יום שני, 08.07.2024 שעה 09:21

לוזון: מליקסון כוכב, אחד מאלו שבטוחים בהרכב

יו"ר ההתאחדות תהה אחרי ה-3:2 לאוקראינה: "למה המגנים משחקים עם הכדור". גוטמן ייפגש עם מועמדים לצוות המקצועי באפריל. צפו בתקציר

|
מאור מליקסון בפעולה. סחט מחמאות (שי לוי)
מאור מליקסון בפעולה. סחט מחמאות (שי לוי)

מתחילים מחדש. עוד קדנציה בנבחרת ישראל נפתחה אמש (רביעי) עת החלה דרכו של אלי גוטמן עם הפסד 3:2 לאוקראינה במשחק הבכורה שלו. בנבחרת העדיפו להסתכל על חצי הכוס המלאה לאחר המשחק כאשר צריך לקחת בחשבון שהיא שיחקה מול נבחרת שמארחת את היורו בעוד ארבעה חודשים ונמצאת בעיצומן של ההכנות, בזמן שהנבחרת שלנו ערכה שני אימונים בלבד עם המאמן החדש.

בסיום המשחק נראו יחד משוחחים ארוכות יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון ואלי גוטמן. עוד קודם במהלך משחק לוזון היה ביציע הכבוד ער לכל פעולה או תרחיש במגרש. באחת הפעמים כאשר אחד המגנים איבד כדור היו"ר אמר: "אני לא יודע למה רק אצלנו המגנים משחקים יותר מדי עם הכדור במקום לתת מסירה פשוטה ולא לאבד".

מאוחר יותר הוא אמר ל-ONE: "אי אפשר להגיד שלא היה בסדר. היה בסדר גמור. אני רוצה לראות את הדברים הטובים ואחד מהם היה מאור מליקסון שלדעתי הוא כוכב ויהיה אחד השחקנים הבטוחים בהרכב. מליקסון נתן השראה, לא עמד דקה אחת במשחק וכשצריך ירד להגנה. אני חושב שתקופת ההכנה במחנה האימונים הצפוי בין סוף מאי ליוני תהיה תקופה קריטית עבור הנבחרת".

צפו ב-2:3 של אוקראינה על ישראל

אחד השחקנים שהוכיחו כושר מנהיגות בחלק האחורי, במיוחד בחצי השני, היה טל בן חיים שאמר ל-ONE: "במחצית הראשונה עשינו שתי טעויות שעלו לנו ביוקר. לא נכנסו טוב למשחק. יש קבוצות שבפיגור 3:1 היו נשברות והיו מקרים בעבר שהיו מורידים ראש אבל הפעם ראינו נבחרת שלא נשברת ומשתפרת תוך כדי תנועה, הן במשחק ההגנה והן בהנעת הכדור".

על העתיד אמר בן חיים: "התאמנו עם גוטמן סה"כ שני אימונים וכבר ניתן היה לראות שאנחנו מנסים להתרגל לשיטה. אני בטוח שבמחנה האימונים שצפוי בקיץ תהיה לנו אפשרות להתגבש ולהיראות טוב יותר אחרי שנבין את כל הדרישות של גוטמן. אני חושב שצריך להסתכל על חצי הכוס המלאה ולבנות על המחצית השנייה לקראת ההמשך".

גוטמן: עשינו שגיאות אבל לא נשברנו

על יכולתו של מאור מליקסון שלפני מספר חודשים עוד שקל לשחק בנבחרת פולין אמר הבלם: "נבחרת ישראל הרוויחה את מאור מליקסון. מאור עשה דברים יפים במגרש ואין לי ספק שהוא יעזור לנו הרבה בקמפיין הקרוב. אנחנו צריכים אותו בכושר".

בפן המקצועי, המאמן שוקל לצרף לסגל הבוגר את מגנה השמאלי של מכבי נתניה והנבחרת הצעירה, עומרי בן הרוש, שאמור להיות אחת האלטרנטיבות בעמדה הזו. בזמן שטאלב טוואטחה פצוע ואופציות אחרות לדדי בן דיין שהיה פושר מאוד אין, בן הרוש עשוי לקבל את הקרדיט. גם יובל שפונגין שאיכזב מסומן כמי שעלול לאבד את מקומו לאלעד גבאי מעירוני קריית שמונה שנכנס כמחליף ושיחק ללא רגשי נחיתות עם המון חוצפה חיובית.

טל בן חיים ואלעד גבאי. הבלם אופטימי (שי לוי)
טל בן חיים ואלעד גבאי. הבלם אופטימי (שי לוי)
 

מי שרכשו את מקומם בכבוד היו הקשר מאור מליקסון שהיה הטוב במגרש ותומר חמד שנכנס במחצית השנייה והוכיח שאין תחליף לחלוץ מטרה. אלי גוטמן הודיע כבר במסיבת העיתונאים שיש בכוונתו לשנות את המערך ולשחק עם שני חלוצים ולא כפי שהיה אמש, כשיוסי בניון, קשר במקור, תופקד כחלוץ לצד אליניב ברדה.

עד למחנה האימונים בקיץ גוטמן יעקוב אחרי מספר שחקנים נוספים. אחד מהם, החלוץ איתי שכטר, יהיה בין המוזמנים ויתמודד על מקום בחוד לצידו של חמד.

גוטמן אמור להיפגש עם מועמדים לצוות המקצועי במהלך אפריל: ניר קלינגר ויוסי אבוקסיס לתפקיד עוזר המאמן, דרור שמשון, אברי מונצ'ר ורון ציבלין לתפקיד מאמן הכושר ושורה אוברוב, גיורא אנטמן וטל בורשטיין לתפקיד מאמן השוערים.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */