יום שישי, 05.07.2024 שעה 07:31
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

קליסקי: יצחק פרי איים ש'ידאגו להוריד לי אצבע'

בלאגן בעיר היין: יו"ר ראשל"צ הגיש תלונה במשטרה על סחיטה באיומים: "דרש שאפטר את אפי ולא הסכמתי". פרי: "שקר. הוא חייב מאות אלפי ש"ח"

|
בירנבוים וקליסקי. בלאגן בעיר היין (יוסי ציפקיס)
בירנבוים וקליסקי. בלאגן בעיר היין (יוסי ציפקיס)

בראשון לציון רצו לחגוג היום (שני) את הקאמבק הדרמטי ב-79:84 על אשקלון, אחרי שכבר פיגרו ב-18 הפרש, אך במקום זאת הם עסוקים בפלילי לנוכח עליית המדרגה בסכסוך הגדול בהנהלת מכבי ראשון לציון. יו"ר הקבוצה הנוכחי, משה קליסקי, הגיש תלונה במשטרת ישראל מחוז מרכז כנגד חבר הנהלת הקבוצה והיו"ר המיועד להחליפו בתום העונה הנוכחית, יצחק פרי, בגין סחיטה באיומים.

סיבת הגשת התלונה היא שלפי קליסקי, פרי איים עליו שאם לא יתפטר מיידית הוא ידאג ש"ישלחו מישהו שיביא את האצבע שלו במעטפה". פרי, שהיה יו"ר הקבוצה מיום הקמתה, הוביל את ראשון לציון לליגת העל בעונת 1988/9 ולגמר הפלייאוף ולגמר גביע המדינה בתחילת שנות ה-90, אך גם למצב שהיא על סף פשיטת רגל, כשרק התנהלות כלכלית מוצלחת בתחילת שנות ה-2000 מנעו מהקבוצה להימחק ממפת הכדורסל הישראלי.

קליסקי שימש כחבר הנהלת מכבי ראשון לציון במשך שנים רבות וכשהתבקש בשנת 2002 להיכנס לנעליו של יצחק פרי, עשה זאת והוביל את הקבוצה בתשע שנים לשני ביקורים בפיינל-פור וביקור נוסף בחצי גמר גביע המדינה.

באמצע חודש דצמבר האחרון באסיפה הכללית של המועדון, הודיע קליסקי כי בתום העונה הנוכחית הוא מתכוון לפרוש מתפקידו כיו"ר לאחר שהיה בתפקיד במשך כ-10 שנים בהתנדבות מלאה. קליסקי ציין כי החלטה זו התקבלה מתוך רצון לעשות לביתו.

 
 "הוא אמר לי `הבנתי שהחלטת להילחם בי ואם תמשיך ככה בסוף אני אשלח מישהו שיביא לי את האצבע שלך' 
 
 
 

כמו כן, המליץ קליסקי בפני חברי העמותה לבחור ביצחק פרי ששימש בעבר שנים רבות כיו"ר להחליפו בתפקיד, חברי העמותה קיבלו את המלצתו פה אחד. קליסקי הודיע כי ימשיך להיות חבר הנהלה ולסייע לפרי להוביל את המועדון להישגים והצלחות, אלא שמאז הידרדרו היחסים בין השניים כאשר אחת הסיבות המרכזיות לכך הן המחלוקת בנוגע להמשך דרכו של המאמן, אפי בירנבוים.

צפו בראשל"צ מנצחת את אשקלון

כזכור, בירנבוים, שמאמן זאת השנה השלישית ברציפות את המועדון מעיר היין, חתם בקיץ האחרון על הארכת חוזה לשנתיים נוספות בשל העובדה שקליסקי האמין בדרכו של המאמן הוותיק. ל-ONE נודע כי היו"ר החדש-ישן אינו מעוניין שבירנבוים ימשיך בתפקידו כמאמן הקבוצה בשנתיים הקרובות וזאת למרות ההצלחה היחסית בשתי העונות האחרונות.

קליסקי אמר: "הבוקר הגשתי תלונה נגד פרי במשטרת ראשל"צ על סחיטה תחת איומים. זה התחיל עוד בדצמבר כשהודעתי שבסוף העונה אסיים את תפקידי ופרי יחליף אותי ועד אז הוא ישמש כחבר הנהלה. מיד עם ההודעה שלי התחיל להתנהל פרי כיו"ר לכל דבר וניסיתי להסביר לו שהוא נכנס לתפקיד רק בעונה הבאה".

"העימותים התחילו בהיבט המקצועי כשהוא ביקש ממני פעמיים לפטר את אפי מכיוון שאפי לא הסכים שהוא ייכנס לחדר ההלבשה לפני המשחקים לתת תדריך לשחקנים ופעם שנייה כשאפי קם באמצע פגישה. הסברתי לו שאני לא מפטר את אפי כל כך מהר ושאין סיבה לפטר אותו".

"הוא ביקש ממני שוב לפטר אותו אחרי המשחק בהדר יוסף בגביע נגד הפועל ת"א כשהוא צעק עליי וקיבל טכנית. היו עוד כמה פעולות שלא נתתי לו לעשות אותם ואז הוא ביקש ממני להיפגש ונפגשנו במועדון".

משה קליסקי. סכסוך לא נעים (יניב גונן)
משה קליסקי. סכסוך לא נעים (יניב גונן)
 

"בפגישה הוא אמר שאני מפריע לו לנהל את המועדון כפי שהוא רוצה והוא נותן לי שתי אפשרויות. או שאני מתפטר לאלתר או שהוא מעביר מעטפה חתומה למבקר העמותה ובה יש עדויות על שחיתויות שאני עשיתי כביכול".

"הוא נתן הוראה למבקר לא לפתוח את המעטפה עד שאתפטר. הודעתי לו באותו מעמד שאין לי חשש ולא רק שאני לא מתפטר אלא אני מודיע לו שאשקול את ההחלפה כפי שסיכמנו ואז התקשרתי למבקר שאמר לי שקיבל מעטפה שבה כתוב לא לפתוח לפני השעה שתיים בצהריים".

"במעטפה כתוב שצריך לחקור את הנסיעה שלי לפיינל-פור של היורוליג עם מכבי ת"א. הייתי אורח של היורוליג מטעם מנהלת הליגה והסברתי זאת למבקר. אחרי שהוא (פרי) איים עליי הוצאתי מכתב לחברי ההנהלה ובו פירטתי את ההתנהלות שלו".

יצחק פרי - הנזק כבר נעשה (ONE)
יצחק פרי. "שמח" בראשל"צ
 

"הוא אמר לי 'הבנתי שאתה החלטת להילחם בי ואם תמשיך ככה בסוף אני אשלח מישהו שיביא לי את האצבע שלך'. בסוף השבוע אני הולך לכנס ישיבת הנהלה ולהודיע שאני חושב שבן אדם כזה לא ראוי להיות היו"ר של ראשל"צ. בואו לא נשכח שהוא הביא את הקבוצה לפשיטת רגל. הוא הוריד את הקבוצה ליגה והכניס את הקבוצה לחקירות מס של שבע שנים בשל העלמות מס ואני חושב שבן אדם כזה לא יכול להיות היו"ר.

פרי: ", תלונה שקרית"
יצחק פרי, הגיב להאשמות: "הופתעתי לשמוע שמשה קליסקי, יו"ר מכבי ראשון לציון הגיש כנגדי תלונה למשטרה על איומים. כל מי שמכיר את פעילותי הציבורית במשך 40 השנים האחרונות - בתחום הספורט, בתחום העירוני ובתחום הארצי יודע שמעולם לא איימתי, לא נקטתי באלימות והדברים לא מתאימים לא לאופי שלי ולא לאורח חיי".

"משה קליסקי נמצא בהליכי פרוק של החברה בבעלותו (שאפו תקשורת), בה הוא חייב מאות אלפי שקלים הן לעובדיו והן לספקים. כנראה שהלחץ שבו הוא נמצא הביאו אותו לקבלת החלטות אשר אינן מקובלות בספורט ובחברה בה אנו חיים. זה החל בנסיעות פרטיות למשחקי הפינל פור האירופי על חשבון האגודה, המשיך בשנה האחרונה בנסיון כושל לקבל שכר מהאגודה בניגוד לתקנונה הקבוע ועבר למישור אישי בהגשת תלונה שיקרית כנגדי".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */