יום שישי, 20.09.2024 שעה 19:48
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל עפולה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • מכבי ת"א
  • גלבוע/גליל
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל חולון

חיפה - ירושלים נדחה ל-20:00 בשל תקלה באולם

תקלה טכנית באולם בנשר הביאה לדחיית המשחק בשעה. 13 הפסדים רצופים? ג'קסון: "אנחנו קבוצה טובה מבעבר". ב-20:10: מכבי ראשל"צ נגד מכבי אשדוד

|
האולם בנשר. המשחק נדחה בשעה (עמית מצפה)
האולם בנשר. המשחק נדחה בשעה (עמית מצפה)

ליגת לוטו מתקרבת אל עבר סיום הסיבוב השני והחלוקה לבית עליון ובית תחתון, והערב (ראשון) ייערכו משחקי המחזור ה-19 כשבמוקד העניינים משחק הצמרת שיתקיים ביום שני באולם הפחים, בין האלופה מכבי תל אביב להפועל חולון.

ביום ראשון ייערכו כמדי שבוע ארבעה משחקים כשהאחרונה בטבלה, מכבי חיפה, תארח את הפועל ירושלים בניסיון נוסף לשבור את רצף ההפסדים המביך שנמשך מאז חודש נובמבר ועומד על 13 הפסדים רצופים. קבוצה נוספת שתנסה לצאת מהמשבר היא העולה החדשה, מ.כ. הבקעה, שתארח את ברק נתניה.

במשחקים נוספים מכבי ראשון לציון תארח את מכבי אשדוד ועירוני אשקלון תארח את בני השרון. הקבוצה החופשית השבוע היא גלבוע/גליל, שתנצל זאת כדי לערוך שני משחקי חוץ בתוך שלושה ימים במסגרת הליגה הבלקנית.

מכבי חיפה - הפועל י-ם (20:00)
הקבוצה של רמי הדר כמעט והדהימה בשבוע שעבר את מכבי ת"א וחובבי הכדורסל הישראלי, אבל בסופו של דבר הצליחה להפסיד גם את המשחק מול האלופה והיא מחפשת עדיין ניצחון ראשון מאז המחזור השישי. הרכז האמריקני, ג'רמיין ג'קסון, שסוחב פציעה בגיד אכילס, חזר לאימונים וחיפה ויתרה על מציאת מחליף עבורו לאחר שהתברר כי הפציעה אינה חמורה.

לקראת המשחק אמר ג'קסון: "אנחנו קבוצה יותר טובה מבעבר ונבוא לעבוד קשה כדי לנצח". קפטן הקבוצה, אבי בן שימול, הוסיף: "הדבר החשוב ביותר הוא לזכות בניצחון. אנחנו חייבים למצוא את הדרך לעשות את זה".

אבי בן שימול (יניב גונן)
אבי בן שימול: "חייבים למצוא את הדרך לזכות בניצחון" (יניב גונן)
 

במפגש הראשון העונה בין הקבוצות הביסה ירושלים את חיפה 75:95 אך במשחק ההוא עמדו על הקווים עודד קטש, שהוחלף ע"י שרון דרוקר, ומיקי גורקה, שהוחלף ע"י הדר. המאמן החדש של חיפה זכה ללא מעט מחמאות מדייויד בלאט לאחר המשחק האחרון אך אם ברצונו להרשים את הבעלים ג'ף רוזן כדי לשמור על סיכוייו להמשיך ולאמן את הקבוצה גם בעונה הבאה, הוא יצטרך להתחיל לנצח והמשחק הביתי מול י-ם הלא יציבה הוא הזדמנות טובה.

המשחק שהיה אמור להיערך ב-18:45 נדחה בשעה ל-20:00 בשל תקה טכנית באולם בנשר.

מ.כ. הבקעה - ברק נתניה (19:35)
מאבק ישיר על המקום השמיני בין שתי קבוצות שלא ניצחו כבר הרבה זמן. הבקעה נמצאת בשפל גדול ובשבוע שעבר לא רק שספגה את הפסדה החמישי ברציפות באשקלון אלא גם איבדה את הסנטר המוביל שלה ואחד השחקנים המרכזיים של הקבוצה, ראשון פרימן, ששבר את ידו במהלך ההפסד וייאלץ לצפות מהצד בחבריו נאבקים עד לסיום העונה.

הזר החדש ראשון פרימן (יוסי ציפקיס)
ראשון פרימן. הבקעה תיאלץ להסתדר בלעדיו (יוסי ציפקיס)
 

אבי אשכנזי ועוזרו, שי סגלוביץ', מחפשים מחליף עבור שחקן הפנים המצוין אך מצב שוק השחקנים החופשיים לא קל בתקופה הזאת ובינתיים למשחק החשוב מול הקבוצה של דני פרנקו הם יתייצבו עם שלושה זרים בלבד (דיון דאוול, פרנק רובינסון ופול דילייני) וללא אף סנטר טבעי.

עוזר המאמן שי סגלוביץ', אשר גדל בנתניה ושימש במשך שתי העונות החולפות בתפקיד המקביל אצל היריבה, התייחס להתמודדות החשובה: "אנחנו מגיעים לאחר רצף של הפסדים אבל אם נפגין רצון ואגרסיביות כפי שעשינו במשך רוב המשחק באשקלון החיים שלנו יהיו יותר קלים. כל אחד יצטרך לתת אקסטרה בגלל החיסרון של פרימן. אם נצליח אולי זה יהיה גם מסר לקראת המשך המשחקים והמאבקים בפלייאוף התחתון".

שי סגלוביץ´ (מור שאולי)
שי סגלוביץ´: "כל אחד יצטרך לתת אקסטרה" (מור שאולי)
 

נתניה, שספגה בשבוע שעבר הפסד שני ברציפות כשנוצחה בביתה ע"י ראשל"צ, תנסה לנצל את החור הגדול בקו הקדמי של העולה החדשה כדי להשיג ניצחון שני העונה על הבקעה. דני פרנקו החזיר השבוע לישראל את הפורוורד וורן קרטר, ששיחק בשנה שעברה בגלבוע/גליל והגיע במקומו של אריק קמפבל, אשר סוחב פציעה במפשעה ולא מצליח להתגבר עליה. קרטר ירשום את הופעת הבכורה שלו במדי נתניה ומעניין יהיה לראות איך יעבוד שיתוף הפעולה בינו לבין אריק היקס מתחת לסלים.

מכבי ראשל"צ - מכבי אשדוד (20:10)
קרב מסקרן בין שתי קבוצות שנמצאות בכושר מצוין. הקבוצה של אפי בירנבוים התאוששה במהירות מההפסד למכבי ת"א בגמר הגביע והצליחה להתעלם גם מהבלאגן הגדול והמאבקים על ראשות ההנהלה. הקבוצה מעיר היין השיגה בשבוע שעבר ניצחון שני ברציפות ועשתה זאת בצורה מרשימה ומשכנעת כשהביסה בחוץ את ברק נתניה למרות משחק התקפי בינוני למדי.

הסיבה לכך היא היכולת הנהדרת בהגנה שמאפיינת את ראשל"צ לכל אורך העונה וערב קליעה מטורף של ניצן חנוכי, שהפציץ שיא קריירה של חמש שלשות לאחר שבמשך כל העונה דייק בשש זריקות בסה"כ מחוץ לקשת.

חנוכי (מור שאולי)
חנוכי. ישחזר את היכולת הנהדרת? (מור שאולי)
 

הקבוצה של עופר ברקוביץ' אמנם הפסידה לראשל"צ בביתה במפגש הראשון העונה בין הקבוצות והיא מגיעה למשחק החוץ הקשה בבית מכבי לאחר הפסד ביתי דרמטי במיוחד להפועל חולון, אך אשדוד היא אחת הקבוצות הטובות ביותר בליגה בסיבוב השני וזאת הזדמנות מצוינת עבורה להוכיח זאת. שחרורו של ראמל בראדלי להפועל י-ם עשה לחבורה של ברקוביץ' רק טוב ובעיקר לדרור חג'ג' ולשני הזרים המובילים של הקבוצה, ג'וש דאנקן וג'וש קרטר, שהעלו את הרמה שלהם ומציגים יכולת פנטסטית בשבועות האחרונים.

עירוני אשקלון - בני השרון/הרצליה (19:35)
הקבוצה הדרומית חזרה בשבוע שעבר למסלול הניצחונות לאחר הפנאצ'ר שקרה לה בראשל"צ, עם הניצחון הדחוק על מ.כ. הבקעה, והיא מארחת משחק בית שני מתוך סדרה של שלושה משחקי בית רצופים. למרות הניצחון על הבקעה, אריק אלפסי, שמונה השבוע באופן רשמי לעוזרו של אריק שיבק בנבחרת הלאומית, לא יכול להיות כל כך מרוצה מהיכולת שהפגינה קבוצתו בשבוע שעבר. אם בהפסד המביך לראשל"צ, שחקניו לא הופיעו למחצית השניה, בשבוע שעבר הם נקלעו לפיגור דו ספרתי במחצית הראשונה. אם באשקלון רוצים להמשיך ולנצח הם ייצטרכו לדעת ולשמור על יציבות לכל אורך דקות המשחק.

אלפסי (משה חרמון)
אלפסי. ישמח גם לאחר המשחק? (משה חרמון)
 

מנגד, בני השרון מגיעה לאחר הפסד חוץ בגן נר ותנסה לנצל את ההיכרות והניסיון הרב של מאמנה אריאל בית הלחמי כדי לצאת עם ניצחון חוץ יוקרתי. אין ספק שמאז חזרתו של בית הלחמי לבני השרון, הקבוצה מהרצליה נראית טוב יותר.

המאמן המנוסה החזיר לארז כץ את הביטחון, הפך את אייזק רוזנפלט האלמוני לגבוה ישראלי לגיטימי, ובכך הצליח לייצב מעט את הספינה, שנראתה רע מאוד בסוף הסיבוב הראשון ותחילת הסיבוב השני. בית הלחמי חייב לא מעט גם לזרים הצעירים שלו ובעיקר ל"טוויטי" קרטר הנהדר, אחד השחקנים הכי מלהיבים בישראל העונה ומהמועמדים הבולטים לזכיה בתואר מלך הסלים של הליגה (רושם עד כה יותר מ-21 נק' בממוצע למשחק).

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */