יום שבת, 05.10.2024 שעה 05:11

מכבי ניצחה והבטיחה את המקום ה-1 באדריאטית

השחקנים של בלאט גברו 77:83 על השניה בטבלה סדביטה ודאגו שהיא לא תוכל לעבור אותם. אליהו, הנדריקס וסמית' קלעו 14 כ"א. בלאט: "ניצחון מרשים"

|
הנדריקס ובורשטיין חוגגים (יוסי ציפקיס)
הנדריקס ובורשטיין חוגגים (יוסי ציפקיס)

מכבי תל אביב הבטיחה כי תסיים במקום הראשון את העונה הסדירה בליגה האדריאטית לאחר שגברה 77:83 בזאגרב על השניה בטבלה סדביטה במסגרת המחזור ה-22.

הקבוצה של דייויד בלאט, שהגיעה למשחק אחרי הפסד בברצלונה במחזור האחרון של הטופ 16, לא הפגינה את היכולת שאיפיינה אותה במשך רוב שלבי העונה ואף פיגרה דקות ארוכות מול הקרואטים, אך התעלות של דייויד בלו בקלאץ' ומשחק טוב של ריצ'רד הנדריקס וליאור אליהו העניקו לה את הניצחון.

כעת מכבי תוכל להתרכז בעיקר בסדרת רבע גמר היורוליג מול פנאתינאיקוס שתחל בסוף חודש מארס, כאשר המקום הראשון באדריאטית מובטח לה וגם בליגה הישראלית היא ככל הנראה תסיים ראשונה ללא כל תחרות.

קלעו למכבי ת"א: ריצ'רד הנדריקס, ליאור אליהו ודווין סמית' (8 ריבאונדים) 14 כ"א, דייויד בלו 12, דמונד מאלט 10, סופוקליס שחורציאניטיס 7, יוגב אוחיון וטל בורשטיין 6 כ"א.

קלעו לסדביטה זאגרב: כריסטופס אואנס ומתיאס סמודיס 16 כ"א, מריאנו בזדאריץ' 12 ו-7 אסיסטים, מארקו קאר 10, מירו בילאן 8, כריס וורן ודונטיי דרייפר 7 כ"א ודליבור באגאריץ' נקודה.

בלאט: "היינו צריכים לעבוד קשה"
בלאט אמר לאחר המשחק: "ניצחון מרשים ומאוד יפה. לחזור מהמשחק בברצלונה ובכלל מהשבוע הכל כך קשה שעברנו, עם 4 משחקים ב-7 ימים ולנצח באולם שאף קבוצה לא ניצחה בו העונה - זה מעיד על המצב הטוב שלנו ואנחנו מאושרים. סדביטה קבוצה טובה וקשה, רצינו לנצח ולחזור בצורה יפה מההפסד לברצלונה. אם היינו סבירים בריבאונד בברצלונה יכולנו לנצח גם שם למרות שבסופו של דבר הם ניצחו בצדק. היה לנו חשוב לבוא, להילחם ולתת משחק טוב. היינו צריכים לעבוד קשה מאוד כדי למצוא את הקומבינציות הנכונות, אבל עשינו את זה".

רבע ראשון - 15:17 לסדביטה זאגרב
מכבי ת"א פתחה עם: דמונד מאלט, קית' לנגפורד, גיא פניני, דייויד בלו וסופוקליס שחורציאניטיס. סדביטה  זאגרב התחילה עם: דונטיי דרייפר, מארקו קאר, כריס וורן, כריסטופר אואנס ומירו בילאן.

דמונד מאלט מסמן תרגיל (יוסי ציפקיס)
דמונד מאלט. הוביל את קלעי מכבי ברבע הראשון (יוסי ציפקיס)
 

מאלט העלה את מכבי ל-0:2 במתפרצת, אך סדביטה השיבה עם ריצת 0:8 אותה חתם דרייפר עם שלשה. אואנס נתן לקרואטים יתרון דו ספרתי (4:14) לפני שבלאט ביקש פסק זמן. מאלט קלע את השלשה הראשונה של מכבי במשחק ויחד עם סל של אליהו הפער צומק לשלוש בלבד, 16:13. בסיום הרבע 15:17 לקרואטים כשבורשטיין פספס הזדמנות להעלות את מכבי ליתרון.

מחצית - 38:42 לסדביטה זאגרב
אליהו קלע את ארבע הנקודות הראשונות ברבע והשיב את היתרון למכבי - 17:19. בורשטיין וסמית' המשיכו את הריצה של מכבי עם שלשות רצופות אחרי חטיפות של אוחיון והפער צמח ל-17:25. סמודיס עצר ריצת 1:19 של הצהובים עם שלשה ועוד אחת של מריאנו בזדריץ' והפער צומק ל-32:29. מכבי החטיאה זריקות פשוטות וסדביטה ניצלה זאת כדי להשלים ריצת 0:13. שלשה של בורשטיין סגרה את המחצית על 42:38.

הנדריקס ובורשטיין (יוסי ציפקיס)
בורשטיין והנדריקס. בין הטובים במכבי במחצית הראשונה (יוסי ציפקיס)
 

רבע שלישי - 59:63 לסדביטה זאגרב
בלאט הפיק את הלקח מהמחצית הראשונה ועלה בחמישייה עם הנדריקס ואוחיון וארבע דקות בתוך הרבע היתרון חזר למכבי - 49:50. נקודות של אוחיון וסופו מקו העונשין הגדילו את הפער ל-49:54 לפני שהקבוצות ירדו לפסק זמן. סדביטה חזרה עם ריצת 0:6 מפסק הזמן והשיבה אליה את היתרון. סמודיס סגר את הרבע עם שש נקודות רצופות שנתנו לסדביטה יתרון 59:63.

סיום - 77:83 למכבי ת"א
מכבי לא התרגשה מהיתרון של סדביטה, ועם כניסתם של הנדריקס ואוחיון למגרש הפכה את התוצאה ל-65:68 אחרי אסיסט נהדר של האחרון לדאנק של אליהו. סמית' העלה ל-65:70, אבל החטאות של מכבי בהתקפות הבאות עזרו לקרואטים להחזיר אליהם את היתרון - 70:71.

אוחיון (יוסי ציפקיס)
יוגב אוחיון. עוד משחק מצוין של הגארד (יוסי ציפקיס)
 

בלו קלע את השלשה הראשונה שלו במשחק ועוד סל של הנדריקס נתנו למכבי יתרון 72:75 פחות משתי דקות לסיום. דקה לסיום קבע אואנס 77:77 עם שלשה. בלו השיב עם שלשה ענקית מהפינה בצד השני. דרייפר החטיא שתיים מהקו ובלו שם שתיים מהצד השני והפער גדל לחמש 25 שניות לסיום. סדביטה כבר לא הצליחה לחזור משם ובסיום 77:83 למכבי ת"א.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */