יום ראשון, 06.10.2024 שעה 05:16

גלבוע/גליל בפיינל-פור עם 73:91 על טימישוארה

בלקנית: יבזורי קלע 29 נק' כולל 7 שלשות והקבוצה של ליובין הבטיחה את מקומה בין ארבע האחרונות במפעל. המאמן: "היה רפיון והתעשתנו". צפו בתקציר

|
דגן יבזורי. שבע שלשות ל
דגן יבזורי. שבע שלשות ל"ידית מהעמק" (יניב גונן)

גלבוע/גליל הבטיחה הערב (רביעי) את מקומה בפיינל-פור של הליגה הבלקנית ואת המקום הראשון בבית 1 לאחר ניצחון 73:91 על אלבה טימישוארה הרומנית במחזור התשיעי בגן נר.

המשחק הועבר בשידור חי בערוץ ONE, ערוץ 50 וב-HD, ערוץ 550 ב-HOT כמו גם ב-ONE TV LIVE.

במחצית הראשונה גלבוע/גליל שלטה במשחק, בעיקר בזכות רומאו טראוויס וקורטני פלס, וירדה להפסקה ביתרון 11 נקודות. ברבע השלישי הצמד טראוויס את פלס נעלם וטימישוארה חזרה למשחק ואף עלתה ליתרון.

הרבע הרביעי היה שייך לגלבוע ולשחקן אחד, דגן יבזורי, שסיים עם שבע שלשות ו-29 נקודות בסך הכל. ניתן לציין לטובה גם את אופיר פרחי שקלע רק שתי נקודות אך סיפק שמונה אסיסטים. גם עידו קוז'יקרו הוותיק עשה את שלו עם 15 נקודות ושמונה ריבאונדים.

גלבוע הצליחה לברוח לרומנים וניצחה ב-18 נקודות הפרש בדרך למקום הראשון בבית ולארבע האחרונות במפעל.

צפו בגלבוע/גליל מנצחת בבלקנית

בניגוד לליגה הישראלית, בליגה הבלקנית ניתן לרשום שלושה שחקנים זרים ושחקן בוסמן. עד כה כריס תומאס היה על תקן בוסמן, אך התאריך של דרכונו הפולני פג: "אלו בעיות ניירת. מנסים לעבוד על זה ומקווים שזה ייפתר במהירות האפשרית". ל-ONE נודע כי בגליל מכינים אלטרנטיבה ואם תומאס לא יפתור את בעיות הדרכון, מתכוונים להביא שחקן בוסמן אחר לקראת הפיינל פור.

קלעו לגלבוע/גליל: דגן יבזורי 29 נקודות, עידו קוז'יקרו 15, יאן מרטין 14, רומאו טראוויס וקורטני פלס 10 נקודות כל אחד, אבישי גורדון 4, אופיר פרחי 2 ונמרוד טישמן 1. בלטו בטימישוארה: סימה ספראליה 20 נקודות, זלטקו יובנוביץ' 18.

ליובין: "היה רפיון, אבל ידענו להתעשת", יבזורי: "אנחנו מחוברים"
מאמן גלבוע/גליל, ליאור ליובין, אמר לאחר המשחק: "לא מרוצה מאיך שהגענו למשחק. ידענו להתעשת. היה רפיון ואני שמח שידענו להתעשת ממנו. היו הרבה דברים שאני לא מרוצה מהם. נראה היכן יתקיים הפיינל-פור ומי יהיו המשתתפות. זה מרגש וזה הישג למועדון. אנחנו מברכים על המפעל הזה. זה חשוב לנו. אני מקווה שזה ייתן לנו מומנטום לליגה".

ליובין (יניב גונן)
ליובין. "מקווה שזה ייתן מומנטום לליגה" (יניב גונן)
 

המצטיין במשחק, דגן יבזורי: "אם אני קולע כמעט 30 נקודות זה אומר שהצגנו משחק התקפה טוב. צריך להראות רצון בהגנה. עשינו את זה אבל לא מספיק. רצינו להבטיח את הפיינל-פור. אנחנו שמחים. אנחנו מחוברים, לא משנה אם מדובר בזרים או לא".

רבע ראשון - 19:25 לגלבוע/גליל
גלבוע/גליל התחילה עם אופיר פרחי, דגן יבזורי, רומאו טראוויס, קורטני פלס וג'וזף ג'ונס. טימישוארה התחילה עם זלטקו יובנוביץ', אנדריי דראגוס, סימה ספראליה, איבן סיריסביץ' ודן פלטיניסאנו.

טראוויס מטביע (יניב גונן)
טראוויס מטביע (יניב גונן)
 

רומאו טראוויס התחיל את המשחק בהטבעה, הרומנים הגיבו בשבע נקודות רצופות ועלו ל-2:7 אחרי שלשה של יובנוביץ'. טראוויס קלע שוב וצימק ל-7:6. יובנוביץ' צלף עוד שלשה והעלה את הרומנים ל-6:11. גלבוע עלתה ליתרון אחרי שלשה של יבזורי, 11:13. טראוויס העלה את גלבוע ל-16:19, איבן סיריסביץ' השווה ל-19:19 וג'ונס החזיר את  היתרון, 19:21 לגלבוע/גליל.

גוז´ף ג´ונס שומר על דן פלטיניסאנו (יניב גונן)
גוז´ף ג´ונס שומר על דן פלטיניסאנו (יניב גונן)
 

רבע שני - 39:50 לגלבוע/גליל
קורטני פלס העלה את גלבוע ל-19:27, טימישוארה רצה ל-0:7 בעזרת עוד שלשה של יובנוביץ' ועוד שתיים של סיריסביץ' שצימק ל-27:26. אבישי גורדון קלע עם הקרש והעלה את גלבוע/גליל ל-26:29.

יאן מרטין העלה את הלבנים ל-28:31, עידו קוז'יקרו הגדיל ל-28:33. מרטין איפס כוונות ובשלשה העלה את גלבוע ל-28:36 ואילץ את מאמן טימישוארה לקחת פסק-זמן. גלבוע הצליחה לעלות ליתרון דו-ספרתי עם שלשה של יבזורי, 28:39. קוז'יקרו קלע מתחת לסל וגליל עלתה ל-38:48.

אקרובטיקה בגן נר (יניב גונן)
אקרובטיקה בגן נר (יניב גונן)
 

רבע שלישי - 60:64 לגלבוע/גליל
יבזורי המשיך את היכולת הטובה גם בפתיחת המחצית השנייה והעלה את גלבוע ל-39:52. ספראליה צימק ל-54:44 ופלטיניסאנו קלע ארבע נקודות רצופות כדי להוריד את היתרון לשש בלבד, 48:54 לגלבוע. יבזורי הגדיל ל-48:56. טימישוארה חזרה למשחק ועם שלשה של ספראליה צימקה לנקודה בלבד, 56:55.

קוז´יקרו (יניב גונן)
קוז´יקרו. שוב סיפק את הסחורה (יניב גונן)
 

דראגוס העלה את הרומנים ליתרון, פלס המשיך את הנדנדה מהקו מהצד השני, 57:58. טימישוארה עלתה שוב ליתרון אחרי סל של סיריסביץ', 58:59. קוז'יקרו סיפק מהלך גדול של סל ועבירה, גליל עלתה ל-60:62. יאן מרטין הגדיל לארבע הפרש עם סיום הרבע.

פלס (יניב גונן)
פלס מתעופף (יניב גונן)
 

רבע רביעי - 73:91 לגלבוע/גליל
יבזורי צלף את השלשה הרביעית שלו עם פתיחת הרבע האחרון, העלה את מאזנו ל-20 נקודות ואת גלבוע ל-60:67. מרקוביץ' צימק ל-67:62. גורדון הביא את גליל ל-62:69. פרחי סיפק אסיסט לפרחי, יבזורי קלע עוד שלשה וגלבוע עלתה ל-10 הפרש (62:72). יבזורי לא נח ובעוד שלשה העלה את מאזנו ל-26 נקודות. שלשה שביעית של יבזורי הבטיחה את הניצחון והעלתה את גליל ל-69:87.

קוז´יקרו, פרחי, גורדון (יניב גונן)
קוז´יקרו, פרחי וגורדון (יניב גונן)
 

מרטין (יניב גונן)
מרטין מוחא כפיים (יניב גונן)
 

פלס (יניב גונן)
פלס והאוהדים (יניב גונן)
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */