יום שישי, 20.09.2024 שעה 02:03

שלום תקווה: השנה הזו כבר הלכה עבור הפועל ת"א

כוכב העבר של האדומים דיבר על הדרבי בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE: "נשאר רק הגביע". לחמן על ליאני: "ליבי לא שקט, אני כועס"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' ב-102FM
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' ב-102FM

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' מגישים לכם כעת את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל (102.5FM ,89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

שלום תקווה: "רק הגביע נשאר להפועל תל אביב"
בתוכנית עסקנו בדרבי הגדול של תל אביב, בו הפועל תארח את מכבי ב-20:50 באצטדיון בלומפילד. בעוד האדומים שלטו בעיר בארבע השנים האחרונות ורוצים לשמור על ההגמוניה, הצהובים מחפשים ניצחון ראשון מול יריבתם המושבעת מאז חודש מארס 2008.

שחקן העבר האדום, שלום תקווה, עלה לשידור ודיבר על הבעיות בהפועל, ובעיקר על מחאת הקהל נגד הבעלים אלי טביב: "התמיכה של האוהדים חשובה בדרבי. אבל אין מה לדאוג. הקהל של הפועל תל אביב ענק ואוהב לא רק את הקבוצה, אלא את המועדון כולו. חשוב מאוד לשמור על דרך לא אלימה ותרבותית. גם אם זה יסתיים, שיסתיים בצורה יפה. אנחנו יודעים לאן זה יכול להגיע".

שלום תקווה. &qout;גם אם זה יסתיים, שייסתיים בצורה יפה&qout;
שלום תקווה. "גם אם זה יסתיים, שייסתיים בצורה יפה"
 

"זה נראה לא טוב. זה המשיך משדה התעופה לבית, ואז למגרש", טען תקווה, ופנה לצד המקצועי: "היו לי שיחות עם משה סיני כשהוצע לו לאמן לפני חודשיים. אמרתי לא, כי חשבתי שלתקופה קצרה מאוד אף אחד לא יכול לעבוד בצורה הזו". כשנשאל אם מעניין אותו לנהל את הפועל, השיב תקווה: "גם בתקופות פחות טובות הגעתי להפועל, אבל השנה הזו בהפועל תל אביב הלכה. אפשר להביא רק גביע. אבל חשוב להכין את המועדון לשנה הבאה. אם זה לא קורה, חבל מאוד למועדון הזה. המערכת לא רק צריכה לסיים את העונה, אלא להתכונן לשנה הבאה".

תקווה נשאל לגבי התחושות שלו בדרבי: "כל אחד מהשחקנים יצטרך להנהיג את הקבוצה לניצחון, החלק ההתקפי טוב יותר בשתי הקבוצות. כל תוצאה אפשרית". שחקן העבר של הצהובים, אמיר שלח, שעלה לשידור הוסיף: "אני לא טוב בזה".

אוהדי הפועל תל אביב. תקווה: &qout;זה לא נראה טוב&qout; (שי לוי)
אוהדי הפועל תל אביב. תקווה: "זה לא נראה טוב" (שי לוי)
 

פסיכולוגית הספורט, מיכל יערון, התייחסה למנטליות לקראת הדרבי: "90 אחוז מהספורטאים שפונים אליי, לא מצליחים להגיע לרמת ביצועים במשחק עצמו כמו באימון. תרומה פסיכולוגית עוזרת לשחקנים ללא ספק. אני עובדת עם כדורגלנים בליגת העל וגם עם ספורטאים אולימפיים. קבוצות כמו מכבי והפועל תל אביב, כשהן מגיעות לדרבי, עבודה פסיכולוגית תעזור להן לאורך תקופה, ולא רק לפני משחק חשוב. הרבה פעמים פנו אליי לפני משחק חשוב ואני סירבתי". 

פיני גרשון: "רוצים להגיע למקומות 4-1 בתום העונה"
הפועל חולון מארחת הערב את מכבי תל אביב באולם הפחים ואנחנו נתכונן למשחק הזה ואף נשמע עדכונים. האלופה, שתנסה להשאיר את ריצ'ארד הנדריקס גם בעונה הבאה, מתכוננת לשלבים המכריעים של העונה ולמשחק מול פנאתינאיקוס בשלב ההצלבה ביורוליג.

פיני גרשון (יניב גונן)
פיני גרשון. "המשחקים האלו תלויים במכבי" (יניב גונן)
 

המנהל המקצועי של חולון, פיני גרשון, עלה לשידור דקות לפני המשחק: "אלו משחקים שתלויים במכבי. אי אפשר לנצח אותה שלוש פעמים בעונה. הפעם הקבוצה מגיעה בסגל חסר. אולי אפשרי לעשות משהו. אנחנו הגענו כבר לפלייאוף העליון. דייויד בלאט? אני מברך אותו ואת יוגב אוחיון שקיבלו את תואר מאמן החודש ושחקן החודש. לגבינו, כרגע אנחנו רוצים להיכנס למקומות 4-1. זו מטרה מכובדת מאוד". 

יניב קטן: "מקום שני וגביע יעשה את העונה הזו טובה יותר"
מכבי חיפה עלתה למקום הרביעי לאחר שניצחה 0:1 את הפועל עכו במשחק חוץ. אייל גולסה כבש את השער היחיד בדקה החמישית והירוקים במרדף אחרי כרטיס לאירופה, מהליגה או מהגביע. לתוכנית עלה קפטן הירוקים, יניב קטן.

אתה מחזיק אצבעות למכבי תל אביב בדרבי?
"אם נחזור לצמרת? את מבינה במה אנחנו מתעסקים? נקווה. אולי הגיע הזמן שינצחו בדרבי. הם לא ניצחו כבר הרבה זמן".

מה אתה אומר על עירוני קריית שמונה?
"הם עושים עונה יוצאת מן הכלל. אין ספק בכלל. לפני כמה חודשים כבר הבינו את זה. הקבוצה שומרת על המקום שלה בזכות, היא עושה דברים מדהימים".

אייל גולסה חוגג עם יניב קטן (עמית מצפה)
אייל גולסה חוגג עם יניב קטן. שער ניצחון מול עכו (עמית מצפה)
 

אתה בכושר מצוין בזמן האחרון, וזה מה שמדאיג לגבי חיפה, כי אתה סובל מפציעות פה ושם.
"בתקופה האחרונה אני מרגיש יותר טוב ועובד קשכה. זה עוזר מאוד לקבוצה וחשוב לי לסיים את העונה בצורה טובה. אין ספק שכולנו עוברים עונה לא פשוטה. אנחנו לא במקום האידיאלי. אנחנו השחקנים צריכים להסתכל טוב טוב על עצמנו. אם חיפה לא מגיעה ליעדים אנחנו צריכים להביט על עצמנו. אני קודם כל כשחקן מוביל לוקח אחריות. זה נכון שאנחנו לא מספקים את הסחורה".

אז מה קרה שפתאום אתם מספקים את הסחורה? זה גארבג' טיים?
"אני בתור שחקן לא אומר את המילה הזו. קשה לי לשמוע את הדברים האלו. במכבי חיפה תמיד יש לחץ. אין דבר כזה שאין לחץ בקריית אליעזר. תמיד יש מאיתנו ציפיות. ברגע שהאליפות ברחה מהידיים, יש לחץ שיורד, אבל אנחנו כספורטאים צריכים לעשות את הכל עד הסוף. אפשר להשתלב באירופה וגם לקחת גביע. מקום שני וגביע יעשה את העונה הזו טובה יותר".

אתם מדברים ביניכם על המאמן הבא של מכבי חיפה?
"אני אגיד לכם משהו. מה שמדברים בחדר ההלבשה נשאר בינינו. אני אגיד לכם איך אני מסתכל על זה. יש לי המון הערכה לאלישע לוי. צריך לתת לו את הכבוד עד סוף העונה. אל תכניסו אותי לשאלה אם הוא ימשיך לעוד עונה או לא. אני שחקן כמו כולם".

יניב קטן ואלישע לוי. &qout;צריך לתת לו את הכבוד עד סוף העונה&qout; (משה חרמון)
יניב קטן ואלישע לוי. "צריך לתת לו את הכבוד עד סוף העונה" (משה חרמון)
 

אתה לא שחקן כמו כולם, אתה הקפטן ויש לך 400 הופעות, הכי בכיר.
"אני לא אתעסק במאמן לעונה הבאה. להתעסק בזה? זה לא התפקיד שלי".

היית רוצה לראות את אלישע לוי עוד שנה במכבי חיפה?
"לא אתעסק בזה. אני עובד איתו כבר תקופה רבה, אוהבים אותו ומעריכים אותו. יענקל'ה שחר לא מתייעץ איתי לגבי הנושא הזה".

מה הסיפור בינך לבין ערן לוי? לא פעם התעמתם.
"אין לי שום דבר נגדו, באמת. הוא שחקן בסדר גמור וכל מה שש זה רק במסגרת המגרש".

ערן לוי (שי לוי)
ערן לוי. קטן: "אין לי שום דבר נגדו" (שי לוי)
 

כאחד השחקנים הבכירים בליגת העל, מה דעתך על הכדורגל הישראלי?
"השנה הרמה פחות גבוהה. בשנים קודמות היו שחקנים טובים יותר, גם ישראלים וגם זרים. הרבה עזבו את הכדורגל שלנו. אבל זה לא מדכא אותי לשחק בליגה הזו. אני אוהב את הכדורגל הישראלי".

מה דעתך על ליגה של עשר קבוצות ושלושה זרים?
"זה יכול לעזור. זה יוסיף עניין ללא ספק".

אייל לחמן: "ליבי לא שקט, אני כועס על אירועי השבת"
מאמן הפועל ראשון לציון, אייל לחמן, עלה לשידור לאחר שקבוצתו ניצחה בשבת 0:1 את הפועל פתח תקווה, במשחק שבו הוא עצמו הורחק. לחמן הסביר: "אני לא יודע אם השתניתי בתור מאמן. אם בודקים אחוזי כיבוש שערים, תמיד בקבוצות שלי היו שחקנים שכבשו הרבה. אני רואה את העוצמה בכדורגל האנגלי, ושם לא עוצרים את המשחקים בגלל שטויות".

על השופט במשחק בשבת, לירן ליאני, הוא הוסיף: "ליבי לא שקט ואני כועס. אבל אם יש לי משהו להגיד לו, אגיד לו את זה בפניו בבית הדין. לא אדבר עליו מאחורי הגב או בשידור. אני אדם מספיק אמיתי כדי להגיד את האמת בפנים. כבודי נפגע, אבל יש לי דברים אחרים לעשות". כשנשאל איך הוא מגיע למצב כזה הוא הסביר: "שש עונות לא הייתי בבית הדין. מערכת היחסים שלי עם השופטים טובה. אם התפרצתי, כנראה שהבעיה היא לא רק אני".

לחמן ולוקמן. המאמן: &qout;אגיד לליאני את מה שיש להגיד רק בפניו&qout; (שי לוי)
לחמן ולוקמן. המאמן: "אגיד לליאני את מה שיש להגיד רק בפניו" (שי לוי)
 

כשנשאל אם לדעתו ליאני שפט נגדו בכוונה, הוא השיב: "התכוונתי להתנהגות שלו בלבד. לא אמרתי לו מילה על הטעות שלו. המשחק הזה היה טעון ומשמעותי, חורץ גורלות. אנחנו כמאמנים חשים מתח כל השבוע. זה לא מכובד ולא נכון כשהמאמן בחוץ בשלב מוקדם במשחק. אמרתי שם ביטוי לא נעים, אבל זה הכל".

לחמן נשאל אם קבוצתו צריכה להישאר בליגת העל: "לראשון לציון יש בעלים. אני חושב שאנחנו ראויים להיות בליגה. יש פה עיר גדולה עם מגרש מצוין. המקום מסודר ותמיד הכל עובד פה. זה מקום מכובד שהרבה מערכות מקנאות בו". המאמן התייחס לכך שלא קיבל צ'אנס בקבוצה גדולה: "היכולת לשרוד לאורך זמן מטרידה אותי. היו קבוצות שאי אפשר להצליח בהן לאורך זמן".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */