יום שני, 08.07.2024 שעה 09:11

דוידוביץ' זכתה במדליית כסף, משיח סיים רביעי

היעדר רוח מנע את קיומו של שיוט המדליות באליפות אירופה והבטיח לגולשת הרוח הישג נפלא בפורטוגל: "אני יכולה לזכות בזהב באליפות העולם"

|
דוידוביץ´ עם המדליה ועם זוכת הארד (איגוד השייט)
דוידוביץ´ עם המדליה ועם זוכת הארד (איגוד השייט)

הישג נפלא לגולשת הרוח, מעיין דוידוביץ' שזכתה היום (חמישי) במדליית כסף באליפות אירופה הנערכת בפורטוגל לאחר שבוטלו שיוטי המדליות בגלל היעדר רוח. הגולש, נמרוד משיח סיים במקום הרביעי.

אנטי-קליימקס זה מה שקרה היום באתר השייט במדיירה. הגולשים היו ערוכים לשיוטי מדליות מותחים אך הרוח פשוט מיאנה להגיע. לאחר שעות של המתנה מייגעת החליטו המארגנים על ביטול השיוטים.

משמעות הדבר היא כי התוצאות הקובעות הן התוצאות של אמש, מה ששיחק לטובתה של מעיין דוידוביץ' שהייתה במקום השני בלי סיכוי לעלות למקום הראשון. הגולשת חוגגת מדליה ראשונה באליפות אירופה והוכיחה את העומק שיש לישראל בענף הניל-פרייד, שכזכור רק לאחרונה זכתה לי קורזיץ שלא השתתפה בתחרות הנוכחית, בתואר אלופת העולם. דוידוביץ' תהנה ממענק כספי של 35 אלף ש"ח מהוועד האולימפי על ההישג.

מי שלבטח התאכזב מההחלטה לבטל את שיוט המדליות הוא נמרוד משיח. מדליסט הארד מאליפות העולם ירד אתמול למקום הרביעי אך היה בעמדה טובה לזכות במדליה, עם זאת ביטול השיוט מנע זאת ממנו והוא נאלץ לסיים ללא מקום על הפודיום.

עבור מעיין דוידוביץ' בת ה-23 מדובר במדליה ראשונה באליפות אירופה לבוגרות. סיכוייה להתחרות באולימפיאדת לונדון 2012 קלושים נוכח הפער העצום שפתחה לי קורזיץ שזכתה באליפות העולם ובמדליית כסף באליפות אירופה הקודמת, אך ההישג הנוכחי שלה מוכיח את יכולותיה הנהדרות ואת הפוטנציאל שלה להמשך.

מעיין דוידוביץ´ על הפודיום (איגוד השייט)
מעיין דוידוביץ´ על הפודיום (איגוד השייט)
 
דוידוביץ': "יש לי את היכולות לזכות בזהב באליפות העולם"
"אני מאוד מאוד שמחה, קיוויתי שזו תהיה התוצאה שלי. סוף סוף תחרות שאני מרגישה בשלה להצליח ואני מאוד שמחה מהיכולת ומהיציבות שלי", אמרה מעיין דוידוביץ' בסיום התחרות והתייחסה גם למירוץ ללונדון מול קורזיץ, "אני חושבת שהטוב צריך לנצח, ועדיין יש לי סיכוי, אם היא יותר טובה אז מגיע לה".

מעיין דוידוביץ´ (יניב גונן)
מעיין דוידוביץ´. "אני מאוד שמחה מהיכולות שלי" (יניב גונן)
 
דוידוביץ' תצטרך לזכות במדליית זהב באליפות העולם הקרובה כדי לשמור על סיכוי במירוץ ללונדון, היא מאמינה כי זה אפשרי. "יש לי את היכולות לכך, מאז שחזרתי לגלוש אני מרוצה מהיכולת שלי".

בתחילת השבוע נפטרה סבתה של מעיין בשיבה טובה בגיל 95, סבתה עצמה הייתה ספורטאית בעברה והתעניינה מאוד בקריירה של מעיין ושל אחיה דן, הגולשים. "לפני שהיא נפטרה היא חזרה לתקופה מסוימת להכרה להדבר הראשון שהיא שאלה זה מה קורה איתי ועם דן בתחרות. העיקר זה שהיא לא מתה בכאב, היא רצתה שנהיה בספורט ואני שמחה שהצלחתי לשמח את הבית".

מנהל ההכנות האולימפיות, גור שטיינברג התייחס להישג של מעיין דוידוביץ': "היא עשתה תחרות מאוד מוצלחת, זו מדליה ראשונה שלה בתחרות ברמה הזו, היא לא נשברה ועושה את המקסימום למרות שהסיכוי שלה לאולימפיאדה קלוש נוכח הפיגור מלי קורזיץ וזה מאוד מוערך.

נמרוד משיח. ביטול השיוט עלה לו במדליה (יניב גונן)
נמרוד משיח. ביטול השיוט עלה לו במדליה (יניב גונן)
 
למרות שהיא צריכה זהב או כסף באליפות העולם כדי להשאיר לעצמה סיכוי ללונדון, אולי  אחרי התוצאה הזו, היא תחשוב שזה אפשרי. למרות שהיא גולשת בתקופה האחרונה בצילה של קורזיץ, היא עשתה את המקסימום והגיעה לתוצאות שיא של הקריירה, היא ראויה להרבה הערכה".

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */