יום שבת, 05.10.2024 שעה 04:57

רוכב סוסים יפני בן 71 העפיל לאולימפיאדת לונדון

48 שנים אחרי האולימפיאדה הראשונה שלו ו-4 שנים לאחר שהיה הספורטאי המבוגר ביותר בבייג'ין, יתחרה הירושי הוקטסו בתחרות הרכיבה האומנותית בלונדון

|
הירושי הוקטסו והסוס. בגיל 71 באולימפיאדה (רויטרס)
הירושי הוקטסו והסוס. בגיל 71 באולימפיאדה (רויטרס)

רוכב הסוסים היפני הירושי הוקטסו, שבגיל 67 היה הספורטאי המבוגר ביותר באולימפיאדת בייג'ין, השיג גם את הכרטיס לאולימפיאדת לונדון 2012 והוא יתחרה שם, כשהוא בגיל 71.

הוקטסו שיחגוג החודש 71 ניצח ביום חמישי האחרון בתחרות רכיבה אומנותית בפאריס ועלה לראש הדירוג העולמי מבין הרוכבים מאסיה ואוקיאניה, מה שמבטיח לו את הכרטיס לאולימפיאדה.

למרות גילו המתקדם, זו תהיה בסך הכל האולימפיאדה השלישית של הוקטסו. הראשונה הייתה בטוקיו לפני 48 שנים, כשהוא עוד היה רוכב צעיר בן 23. הוא סיים אז במקום התשיעי בתחרות הקבוצתית, מקום 35 ברכיבה אומנותית ומקום 40 בקפיצות.

בנוסף לכך, שימש הוקטסו כרוכב מחליף באולימפיאדת לוס אנג'לס 1984 ונאלץ לפרוש מאולימפיאדת סיאול 1988 בגלל בעיות עם הסוס שלו.

הירושי הוקטסו (רויטרס)
הירושי הוקטסו. אם יגיע לריו, הוא ייכנס לספר השיאים של גינס (רויטרס)
 

הספורטאי המבוגר ביותר אגב בכל האולימפיאדות, היה הקלע השבדי אוסקר שוואן, שבגיל 72 ועשרה חודשים זכה במדליית כסף באולימפיאדת אנטוורפן 1920. אם הוקטסו יעפיל גם לאולימפיאדת ריו 2016, הוא ייכנס לספר השיאים של גינס בתור הספורטאי המבוגר ביותר בתולדות המשחקים האולימפיים.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */