יום ראשון, 06.10.2024 שעה 05:11

קטאר תציע להזיז את אולימפיאדת 2020 לאוקטובר

מארחת מונדיאל 2022 רוצה בשטחה גם את האירוע הגדול בעוד 8 שנים. בגלל החום הכבד הצפוי באוגוסט היא מציעה לקיים את המשחקים בין 2 ל-18 באוקטובר

|
ככה זה אמור להיראות. ההצעה מוצגת (רויטרס)
ככה זה אמור להיראות. ההצעה מוצגת (רויטרס)

קטאר מנסה ללכת בגדול. אחרי שהצליחה להביא לשטחה את מונדיאל 2022, מנסה הנסיכות להביא אליה אירוע גדול לא פחות - המשחקים האולימפיים ב-2020. לונדון תארח את האולימפיאדה הקרובה ואחריה ברזיל ב-2016, אך זהות המארחת הבאה עדיין לא נקבעה, ותוכרז בעוד כשנה וחצי. מלבד דוחא, המתחרות הנוספות הן באקו, איסטנבול, מדריד וטוקיו.

כידוע, קטאר היא לא מדינה בעלת מזג אוויר נוח. בחודש אוגוסט, שבו נהוג לקיים את המשחקים, מזג האוויר באזור חם במיוחד ועומד על כ-41 מעלות בממוצע ביום ו-33 בלילה. בתנאי מזג האוויר האלו, הבינו במדינה שקיום אולימפיאדה תהיה בלתי אפשרית, ולכן בהצעתם יעלו את רעיון הזזת המשחקים מאוגוסט לתאריכים 2 עד 18 באוקטובר 2020.

קיום אולימפיאדה באוקטובר תגרום לדחייה אוטומטית של המשחקים הפראלימפיים לתאריכים 4 עד 15 בנובמבר, בהחלט מועדים בלתי שגרתיים. באוקטובר האחרון אגב, הטמפרטורה הממוצעת בקטאר עמדה על 36 מעלות, גם כן לא קר במיוחד.

הוועדה המארגנת של המונדיאל ב-2022 כבר נערכת לחום הצפוי במהלך המשחקים ופועלת להפעלת טכנולוגיות מתאימות לצינון המגרשים. במקביל נשמעים קולות הקוראים להעביר את המשחקים לחורף.

השחיינית המקומית, נדא מחמד וופא ארקג´י, מנסה לסייע במאמץ הלאומי (רויטרס)
השחיינית המקומית, נדא מחמד וופא ארקג´י, מנסה לסייע במאמץ הלאומי (רויטרס)
 

ואם באולימפיאדה רגילה רגילים האתלטים ואנשי התקשורת לנדוד מנקודה לנקודה ברחבי המדינות המארחות, הרי שבקטאר הם יצטרכו לנסוע רק כ-21 דקות לכל היותר מהכפר האולימפי הצפוי להיות מוקם לעבר כל נקודה שבה ייערכו משחקים. כדי שהנגישות תהיה נוחה במיוחד, חשפו המארגנים כי מתוכננת מערכת רכבת תחתית שתקשר את הקהל לרובן המוחלט של התחרויות.

שיח' סעוד בן עבד אלרחמאן השני, שנמצא בתפקיד מזכיר הוועדה המארגנת הקטארית, טען: "זו הצעה שחושפת אפשרות נהדרת למזרח התיכון ולוועד האולימפי בעולם. זה חלק מהחזון הספורטיבי שלנו עד 2030. אם נזכה בכבוד הזה, נדאג שהנגישות למשחקים תהיה קלה וגם שהמחירים יהיו נמוכים".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */