה הם חושבים עלינו אחרי כל המהומה".

לוין: לא מבין את הכעס על השופט

שחקני מכבי ואנשי המועדון מודים שלא ראו מחזה כזה כמו המהומות שהיו בסיום: “"אני לא זוכר מחזה כזה כמו שראינו בבלומפילד בסיום. אני מקווה שמי שצריך לטפל בדברים האלה יטפל". שחקן בקבוצה הוסיף: “זה היה מפחיד בשלב מסוים. ראיתי מה זרקו ואני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם חלק מהדברים האלה היו פוגעים במי שהיה על הדשא. זה היה כמו מלחמה".

שחקני מכבי רצים לקהל בסיום (יניב גונן)
שחקני מכבי רצים לקהל בסיום (יניב גונן)
 

חיימוב: המשחק הטוב בקריירה, ייני: לא עושים יותר במכנסיים
עבור שחקן אחד מדובר במשחק דרבי ראשון ומאזן מושלם, בערך כמו ההופעה ההירואית שלו בשער הקבוצה, גיא חיימוב. "אין ספק שזה המשחק הכי טוב בקריירה שלי. במיוחד שזה דרבי והרבה זמן לא ניצחנו. עבדנו קשה ואנחנו רוצים לצאת לתקופה טובה יותר", אמר חיימוב.

השוער, שזכה למחמאות מהשחקנים והצוות המקצועי, התייחס גם לקהל ואמר: "אני מקווה שכולם ראו שבמשחק חוץ בדרבי עשינו הכל כדי שהאוהדים שלנו יישמחו. הם נותנים את עצמם כל משחק וזה מגיע להם". אחרי שבהפסדים הקודמים אוהדי הפועל טענו ששחקני מכבי מגיעים מפוחדים לדרבי אמר חיימוב: "חיתולים? שימשיכו לטעון ככה".

גיא חיימוב מציל את מכבי. המשחק הטוב בקריירה שלו (יניב גונן)
גיא חיימוב מציל את מכבי. המשחק הטוב בקריירה שלו (יניב גונן)
 

גם בלם הקבוצה, שרן ייני, התייחס לנושא ואמר: "הוכחנו שבניגוד למה שאוהדי הפועל נהגו לומר, כשאנחנו רואים את הצבע האדום אנחנו לא עושים במכנסיים. אני שמח שהוכחנו ואני מקווה שכל דרבי נוכיח את זה".

עבור ייני, שנכנס במחצית השניה, מדובר בניצחון דרבי ראשון: "זה הניצחון הכי מתוק שלי בקריירה במכבי תל אביב. זה ניצחון דרבי ראשון שלי וזה כל כך כיף. היום היינו כולם ביחד נתנו אחד בשביל השני. היינו מאוד אחראיים, וגיא חיימוב היה ענק".

ייני חוגג.  (יניב גונן)
ייני חוגג. הניצחון הכי מתוק בקריירה (יניב גונן)
 

על הבעלים שירד לכר הדשא לחגוג עם שחקניו לראשונה אחרי דרבי הוסיף ייני: "אנחנו רצינו לנצח בשביל כל כך הרבה אנשים וכמובן בשביל מיץ' גולדהאר. אני שמח שהוא חווה את הניצחון הזה וחגג איתנו ועם האוהדים. אני בטוח שהוא מבסוט עכשיו. בתקופה בה אנחנו מצויים זה נותן הרבה יותר אנחנו רוצים לחזור למומנטום חיובי ואני מקווה שזה יצליח זה בטוח יעזור".

במכבי לא אהבו לשמוע את הטענות של שחקני הפועל על כך שהשופט הוא שהכריע את המשחק. "אולי גם יטענו שלא היה פנדל?”, תהה ייני, “היה פנדל והם החטיאו ואם הם רוצים להתעסק עם השופט זה בסדר גמור. אנחנו מתעסקים בשלנו".

מיץ´ גולדהאר בסיום. (יניב גונן)
מיץ´ גולדהאר בסיום. "ניצחנו גם בשבילו" (יניב גונן)
 

גם ניר לוין לא אהב את הטענות של אנשי הפועל וכשנשאל אם יש טעם חמוץ בניצחון ענה בחריפות: "חמיצות? אצלנו? אנחנו סיימנו את המשחק עם חמישה צהובים בסה"כ. פנדל שהיה ב-100 אחוז, תוספת זמן של 7 דקות. השריקות של העבירות היו צריכות להישרק, ואני לא מבין את הכעס של הפועל על השופט. בסופו של דבר ניצחנו בזכות מה שקרה במגרש, ואין לניצחון שום טעם של חמיצות לנו הוא מתוק. קיבלתי אחלה מתנה ליום הולדת 50", הוסיף המאמן.

לוין מרוצה. אחלה יום הולדת 50 סידרו לו (יוסי ציפקיס)
לוין מרוצה. אחלה יום הולדת סידרו לו (יוסי ציפקיס)
 

בקבוצה הודו שלא היה מדובר במשחק גדול אבל בהחלט משחק שכלל הרבה נשמה ונחישות בתוכו: "את הדרבי הזה ניצחנו בזכות נחישות, רצון והקהל המדהים שלנו”, אמר הקפטן ברק יצחקי. "בשביל הקהל שלנו זה לא סתם משחק ואני שמח שנתנו להם לצאת בחיוך ובגאווה כי יש חבורה של שחקנים שנלחמה בשביל האוהדים שלנו. לא היינו כל כך טובים לאחרונה וזה מגיע להם. אנחנו מבינים את המחאה ואת הביקורות אבל אני בטוח שהחזרנו להם בגדול".

יצחקי ועטר בטירוף (יניב גונן)
יצחקי ועטר בטירוף (יניב גונן)
 

על התחושה של ניצחון ראשון בדרבי הוסיף הקפטן: "הניצחון הזה מתוק מאוד. אחרי כמה שנים הדרבי חזר להיות צהוב". יצחקי לא שכח להחמיא גם למי שנבחר למצטיין במשחק: "חיימוב? היה כמו תמנון".

חגגו גם בפייסבוק ובטוויטר
מיד אחרי המשחק המשיכו שחקני מכבי לחגוג גם ברשתות החברתיות: פייסבוק וטוויטר. דור מיכה, שחגג יום הולדת 20 בשישי האחרון רשם: “מתנה הכי טובה שאפשר לקבל ליומהולדת 20! תל אביב צהובה". עומר ורד הסתפק ב: “ישששששש". רפי דהן, שהיה אחד המצטיינים על המגרש כתב: “אחרי כל כך הרבה זמן מגיע לקהל המדהים הזה".

שחקני מכבי מודים לקהל בסיום (יניב גונן)
שחקני מכבי מודים לקהל בסיום (יניב גונן)
 

בתוך כך, בקבוצה ימשיכו במאמצים להכשיר את הבלם, סאבו פאביצ'ביץ', שסובל ממתיחה חזקה בשריר התאומים, אולם במועדון ציינו את שיתוף הפעולה בין ניבאלדו ורוברטו פונצ'ץ, שבוע שני ברציפות.

עומר ורד חוגג עם הדגל (יניב גונן)
עומר ורד חוגג עם הדגל (יניב גונן)
 

הבעלים מיץ' גולדהאר יחליט כיצד לנהוג עם הקשר הבוסני-הולנדי, האריס מדוניאנין אחרי התקרית שהייתה לו ביום ראשון עם ניר לוין. בקבוצה יקבלו החלטה כיצד להעניש אותו, במקביל יש מי שטוענים שמדוניאנין חיסל גם את הסיכויים הקלושים לשוב ולשחק עד תום העונה.

היום תקיים הקבוצה טקס בו יקראו למתחם האימונים של קבוצת הנוער על שמו של כוכב העבר, אבי כהן ז"ל שנהרג לפני למעלה משנה מתאונת אופנוע.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */