יום שישי, 05.07.2024 שעה 06:10
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

בית"ר תארח 3 משחקי בית עם קהל מחוץ לטדי

עונש קשה לבית"ר: במשחק מול בני יהודה היציע המזרחי ייסגר, 3 משחקי בית בפלייאוף התחתון ייערכו מחוץ לעיר. זעם במועדון: "נרד בגלל כוס קפה?"

|
אוהדי בית
אוהדי בית"ר בקרית אליעזר. הקבוצה נענשה (עמית מצפה)

עונש קשה לבית"ר ירושלים עקב התפרעות האוהדים: הקבוצה שנלחמת על חייה בליגת העל נענשה על ידי בית הדין ב-3 משחקי בית עם קהל מחוץ לטדי (במרחק של 30 ק"מ), במשחק ביתי בו היציע המזרחי יהיה סגור ונקנסה ב-30 אלף ש"ח.

המשחק בו היציע המזרחי יהיה סגור יהיה מול בני יהודה, במחזור הסיום של העונה הסדירה. העונש של משחקי הרדיוס יתחיל עם תחילת משחקי הפלייאוף וזה אומר שבית"ר עשויה לא לארח בכלל בטדי את כל משחקי הפלייאוף התחתון. רק אם בית"ר תסיים את הסיבוב השני בחלק העליון של הפלייאוף התחתון, היא תוכל לארח את המשחק האחרון במגרש הביתי שלה.

בבית"ר הגיבו בהלם מוחלט לעונה ואמרו ל-ONE: "זאת ההחלטה הכי הזויה שהתקבלה בישראל. את כל משחקי הפלייאוף אנחנו נשחק בחוץ בגלל כוס קפה וצעיף שרוף. איפה נשמע דבר כזה?! פשוט רוצים להשפיע על הירידה מליגת העל". בקבוצה החליטו לערער על העונש".

עוד נמסר: "במהלך כל העונה ספגה הקבוצה עונשים כבדים שפגעו ופוגעים בחוסר הספורטיביות והשוויוניות בליגה וזאת חרף המאבקים של ראשי המועדון להילחם באלימות ובגזענות. העונש שהוטל הראה שוב כי במוסדות ההתאחדות לכדורגל ובתי הדין שלה, קיימת אפליה בענישה כנגד בית"ר ירושלים, והעונש הקשה שהוטל על הקבוצה פוגע בצורה אנושה במאבקי ההישרדות בליגה. מן הראוי שבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, לא יפגע בחוסר השוויוניות במאבקי התחתית, על אחת כמה וכמה במשחקי הפלייאוף הנמצאים בפתח.

צפו בגדיר נותן לחיפה 0:1 על בית"ר

לא ייתכן שכל משחקי הפליאוף הביתיים של הקבוצה, שעשויים להכריע על זהות היורדות, יתקיימו מחוץ לאצטדיון טדי ויפגעו באופן בוטה בחוסר ספורטיביות ושוויוניות. לא ייתכן שעל מעשים דומים קבוצות אחרות נענשו בקנס כספי זעום, ואילו כשהנאשמת הינה בית"ר ירושלים, העונש נקבע מראש לענישה החמורה ביותר. התחושה היא כי בהתאחדות לכדורגל ובתי הדין שלה, החליטו לקבוע את זהות היורדות בבית הדין ולא על המגרש באופן ספורטיבי".

בבית"ר רמזו כי העונש לא מקצועי ושלחו עקיצה: "הדיין ישראל שמעוני בפסיקתו הציג שוב חוסר הגיון בעונש החסר פרופורציות. המועדון יערער על ההחלטה השערורייתית וחסרת ההיגיון. כל מי שעיניו בראשו, מבין בהסתכלות מבהירה בטבלה ובקבוצות שבסכנת ירידה, את המגמתיות בענישה כנגד בית"ר ירושלים, והמבין יבין״.

יש לציין כי הקבוצה עמדה לדין באשמת התפרעות אוהדים בשני משחקים שונים, הראשון מול מכבי תל אביב והשני מול מכבי חיפה. בראשון מול הצהובים, שופט המשחק, אלון יפת, ציין כי בדקה ה-41 נזרקה כוס שתייה שפגעה בקוון, עמיחי מוזס.

אלי כהן ואיציק קורנפיין (גיא בן זיו)
אלי כהן ואיציק קורנפיין מכה קשה לשניים (גיא בן זיו)
 

במשחק נגד הירוקים עמדו הצהובים שחורים מהבירה לדין על סמך דו"ח משטרה. במקרה זה תובע ההתאחדות, שלום אבן עזרא, החליט להעמיד את הקבוצה לדין. חשוב לציין כי באשמה זו לבית"ר אין עונש על תנאי.

עבור בית"ר זה לא העונש הראשון העונה. כזכור, שתי נקודות הופחתו כבר לקבוצה העונה והיא אף אירחה משחק נוסף נגד הפועל ת"א מחוץ לטדי.

את העונש בית"ר תרצה 30 ק"מ לפחות מירושלים, כך שנראה שאצטדיון ר"ג יארח את המשחקים שיקבעו את עתידה של הקבוצה מהבירה.

נידם בדיון: "ההרגשה שלי גרועה"
מי שייצג את בית"ר ירושלים הוא מנחם נידם שסיכם בצאתו מהדיון ולפני קבלת העונש: "אני יוצא בתחושה גרועה רק מעצם זה שהעמידו אותנו לדין. אלא אירועים שמתרחשים כל הזמן במשחקי הכדורגל. כל קבוצות הכדורגל היו צריכות לעמוד בבית הדין אם כך, זה לא מוצדק להביא אותנו לדין ואני מקווה שהשופט יזכה אותנו. אני מסכים עם הדיין שאנחנו כל שבוע כאן, אני חושב שזאת הפעם האחרונה שאגיע לבית הדין, אנחנו זקוקים לאוהדים וההתמודדות שלנו היא על כר הדשא. אני לא מבקר את בית הדין כי אין גזר דין עדיין, אבל במקרה האחרון מול מכבי חיפה היד הייתה קלה על ההדק".

יום עמוס בבית הדין של ההתאחדות

עוד קודם לכן נערך הדיון. רב פקד, יצחק חזן, נכח וייצג את המשטרה היות ובית"ר עמדה לדין בגלל דו"ח משטרה. הדיין היה ישראל שמעוני. ראשית שמעוני הסביר שאלה שני כתבי אישום על התפרעות אוהדים. מול חיפה משקיף המשחק ציין מהומות והמשטרה בדו"ח רשמה שאוהדי בית"ר הדליקו אש ביציע, תקפו שוטרים ושלושה אנשים נעצרו.

רפ"ק חזן, סגן מפקד הכוח ביציע בית"ר ירושלים פתח ואמר: "לקראת סיום המשחק הבחנו בלהבה ואש ביציע בית"ר, התברר שזה היה צעיף של מכבי חיפה שעלה באש. נכנסנו עם מטפי כיבוי וכיבינו את האש, בזמן זה החלו אוהדי בית"ר ירושלים לדחוף ולקלל אותנו ואף תקפו חלק מהשוטרים. במשחקים רגישים כמו זה יש כוח משטרתי".

עשן ביציע של בית&qout;ר (עמית מצפה)
עשן ביציע של אוהדי בית"ר (עמית מצפה)
 

נידם הגיב: "אני מחזק את ידה של המשטרה, אני מביע תמיהה על כתב האישום כנגד הקבוצה. בכל שבת זה קורה וזו מהומה מקומית. השופט לא ציין זאת ולא עצר את המשחק. זה היה אירוע של מספר אנשים, הם נעצרו ובכך הסתיימה הפרשה. יש אירועים כאלה במגרשים והמשטרה מטפלת בזה כל פעם. אני מעולם לא מלין על המשטרה והסדרנים. אם רוצים לחסל את בית"ר ירושלים שיעשו זאת במגרש ולא במסדרונות בית הדין. לגבי המשחק מול מכבי ת"א, אוהד אחד עשה זאת, הוא חירבן את המשחק ואתם יודעים שיש אוהדים שעושים זאת בכוונה לקבוצה".

מנחם נידם (יניב גונן)
מנחם נידם. "בכל שבת זה קורה, למה עמדנו לדין?" (יניב גונן)
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */