יום שישי, 05.07.2024 שעה 06:32

סוסו ופולק בעמדת השגת קריטריון ללונדון

על פי הדירוג החדש שני הג'ודוקא משיגים את הקריטריון הבינלאומי, הצלחה באליפות אירופה באפריל תקרב אותם לאולימפיאדת לונדון. ומה לגבי האחרים?

|
סוסו פלאלשווילי. מתקרב לקריטריון (שי לוי)
סוסו פלאלשווילי. מתקרב לקריטריון (שי לוי)

תחרות אחת, אליפות אירופה שתיערך באפריל ברוסיה, היא כל שנותר לג'ודוקא הישראלים לפני המועד האחרון לקביעת המשתתפים לאולימפיאדת לונדון 2012. על פי דירוג הג'ודו העדכני שהתפרסם היום (שלישי) ניתן להעריך את מצב המשלחת שלנו.
 
אליס שלזינגר (עד 63 ק"ג) ואריק זאבי (עד 100 ק"ג) כבר הבטיחו את מקומם בלונדון, שלזינגר המדורגת שישית בדירוג האולימפי קרוב לוודאי תשמור עליו ותגיע להגרלה האולימפית כמדורגת מה שיבטיח לה יריבות נוחות יחסית עד שלב רבע הגמר. זאבי לעומת זאת מדורג עשירי וינסה להשיג נקודות נוספות באליפות אירופה שיקרבו אותו לשמינייה הראשונה ולהגעה כמדורג לאולימפיאדה.
 
גולן פולק (עד 66 ק"ג) למרות שלא זכה במדליה מדורג כרגע במקום 23 בדירוג האולימפי עם 280 נקודות. כביכול, הקריטריון הבינלאומי דורש התברגות בין 22 הראשונים, אלא שעל פי הדירוג הנוכחי פולק הוא אחד מהזוכים בכרטיסים נוספים שיינתנו ליבשת אירופה (מקסימום אחד לכל מדינה בכל המשקלים).

בעקרון אין בכך די כדי להבטיח מקום באולימפיאדה בגלל שהקריטריון הישראלי הנוקשה יותר דורש התברגות בין 20 הראשונים בעולם, אלא שמכיוון שפולק בן ה-19 הוא ספורטאי צעיר, יש סיכוי טוב שהיחידה לספורט הישגי תבחר בו כאחד משלושת הספורטאים הצעירים אשר ישתתפו בלונדון ללא השגת הקריטריון הישראלי.
 
סוסו פלאלשווילי (עד 73 ק"ג) שיפר מעט את מצבו עם הזכייה במדליית הארד בפראג. פלאלשווילי מדורג כרגע במקום 22 בעולם, בדיוק בטווח הקריטריון הבינלאומי. פלאלשווילי איננו ספורטאי צעיר ולכן כדי להעפיל לאולימפיאדה יצטרך להתברג בין 20 הראשונים. כרגע המרחק שלו משם הוא 44 נקודות, כך שהוא יצטרך לזכות במדליה באליפות אירופה כדי להעפיל ללונדון. חשוב לזכור כי פלאלשווילי עדיין צריך לעמוד בפני ועדת משמעת בעקבות החשד לגניבת משחת שיניים בדיסלדורף, וגם להחלטתה יהיה כמובן משקל לגבי שאלת יציאתו ללונדון.

סוסו פלאלשווילי (משה חרמון)
סוסו פלאלשווילי. חייב מדליה באליפות אירופה (משה חרמון)
 
אורי ששון מקווה להדהים 
הכוכב הגדול של השבוע, אורי ששון שזכה במדליית זהב בגביע העולם בפראג נמצא במצב מעניין. ששון עבר ממש לאחרונה למשקל מעל 100 ק"ג ולכן זהו ההישג היחיד שלו עוד כה במשקל זה. לששון אין סיכוי להתברג בין 22 הראשונים בדירוג האולימפי, אך אם ידהים באליפות אירופה, הוא עשוי לזכות באחד מהכרטיסים הנוספים ליבשת אירופה.

לשם כך הוא יהיה תלוי גם בפולק אשר יצטרך לעלות בדירוג כדי להעפיל דרך הקריטריון הרגיל ולפנות לו את הכרטיס האירופאי, שכן כאמור רק ג'ודוקא אחד מכל מדינה יכול לזכות בכרטיס אירופאי. אם אכן, ישיג את הקריטריון הבינלאומי, נסיעתו ללונדון תהיה תלויה בהחלטת היחידה לספורט הישגי.

אורי ששון (שי לוי)
אורי ששון. יעשה את הבלתי ייאמן? (שי לוי)
 

טומי ארשנסקי (עד 60 ק"ג) שזכה בארד בפראג רחוק 88 נקודות מהקריטריון הבינלאומי, ו-112 נקודות מהקריטריון הישראלי כך שהוא יצטרך לפחות מדליית כסף באליפות אירופה כדי לשמור על סיכוייו להעפיל לאולימפיאדה. רוני שוורץ (עד 48 ק"ג) רחוקה 184 נקודות מהקריטריון הישראלי, ככל הנראה היא תצטרך מדליית זהב באליפות אירופה כדי להישאר בתמונת האולימפיאדה.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */